Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 19:52
Medlem
I en konversation på messenger med Tovas vän (Emma, var det så hon hette?) så frågar väl vännen om Tova har alkohol vilket Tova svarar att hon ska fixa det, undra hur och när under kvällen som Tova skulle fixa denna alkoholen isåfall?

Har inte läst FUP:en så himla noggrant men har för mig att en sms-konversation om alkohol fanns med.
Citera
2017-12-07, 20:11
Medlem
Wueterichs avatar
Det här fallet berör mig ganska mycket, har själv två systrar. Om någon skulle göra så mot dem som det här avskummet så skulle jag gå helt furor teutonicus utan någon hänsyn till följder. Sparkar sönder knäskålarna på fanskåpet, bränner ner hans skitgård osv.

Jag fattar inte att andra som stod nära henne inte ha tagit några som helst initiativ för att markera att det är dags att sluta med det här, hårt mot hårt, det enda som fungerar. I det här läget ska man inte lita på myndigheter och polis, man får själv ta tag i det.
Senast redigerad av Wueterich 2017-12-07 kl. 20:16.
Citera
2017-12-07, 20:33
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich
Det här fallet berör mig ganska mycket, har själv två systrar. Om någon skulle göra så mot dem som det här avskummet så skulle jag gå helt furor teutonicus utan någon hänsyn till följder. Sparkar sönder knäskålarna på fanskåpet, bränner ner hans skitgård osv.

Jag fattar inte att andra som stod nära henne inte ha tagit några som helst initiativ för att markera att det är dags att sluta med det här, hårt mot hårt, det enda som fungerar. I det här läget ska man inte lita på myndigheter och polis, man får själv ta tag i det.
Jag förstår din frustration, känner mig också rasande och tänker om det skulle vara min dotter det drabbat. Tyvärr så är det svårt att veta vad som är rätt sak att göra... Men med facit i hand så är det ju lätt att veta att döda aset innan det slutade på det här sättet vore det enda raka.

Polis och myndigheter har ingen effekt som förebyggande i fall där det är fega as som Billy inblandade. Tyvärr så brukar kvinnan vara skrämd och manipulerad till den grad att de inte sällan skyddar GM och försöker dölja brotten för att inte göra saken värre.

Stackars föräldrar och vänner som någonstans visste, men kanske var rädda att ingripa, kanske för att Tova inte ville, eller för att inte göra fel. Nu blev det ju jävligt fel, men ingen utom Billy skall läggas till last för det...förutom polis och rättsväsendet i så fall.
Citera
2017-12-07, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
I en konversation på messenger med Tovas vän (Emma, var det så hon hette?) så frågar väl vännen om Tova har alkohol vilket Tova svarar att hon ska fixa det, undra hur och när under kvällen som Tova skulle fixa denna alkoholen isåfall?

Har inte läst FUP:en så himla noggrant men har för mig att en sms-konversation om alkohol fanns med.

Jo, finns foto på konversationen kl 17.28 på sid 440:

Tova - Jag har inga planer ikväll, ja jo jag tror jag har hyfsad kontroll haha
Emma- Jaa bra
Emma- Ska du dricka?
Tova- Asså jag är öppen för förslag haha, har dock ingen sprit eller nå
Tova- Durå?
Emma- Ja Miranda har fest så tänkte åka dit men vet inte än
Tova- I forsa eller stan
Emma- Näsviken
Tova- Aah okejokej, vilka ska dit då?
Tova- Är du ens hemma i Sverige?
Emma- Är i Hudik nu!!!
Tova- Hääääärligt
Tova- Men aah jag hänger på om de ska till Miranda
Tova- Men då måste jag komma till dig först
Tova- Vill nt åka dit själv

21.05
Emma- Men har du alkohol då
Emma- Bytte telefon mitt i konversationen så läste inte förrän nu
Tova- Det löser sig, men har snacka med linnea å ska iväg på annat håll först så kanske kommer dit
sen
Tova- När ska du dit?
Emma- Är där nu
Tova- Okej, men hörru har du samma nummer som förr?
Emma- Jaaa
Emma- Men bytte telefon när du ringde
Emma- Har ju fått tillbaka iPhone nu
Tova- Haha såg det
Tova- Jag ringer ger dig senare ikväll
Tova- Ringer
Emma- Jaa

21.43
Tova- Jag kommer om en stund jag

Så, av denna konversation får man veta att Tova inte hade någon sprit 17.28.
Det är Emma som frågar båda gångerna och Tova svarar- jag är öppen för förslag och det löser sig (man vet inte vad hon syftar på riktigt, kan vara att hon menar att det kommer ordna sig eller att hon klarar sig utan för hon inget har)
Citera
2017-12-07, 21:54
Medlem
T34Panzers avatar
Från Svt:s rapportering...

”När de vaknar på förmiddagen, husvagnskompisen, vännen och vittnet, får de redan på att den misstänkte cyklat in till Iggesund in på morgonen. Han tycker det är konstigt eftersom den misstänkte aldrig rörde på sig mer än han behövde enligt honom.”

En kommentar som säger det mesta om latmasken och parasiten Billy...😂
Citera
2017-12-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, finns foto på konversationen kl 17.28 på sid 440:

Tova - Jag har inga planer ikväll, ja jo jag tror jag har hyfsad kontroll haha
Emma- Jaa bra
Emma- Ska du dricka?
Tova- Asså jag är öppen för förslag haha, har dock ingen sprit eller nå
Tova- Durå?
Emma- Ja Miranda har fest så tänkte åka dit men vet inte än
Tova- I forsa eller stan
Emma- Näsviken
Tova- Aah okejokej, vilka ska dit då?
Tova- Är du ens hemma i Sverige?
Emma- Är i Hudik nu!!!
Tova- Hääääärligt
Tova- Men aah jag hänger på om de ska till Miranda
Tova- Men då måste jag komma till dig först
Tova- Vill nt åka dit själv

21.05
Emma- Men har du alkohol då
Emma- Bytte telefon mitt i konversationen så läste inte förrän nu
Tova- Det löser sig, men har snacka med linnea å ska iväg på annat håll först så kanske kommer dit
sen
Tova- När ska du dit?
Emma- Är där nu
Tova- Okej, men hörru har du samma nummer som förr?
Emma- Jaaa
Emma- Men bytte telefon när du ringde
Emma- Har ju fått tillbaka iPhone nu
Tova- Haha såg det
Tova- Jag ringer ger dig senare ikväll
Tova- Ringer
Emma- Jaa

21.43
Tova- Jag kommer om en stund jag

Så, av denna konversation får man veta att Tova inte hade någon sprit 17.28.
Det är Emma som frågar båda gångerna och Tova svarar- jag är öppen för förslag och det löser sig (man vet inte vad hon syftar på riktigt, kan vara att hon menar att det kommer ordna sig eller att hon klarar sig utan för hon inget har)

Hon verkar ha planer på att få i sig alkohol iallafall, något annat vore konstigt för en tonårstjej som ska iväg på fest. Varför detta inte kan spåras i hennes blod är dock konstigt. Hennes mamma borde väl varit uppmärksam på ifall Tova hade med sig något i bilen? Vittnen och hill-Billy sa ju att hon drack från en ”sjuttis”. Vart fick hon drickan ifrån?
Citera
2017-12-07, 22:19
Medlem
Är det omöjligt att det var från Billy hon tänkt sig få med lite alkohol till festen, om hon nu hade tänkt dricka?!
Päroncidern hon köpte borde absolut fungera som groggvirke.
Citera
2017-12-07, 22:25
Avstängd
karlinges avatar
Hur är bakgrunden på Y-namns Billy? Blev han våldtagen eller endast spöad som barn?
Citera
2017-12-07, 22:30
Medlem
Billy kanske hade fixat dricka till henne som hon isåfall skulle ha med sig på festen, dock har jag väldigt svårt att tro på att han skulle ge henne dricka för att festa någon annanstans än just på gården den kvällen. Att han ens släppte iväg henne som han påstår sig ha gjort är orimligt.
Citera
2017-12-07, 22:48
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Billy kanske hade fixat dricka till henne som hon isåfall skulle ha med sig på festen, dock har jag väldigt svårt att tro på att han skulle ge henne dricka för att festa någon annanstans än just på gården den kvällen. Att han ens släppte iväg henne som han påstår sig ha gjort är orimligt.

Det kanske är just här som tjafset uppstår. Tova kommer till Billy the Kid för att se till och hålla honom på gott humör och i gengäld skulle hon snacka till sig lite sprit som hon skulle ha med sig på festen...... Kanske var tanken att få skjuts med grabbarna som skulle ut och cruisa på kvällen. Billy boy genomskådar det hela och bestämmer sig för att lura iväg polarna och resten vet vi ju....
Citera
2017-12-07, 22:48
Medlem
Zebrauts avatar
Fyfan jävla tur oavsett att Tova hade kontakt med andra människor under kvällen och att de hittade kroppen innan Billy lyckats reparera båten och dragit ut ekipaget till djupare vatten. Hade ju varit riktigt knivigt om det bara var Billy som sett henne senast i livet och att ingen vetat att hon varit på gården. Då hade det ju blivit lite som med Madeleine i Upplands Väsby fallet som var ingjuten i en betong sarkofag.

Det sista Billy snackar om ofta är ju att de är i köket och tar en grogg innan Tova ska iväg... måste ju vara där han blir knepig och antingen tar ett beslut eller ballar ur.
Citera
2017-12-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det kanske är just här som tjafset uppstår. Tova kommer till Billy the Kid för att se till och hålla honom på gott humör och i gengäld skulle hon snacka till sig lite sprit som hon skulle ha med sig på festen...... Kanske var tanken att få skjuts med grabbarna som skulle ut och cruisa på kvällen. Billy boy genomskådar det hela och bestämmer sig för att lura iväg polarna och resten vet vi ju....

Mycket Bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in