Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 10:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag reagerade över att han aldrig frågade HUR hon dött. Det är ju det första man undrar över. Hur och var. Om man nu ändå ska ljuga så kan man försöka vara övertygande.

Ja, exakt. Just det att han inte frågar de frågorna gör att han vetkar väldigt misstänksam.
Citera
2017-12-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hade han deltagit i sökandet av Tova och ”brutit ihop” när hon sen hittades, då skulle han anklagats för att vara en jäkla hycklare..

Vidare vill jag påpeka att det som för dig är ”normal” behöver inte vara normalt för andra sörjande människor.

Du kanske skulle bryta ihop – någon annan med lika mycket sorg i sig skulle kanske föredra att sörja mer privat och eventuellt skingra sina tankar med praktiska sysslor.

Vad är det för fel på dig? Önskar du att du hade tråden helt för dig själv iom att du hela tiden tolkar allt som skrivs mellan rader som inte finns.
Du behöver inte påpeka för mig hur sörjande människor beteer sig.
Han bedyrar sin oskuld. Det var inte Billys sorgeteknink som var föremål för mitt inlägg.
Avsaknad av oro när Tova är försvunnen är väl en sak, att han bara inte brydde sig lika mycket som andra. DET är en reaktion från någon som sörjer, att man vill skingra sorgen och sysselsätta sig med något. Men Tova var ju "bara försvunnen" vid den tiden.
Citera
2017-12-23, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Har läst igenom fupen flertal gånger nu och jag hittar inte någonstans att han skulle ha visat en normal reaktion.
Tovas försvinnande: jag pular med båten istället. Halva Hudik är oroliga och letar, men inte han. (vi vet ju varför)
I förhör när han får reda på att Tova har hittats död: "jag blev liksom chockad nu" " jag är liksom tagen nu". Inget "vaddå vad menar du" "nej hon kan inte vara död", bryter inte ihop. Förutom en paus med advokat gällande ny misstankegrad så förekommer vare sig den normalt förekommande förkrossande reaktion eller frågor som en oskyldig person hade uttryckt.

Och helt seriöst. Skulle mitt "ex" som jag fortfarande håller av blivit mördad och dumpad på min gård, så hade jag fan inte brytt mig om hur skrämmande "Ludde" är. Att hålla på med narkotikaaffärer är väl en sak att undvika att Gola ner sin "kompanjon" för, men mord på ens "käresta", inga tvivel på att man skulle vilja ha upprättelse både för den som bragts om livet men även för sin egen del.

En annan fråga som jag undrar över. Han döms som skyldig till mord men ej kvinnofridskränkning om jag har förstått rätt. Någon här skrev att det är för kvinnofridskränkningen konsumeras av morddomen. Men så är väl inte praxis? Eller är det för att det lutar mot en livstidsdom?
Martin Jonsson dömdes väl för både och om jag inte minns fel?
Att brottet konsumeras av ett annat brott betyder inte att man inte tar ställning till skuld - utan att inte något straff döms ut för den punkten. Kvinnofridsbrott tas däremot med i bedömningen som försvårande omständighet och kan på så sätt ge längre straff för mordet.
Citera
2017-12-23, 12:07
Medlem
Citat:
Jag reagerade över att han aldrig frågade HUR hon dött. Det är ju det första man undrar över. Hur och var. Om man nu ändå ska ljuga så kan man försöka vara övertygande.
Precis det jag har större mig på sen jag började läsa fupen.
Hur, var, när....
Citera
2017-12-23, 12:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Precis det jag har större mig på sen jag började läsa fupen.
Hur, var, när....
Fast han greps och häktades väl inte förrän efter hon hittats och kan därför redan ha fått kunskap om de stora dragen via media ... eller minns jag fel?
Citera
2017-12-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast han greps och häktades väl inte förrän efter hon hittats och kan därför redan ha fått kunskap om de stora dragen via media ... eller minns jag fel?
Du minns fel. Han blev häktad först för människorov på söndag em/kväll. När Tova hittades ändrades rubriceringen till mord.
Citera
2017-12-23, 12:30
Medlem
Citat:

Som jag uppfattade så satt 3 MGM i förvar misstänkta för människorov. Att 2 MGM släpptes då hon hittats och misstankegraden ändrades från människorov till mord.
Dvs Billy satt i förvar/häkte sedan innan hon hittats. Borde mao inte ha fått nys om någonting i media.
Citera
2017-12-23, 12:34
Medlem
Citat:
Som jag uppfattade så satt 3 MGM i förvar misstänkta för människorov. Att 2 MGM släpptes då hon hittats och misstankegraden ändrades från människorov till mord.
Dvs Billy satt i förvar/häkte sedan innan hon hittats. Borde mao inte ha fått nys om någonting i media.
De andra två satt inne i några dagar till efter hon hittats.
Citera
2017-12-23, 12:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du minns fel. Han blev häktad först för människorov på söndag em/kväll. När Tova hittades ändrades rubriceringen till mord.

Citat:
Och tack.
Ja, då borde han ju onekligen ha fler frågor än han har i förhör.
Citera
2017-12-23, 12:54
Medlem
Citat:
Och tack.
Ja, då borde han ju onekligen ha fler frågor än han har i förhör.
Han visste ju vad han gjort. Det är säkert otroligt svårt att utge sig att vara oskyldig när man begått ett så vidrigt brott. Han var elak mot Tova länge. Och blev överbevisad under förundersökningen. Jag tyckte lite synd om försvararen som hade så lite att jobba med.
Citera
2017-12-23, 13:48
Medlem
Med tanke på det gedigna jobb han har gjort på att försöka städa undan spår efter brottet, skylla ifrån sig på "Ludde" eller på "babbarna i svarttaxi", förmått vännerna till att uppge hans historia etc. så tycker jag ändå att det är jävligt märkligt att inte en enda av de frågorna ställdes av honom. Oavsett om han vet att han är skyldig och har svårt att fejka under förhör så borde iaf en av frågorna dykt upp. Eller en väl passande panikattack för att uppträda som oskyldig.
Måtte fanskapet få livstid!
Citera
2017-12-23, 14:18
Medlem
Citat:
Med tanke på det gedigna jobb han har gjort på att försöka städa undan spår efter brottet, skylla ifrån sig på "Ludde" eller på "babbarna i svarttaxi", förmått vännerna till att uppge hans historia etc. så tycker jag ändå att det är jävligt märkligt att inte en enda av de frågorna ställdes av honom. Oavsett om han vet att han är skyldig och har svårt att fejka under förhör så borde iaf en av frågorna dykt upp. Eller en väl passande panikattack för att uppträda som oskyldig.
Måtte fanskapet få livstid!
Håller med dig. Iskall när han förevisades bilderna. En oskyldig man hade brutit ihop fullständigt. Det finns inga som helst tvivel vem som begått gärningen. Rätt kille är insydd. Och jävligt fult att förmå kompisar att ljuga för att skydda sig själv. Självisk och oerhört egotrippad snubbe. Fattar inte att Tova ens såg något bra hos honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in