2010-01-12, 15:29
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Btw, ingen mer än jag som tänkt på hur Siw Malmkvist rätt ofta växlar i dialekt? Vid middagen, avslappnat efter lite alkohol så pratade hon på en extremt ful bonnig skånska. Men för det mesta annars så är de vanlig stockholmska. Vackert lät de iaf inte

Jag tror graden av Siws bonnaskånska följer promillehalten

Produktionen i "stjärnorna på slottet" är välkända för att truga på alkohol hela tiden till alla mål. Detta antar jag för att folk blir mer öppna och slarviga med vad de säger när de är lite berusade

Jag tror Siwan går över till bonnaskånskan när hon fått lite i sig
Citera
2010-01-12, 15:58
Medlem
Kan man se de äldre säsongerna nånstans? Verkar inte finnas på svt.se.
Citera
2010-01-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Måste hålla med dig där. Ranelid äger verkligen hela programmet o bjuder enormt på sig själv.

Stor humor o ett genis iaktagelser i vardagen...en svensk hjälte enligt mig.

Instämmer fullkomligt med föregående talare!
Citera
2010-01-13, 11:58
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag tror graden av Siws bonnaskånska följer promillehalten

Produktionen i "stjärnorna på slottet" är välkända för att truga på alkohol hela tiden till alla mål. Detta antar jag för att folk blir mer öppna och slarviga med vad de säger när de är lite berusade

Det har jag också funderat på. Mängderna alkohol som florerar är ju väldigt kontroversiellt för att vara SVT. Ständigt ingår någon form av dryck, till lunch, middag, efterrätt och andra mål. Det är väl egentligen bara frukosten som utesluter alkohol? Visserligen "öppnar" detta säkerligen upp deltagarna, men borde de inte bli lite bakis av att dricka sådana mängder under en hel vecka?

Inte för att jag skulle tacka nej.
Citera
2010-01-13, 11:59
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Kan man se de äldre säsongerna nånstans? Verkar inte finnas på svt.se.

Du får nog prova ladda hem det. SVT har en konstig vana av att låta programmen ligga ute en viss tid (om det är en månad eller möjligtvis två) innan de spårlöst försvinner från svtplay. Det är synd, i och med att mycket material försvinner - samtidigt som man kan förstå volymerna det skulle innebära att spara det under en längre tid.
Citera
2010-01-13, 12:37
Medlem
Von0bens avatar
Jag har också letat som en tok efter de gamla säsongerna, framförallt är jag intresserad av första säsongen med Börje Ahlstedt och Sven-Bertil Taube - men hittar den varken på fildelnings-scenen eller på svt. Tänkte att de kanske släppt programmen som köp-dvd eller nåt, men ej heller det.

Tycker SVT är dåliga på att tillgängliggöra äldre material. Deras "öppna arkiv" är ju ett skämt.
Citera
2010-01-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag har också letat som en tok efter de gamla säsongerna, framförallt är jag intresserad av första säsongen med Börje Ahlstedt och Sven-Bertil Taube - men hittar den varken på fildelnings-scenen eller på svt. Tänkte att de kanske släppt programmen som köp-dvd eller nåt, men ej heller det.

Tycker SVT är dåliga på att tillgängliggöra äldre material. Deras "öppna arkiv" är ju ett skämt.

Jag skrev ett mail till SVT om detta och det enda jag fick var ett drygt svar om att det bara fanns en dvd från säsong 3 att tillgå.
Citera
2010-01-13, 14:16
Medlem
SVT om något borde ju låta allt material finnas kvar på webben då det är vi som har betalat för det.
Citera
2010-01-16, 21:00
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Vem är skjutjärnsjournalisten som föröskte göra hemma hoss Hotel-Kjell på Franska rivieran?

Nicklas Grislund?
Citera
2010-01-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vem är skjutjärnsjournalisten som föröskte göra hemma hoss Hotel-Kjell på Franska rivieran?

Nicklas Grislund?

Tom Hjelte ?
Citera
2010-01-16, 21:10
Medlem
irrblosss avatar
Bästa programmet i den här säsongen. Han verkar vara en kul och trevlig typ . Sedan när Meg skulle lägga sig i hängmattan och fick drinken över sig var nog det roligaste som hänt i Stjärnorna på slottet .
Citera
2010-01-16, 21:16
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg

Nicklas Grislund?

Johan T Lindwall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in