Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Hon är ju helt betagen av kommunism men väljer att kalla det feminism. Hon vågar inte heller stå upp för vad hon säger och framförallt om vem hon säger det om. Att se dem direkt i ögonen när hon anklagar. Men är det konstigt om man växer upp i kollektivboende under Tältprojektet och parar sig med en annan kommunistisk släkt. Jobbat med tokan Anna Odell. Men som så ofta lever de samtidigt som det de bekämpar nämligen kapitalist!
Har du några exempel, om du orkar - dvs tid in i klipp osv, skulle vilja bese och bilda min egen uppfattning av det du beskriver... det här med att växa upp kollektivt är ett intressant fenomen - det låter som en mardröm för övertecknad, det där var en av de mest radikala ideerna från den tiden - speciellt då att som utvecklat barn hamna i nåt dylikt - det och hasselakollektiv för s.k missbrukare - vissa kanske platsar bättre men fy fan..för sånt, om går ut på att bryta ner och bygga upp - dock är ju detta med kollektiv och att bestämma vad folk ska tänka etc trots vad så många vill göra gällande knappast förbehållet endast "vänstern"- ta en titt på nazityskland, snacka om att försöka styra precis vad minsta lilla medborgare i det storgermanska inkl alla invaderade -" to be- införlivade" nationer... eller i Argentina med Galtieri- eller Francos spanien... skillnaden är inte milsvid, det kan nästan bli svårt att skilja metoderna åt ofta.. och angiveriet gemene man emellan, exercishysterin - idoldyrkan - historieförfalskningen , dubbeltänk etc.. och de enorma homoerotiska statyerna ... allt beror ju på vad man läser in i begreppen, men en sak jag har funderat över ang denna hysteri kring den farliga, sneaky Vänstern som hjärntvättat alla stora stygga svenska stolta vargar - är den så effektiv att den under två decennier kunde skaka en hel generation brutala vikingaättlingar så fruktansvärt i grunden att de på lika kort tid förvandlades till darriga, fega kärringar - det är vad som går att utläsa i allt snack om snällism och femininisering , grovt tillyxat, vad fan - samtidigt får man ju höra att om man har ångest etc är det ofta inbillning, man ska tåla både det ena och det andra... gillar inte hellre allt tjat om "jag ärekränkt" etc - det har gått överstyr, absolut..men att feminister/folk i myspyskläder som körde lite moder theresa som alternativ till att anse att vissa folk står över andra till den grad att människovärdet reduceras till -och t.o.m under skadedjur, ungefär - jag inkluderar inte de stenhårda k-stiska radikalerna här, givetvis - med allt deras vanvett om parasitism och trasproletariat(fy fan) - men nog var de ganska underrepresenterade under den era som är mest bespottad? Och inte verkar de vara nåt värre hot idag heller...jag menar, det låter ju som amsagor, all denna paranoida jämmer....