Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-27, 18:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En sak är säkert iallafall och det är att han inte kommer erkänna något under rättegången. Allt han sagt och som motbevisas av polisen ignorerar han. Exempelvis att han såg tova kliva in i en audi eller passat och sen har polisen varit där och filmat och visat filmen för Billy och trots att det knappt syns mer än ett par avlägsna lysen från bilen så säger han att han såg vilken typ av bil det var. Även när de har bilder och filmer tagna mitt på dagen i dagsljus och han inte heller där kan avgöra vilken typ av bil det är.

Dagboken är först förfalskad av Tovas föräldrar enligt Billy och sen ändrar han sig och säger att hon har skrivit boken under lång tid för att användas i utpressningssyfte..

Sen förstår jag inte varför han håller fast vid att den mystiska Ludde.

I slutet av sista förhöret i FU sade han att han skulle nämna denne "Ludde" om det började osa hett.
Alltså i rätten. Det skall bli en fröjd att höra, eller läsa om.

Om han nu inte ljugit om ludderiet. Säger han inte vem det är denne mystiska, mopedåkande mördarbenägna knarkförsäljaren så är det liksom huvudet på spiken.
Han är så rökt.
Citera
2017-11-27, 18:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Inte första gången en tejprulle spelat en viktig roll i bevisföringen...jämför Lisa Holmfallet. Även där en omedvetet nitiskt tillbakalagd rulle.
För att inte tala om mordet på Vacharaya i Boden.
Citera
2017-11-27, 18:36
Medlem
Snitsigares avatar
Försöker sakta men säkert på att läsa fup:en men blir så jäkla nedstämd av den. För mig är det typ starkt när Billys pappa för polisen ska leta efter hammaren och inte hittar den där den bör vara. Går det upp ett ljus för honom då att den kanske använts vid mordet..?
Citera
2017-11-27, 18:38
Medlem
Browndawgs avatar
Går ju nå troll i det här med tejp. Vatchareeya styckmordet, Lisa Holm mordet, de två pensionärerna som blev rånmördade brutalt kring Mantorp och nu här i detta fall också.

I alla har tejprullarna varit väldigt viktiga bevis.
Citera
2017-11-27, 18:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
För att inte tala om mordet på Vacharaya i Boden.

Precis! Jag är inte det minsta oroad i detta fall.
Citera
2017-11-27, 19:02
Medlem
litenpandas avatar
Finns det någon ljudupptagning från dagens förhandling?
Citera
2017-11-27, 20:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
FUP:en, var hittar man den? Den enda jag har hittat är det här https://www.lexbase.se/nyheter/billy-fagerstrom-atals-for-mordet-pa-tova-moberg/1494? vilket knappast lär vara samma sak.

FUP:en ligger i denna tråds första inlägg.
Citera
2017-11-27, 21:27
Medlem
Jag är övertygad att Billy kommer bli dömd till livstidsfängelse i tingsrätten (ni har mina ord!). Åklagaren och polisen har gjort ett fantastiskt arbete. Det är en av de bästa FUP som jag har läst och som kan knyta/binda en MGM till gärningen med hjälp av en sån stark indiciekedja . Efteråt kan vi diskutera om hur det kan bli i HR-handlingar.
Senast redigerad av matematiker 2017-11-27 kl. 21:29.
Citera
2017-11-27, 21:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är övertygad att Billy kommer bli dömd till livstidsfängelse i tingsrätten (ni har mina ord!). Åklagaren och polisen har gjort ett fantastiskt arbete. Det är en av de bästa FUP som jag har läst och som kan knyta/binda en MGM till gärningen med hjälp av en sån stark indiciekedja . Efteråt kan vi diskutera om hur det kan bli i HR-handlingar.
Ja, jag delar din uppfattning att livstid ligger i farans riktning för Billy, jag tror mer på 16-18 pga av den låga åldern, även om han ligger på rätt sida för livstid.
Men vad är det enligt dig som gör denna FU till den bästa du läst? Håller med om stark indiciekedja, men tyvärr saknas teknisk bevisning som binder tokfan till mordet.
Citera
2017-11-27, 21:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Går ju nå troll i det här med tejp. Vatchareeya styckmordet, Lisa Holm mordet, de två pensionärerna som blev rånmördade brutalt kring Mantorp och nu här i detta fall också.

I alla har tejprullarna varit väldigt viktiga bevis.
Samma med styckmordet i Örebro på Eva var det tejp med. Att de aldrig lär sig...
Citera
2017-11-27, 21:45
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Samma med styckmordet i Örebro på Eva var det tejp med. Att de aldrig lär sig...

Tur är väl det! Jag är glad för att de inte lär sig.
Citera
2017-11-27, 21:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ja, jag delar din uppfattning att livstid ligger i farans riktning för Billy, jag tror mer på 16-18 pga av den låga åldern, även om han ligger på rätt sida för livstid.
Men vad är det enligt dig som gör denna FU till den bästa du läst? Håller med om stark indiciekedja, men tyvärr saknas teknisk bevisning som binder tokfan till mordet.

Fast det räcker om man utesluter annan gärningsman så är det lika starkt som utom rimligt tvivel.
Vilket man har gjort genom att kartlägga gärningsman och offer i detalj, och genom det så ryker han oavsett att man saknar direkt teknisk bevisning som binder honom till kroppen. Därför har man genom ett gediget arbete sett till så att åtalet håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in