Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 17:36
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Förhandlingen avbryts för att återupptas på fredag. Då fortsätter sakframställan, sedan blir det syn på brottsplatsen och därefter förhör med Tovas föräldrar."

FREDAG?! Varför har man en paus ända till fredag?
alla måste vara tillgängliga, det är nog den största orsaken.
t.ex åklagaren jobbar säkert på fler fall, likaså advokaten.

Inte speciellt mycket tid lagt på förhör av Billy när man läser handlingsplanen..
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-11-27 kl. 17:40.
Citera
2017-11-27, 17:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tejpen på Tova är tagen från rullen som hittas i skrubben, det är fastställt. Rent hypotetiskt så kan C lånat den och sedan ställt tillbaka den, så svar ja.

Visst är det lätt att leka djävulens advokat. Jämför Lisa Holmfallet.
Trots teoretiskt möjligt lika osannolikt att den mystiskt tredje namnen skulle utfört denna placering.
Citera
2017-11-27, 17:53
Medlem
Skriket på natten som någon granne hörde var mellan 00.00-00.30 vi får väl förmoda att det var då hon mördades.
är det någon som minns när hennes mobil stängdes ned?
Ringde inte calle vid 01.?? någonting?
Någon som minns?
Citera
2017-11-27, 17:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte hunnit läsa så långt i FUP som jag önskat, men är väldigt nyfiken på det du tror (att han planerat det en längre tid).

Vad är det som får dig att tro det? Är det konkreta saker eller bara en känsla?

Det är väl mest en känsla men ändå lite konkreta saker. Han har exempelvis beklagat sig till nån annan tjej om att han vill ta livet av en person och eventuellt sig själv i samband med det så att han får ro för att han ogillar personen så mycket.(kommer inte ihåg exakt vad som stod i chatten men i grova drag(finns i FUP)) samt att jag tycker att Tovas besök på gården just den dagen känns väldigt märkligt, med det menar jag att jag inte tror att det var meningen att hon skulle dit först och sen vidare till festen utan jag tror att Tovas plan var att åka direkt till festen men att billy lockade dit henne på något sätt. Killen som hämtade tova på ICA sa att de(billy och tova) inte direkt visade några känslor medans han väntade på att åka på cruising och tova ställde en fråga(vad hon och billy ska göra?) som jag tolkar som att hon inte visste att de andra skulle iväg på cruising och att hon och billy blir kvar själva.

Sen är det nog mest den där båten som jag förbryllad över. Även om många gillar att åka ut och fiska och sånt så finns det inget som pekar på att han är en sån som absolut måste få till båten innan sommaren ens har börjat. Hans liv verkar ju vara bilar och han verkar lägga mer fokus på en båt den senaste veckan än vad han gör med sin bil som har trasig vattenpump.
Citera
2017-11-27, 17:58
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Hur vet du att det är samma byxor han bar idag vis rättegången som vid mordtillfället??
Om så är fallet, så borde ju onekligen polisen lagt beslag på dem, tycker du inte?

Du har läst fel. Ingen i hela tråden, inte jag och inte någon annan, har påstått att det är samma byxor. Skulle vara väldigt bra om folk i tråden började läsa rätt eftersom det blir väldigt många upprepningar hela tiden.
Citera
2017-11-27, 18:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är väl mest en känsla men ändå lite konkreta saker. Han har exempelvis beklagat sig till nån annan tjej om att han vill ta livet av en person och eventuellt sig själv i samband med det så att han får ro för att han ogillar personen så mycket.(kommer inte ihåg exakt vad som stod i chatten men i grova drag(finns i FUP)) samt att jag tycker att Tovas besök på gården just den dagen känns väldigt märkligt, med det menar jag att jag inte tror att det var meningen att hon skulle dit först och sen vidare till festen utan jag tror att Tovas plan var att åka direkt till festen men att billy lockade dit henne på något sätt. Killen som hämtade tova på ICA sa att de(billy och tova) inte direkt visade några känslor medans han väntade på att åka på cruising och tova ställde en fråga(vad hon och billy ska göra?) som jag tolkar som att hon inte visste att de andra skulle iväg på cruising och att hon och billy blir kvar själva.

Just så tänker jag också.
Det är något underligt över hans lugn i häktet. Som jag skrev tidigare idag:

”Men även att den sjukliga fixeringen vid Tova, den rent av ångestladdade separationsångesten numera har givit vika.

Hon kan aldrig mer lämna honom.”
Citera
2017-11-27, 18:01
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Håller på och läser förhören med Calle,
Fick en känsla av att polisen trodde att han var inblandad,
någon mer som fick den känslan av polisens frågor?
Och varför hänger man med brorsans tjej alt f.d tjej,
överhuvudtaget?

Calle och Tova var kompisar innan Tova och Billy träffades och blev ett par. Sen har Calle även sålt "röka"(som de kallar det) till Tova och Tova har gjort tjänster för Calle t.ex. klippt honom.
Citera
2017-11-27, 18:03
Medlem
FUP:en, var hittar man den? Den enda jag har hittat är det här https://www.lexbase.se/nyheter/billy-fagerstrom-atals-for-mordet-pa-tova-moberg/1494? vilket knappast lär vara samma sak.
Citera
2017-11-27, 18:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Skriket på natten som någon granne hörde var mellan 00.00-00.30 vi får väl förmoda att det var då hon mördades.
Någon som minns?

Jag har för mig att emma och tova pratade vid 01-02 på natten och då var tova full och glad enligt emma
Citera
2017-11-27, 18:15
Medlem
Citat:
Någon som minns?

01.16 T ringer Emma
01.21 Samtal till T från Calle, vidarekopplas
01.23 Calle försöker nå T på Messenger, någon läser dem C tror 1-2 timmar senare, osäker uppgift
02.20 Sista pejl från Ts mobil
Senast redigerad av diva59 2017-11-27 kl. 18:20.
Citera
2017-11-27, 18:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
01.16 T ringer Emma
01.21 Samtal till T från Calle, vidarekopplas
01.23 Calle försöker nå T på Messenger, någon läser dem C tror 1-2 timmar senare, osäker uppgift

Tovas mobil försvann 02.20 då den antingen blev obrukbar eller så plockades simkortet ur telefonen om jag inte minns fel.
Citera
2017-11-27, 18:23
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tovas mobil försvann 02.20 då den antingen blev obrukbar eller så plockades simkortet ur telefonen om jag inte minns fel.

Enligt förhör så lät det som att mobilen inte hade något simkort när den hittades. Iaf lät det så på polisen vid förhöret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in