2017-12-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är väldigt mycket som talar emot en annan gärningsman. Allt talar emot.

M Rajabi (Arboga-fallet Möller) fick sitt livtidsstraff omvandlat till fängelsestraff + utvisning då han befann sig under 21 år vid brottet. Fängelse 12 år.

Det kan ge en fingervisning om vad denne Billy har att vänta. Åklagaren kommer yrka på livstid.
Citera
2017-12-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
M Rajabi (Arboga-fallet Möller) fick sitt livtidsstraff omvandlat till fängelsestraff + utvisning då han befann sig under 21 år vid brottet. Fängelse 12 år.

Det kan ge en fingervisning om vad denne Billy har att vänta. Åklagaren kommer yrka på livstid.
Jag vet inte hur tungt ev fast bevisning behöver gälla. Jag menar, det finns inga dna-bevis från Billy. Å andra sidan är DNA ganska nytt. Det var i början på 80-talet det började så smått. Och det har i alla tider dömts folk till långa fängelsestraff ändå. I det här fallet är det ju solklart för oss utomstående. Men tingsrätten har vissa kriterier som behöver fyllas rent juridiskt. Men jag hoppas verkligen han blir fälld och insydd för mycket lång tid. Å andra sidan, går han fri så lär han bli sönderslagen så fort han sticker näsan utanför dörren. Och det kan också vara ett tufft straff
Citera
2017-12-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Fast nu var ju Billy över 21 (född 94) så någon straffrabatt pga ålder är öht inte aktuell i detta fall. Rajabi blev i TR dömd till 14 år + livstids utvisning.
Citera
2017-12-21, 13:33
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur tungt ev fast bevisning behöver gälla. Jag menar, det finns inga dna-bevis från Billy. Å andra sidan är DNA ganska nytt. Det var i början på 80-talet det började så smått. Och det har i alla tider dömts folk till långa fängelsestraff ändå. I det här fallet är det ju solklart för oss utomstående. Men tingsrätten har vissa kriterier som behöver fyllas rent juridiskt. Men jag hoppas verkligen han blir fälld och insydd för mycket lång tid. Å andra sidan, går han fri så lär han bli sönderslagen så fort han sticker näsan utanför dörren. Och det kan också vara ett tufft straff
menar du att dom skulle bestämma styrkan på straffet efter hur stark bevisningen är?
Antigen är han skyldig eller ej... det blir inte mildare straff bara för att det finns osäkerheter
Senast redigerad av Treshar111 2017-12-21 kl. 13:37.
Citera
2017-12-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
menar du att dom skulle bestämma styrkan på straffet efter hur stark bevisningen är?
Antigen är han skyldig eller ej... dom drar inte bort 3 år för att han bara är lite skyldig
Nej, jag tänker på om DNA-bevis behövs för att överhuvudtaget fälla honom.
Citera
2017-12-21, 13:39
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:

Tror de går på åklagarens indiciekedja i detta fall.
Citera
2017-12-21, 13:40
Medlem
Citat:
nej inte alltid, skulle tro att åklagaren har allt han behöver.

Bevisen som finns pekar åt samma håll och förklaringarna som Billy ger är inte rimliga... men man vet ju aldrig.

Edit: läs om Idremordet på Bogg Magnus Andersson, ganska många likheter förutom att det är 2 vänner och inte ett kärleksförhållande.
GM friades i TR där vilket kom som en chock, men åkte på 16 år i HR.
Senast redigerad av Treshar111 2017-12-21 kl. 13:45.
Citera
2017-12-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Tror de går på åklagarens indiciekedja i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
nej inte alltid, skulle tro att åklagaren har allt han behöver.

Bevisen som finns pekar åt samma håll och förklaringarna som Billy ger är inte rimliga... men man vet ju aldrig.

Ser man till helheten så har de allt de behöver. Och mer därtill. Som nämndeman så hade jag sagt att han är solklart skyldig. Inga tvivel what so ever. Men jag har sett motsatsen också. Jag röstar dock på att ingen tänker låta honom komma undan detta.
Citera
2017-12-21, 14:09
Medlem
Igång igen!

Citera
2017-12-21, 14:20
Medlem
Billy har ritat ett en hand som pekar fuck you på ett block som han håller upp mot fotograferna, mogen kille.

https://imgur.com/a/74poc
Senast redigerad av Axl92 2017-12-21 kl. 14:41.
Citera
2017-12-21, 14:21
Medlem
Jag har under dessa månader då och då gott in på Billys facebookkonto. Där finns över 2000 kommentarer där alla är hatiska. Tydligen har hans mamma bett att få hans lösenord för att stänga ner hans konto, enligt vad jag förstod idag i förhandlingen när det avhandlades lösenord. Billy hade gett henne fel lösenord. Troligen kommer han inte ens ihåg det ordentligt. Därför är hans FB-konto fortfarande öppet. Jag tycker synd om hans föräldrar. Fy fan om min egen son begått ett sånt här brott, jag hade INTE hälsat på honom. Jag hade låtit honom ruttna i fängelset utan minsta lilla besök. Nånstans ger man upp som mamma. Nånstans förskjuter man sitt barn. Och denna handling är väl en sån handling som berättigar en till ett sådant beslut.
Citera
2017-12-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Billy har ritat ett en hand som pekar fuck you på ett block som han håller upp mot fotograferna, mogen kille.

Skojar Du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in