2017-12-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Skojar Du?

Tyvärr inte.
Citera
2017-12-21, 14:25
Medlem
för 11 minuter sedan

- Han eldar upp sina kläder för att det stänkt blod på dem, det är uppenbart, fortsätter målägarbiträdet och nämner ytterligare indicier som talar för att 22-åringen är skyldig; silvertejpen, ståltråden, den lilla blodfläcken på stolen i köket (från Tova), skottkärran, hammaren.

för 10 minuter sedan

- Förundersökningen är noggrant gjort, den är väldigt robust. Indiciekedjan svarar väl mot de krav som finns uppställda i praxis. Alla sex krav som ställs på en inciciebevisning är uppfyllda, det är ställt utom allt rimligt tvivel att det är 22-åringen som är gärningsmannen.

för 7 minuter sedan

Även när det gäller åtalet om grov kvinnofridskränkning går det att döma om man har en trovärdig målsägandeberättelse - men saknar teknisk bevisning eller stödbevisningen som till exempel vittnesmål.

– Vi har Tovas dagboksanteckningar, de styrks av vittnesmål. Det räcker gott och väl. Om han ska dömas för grov kvinnofridskränkning eller femton fall av misshandel är närmast en akademisk fråga, pläderar Myhrberg.

för 6 minuter sedan

- Men i första hand ska tingsrätten döma för grov kvinnofridskränkning, anser jag, säger familjens målsägarbiträde.

för 2 minuter sedan

När det gäller straffmätningen anser även familjens målsägarbiträde att det slår i taket.

- Avsiktsuppsåtet och det faktum att våldet varit omfattande är försvårande omständigheter. Förloppet var dessutom utdraget, det förkom strypvåld och hon hann uppleva dödsångest.

för några sekunder sedan

Familjen – mamma, pappa och en bror – begär 100 000 kronor var i skadestånd för sitt lidande.

- Det mest fruktansvärda som kan hända en förälder är att förlora ett barn, särskilt på det här sättet. En utanförstående kan inte förstå det lidande det innebär. Inget skadestånd i världen kan ersätta Tova.
Citera
2017-12-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Billy har ritat ett en hand som pekar fuck you på ett block som han håller upp mot fotograferna, mogen kille.
Är du själv på plats och såg det?
Citera
2017-12-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är du själv på plats och såg det?

Här fångades det på bild, https://imgur.com/a/74poc
Citera
2017-12-21, 14:45
Medlem
Citat:
Wow. Respektlöst. Visar vilken jävla loser han är.
Citera
2017-12-21, 14:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Det där säger en del. Verkar inte ha någon som helst ånger. Den här killen kommer bli dömd, sitta, komma ut och fortsätta misshandla andra tjejer. Jag känner det på mig. Tror inte på våld, men såna som han kommer fortsätta bruka det tills någon ger tillbaka ordentligt.
Citera
2017-12-21, 14:51
Medlem
för 20 minuter sedan

Nu ska Bo Karlsson, 22-åringens advokat plädera för sin klient. 22-åringen nekar helt till att ha med mordet på Tova att göra.

för 18 minuter sedan

Det blev ett kortare avbrott på grund av att en handling ska kopieras. Under det kan jag berätta att 22-åringen förts in och ut ur rättssalen i handfängsel.

Åklagaren har yrkat på att att han ska kvarbli i häkte, men utan restriktioner

Citat:

Är väl antagligen här han gör det ytterst respektlösa du nämnde
Citera
2017-12-21, 15:02
Medlem
Han kommer bli frikänd för mord. Förmodligen släppas idag.
Citera
2017-12-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An84
din polare Billy kommer få sitta livstid .. hans ringmuskel kommer förmodligen tänjd till det yttersta och vidare under hela hans livstidsdom
Citera
2017-12-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolceOgrabbarna
din polare Billy kommer få sitta livstid .. hans ringmuskel kommer förmodligen tänjd till det yttersta och vidare under hela hans livstidsdom

Känner honom inte och tycker det är vedervärdigt det han gjort men jag skrev bara hur jag tror rätten bedömer.
Citera
2017-12-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An84
minst 15 år!
Citera
2017-12-21, 15:14
Medlem
Försvarsadvokaten pläderar bl a: Han uppmanar återigen rätten att bortse från helhetsbilden.

Där är han helt fel ute. Det är just helhetsbedömningen som är grunden till bedömningen av domen. Inte ett helt smart uttalande anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in