Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 09:34
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatta2244
Skulle pappan kunna vara skyldig? Tänker på hans märkliga beteende på Fb?

Pappan till Billy eller pappan till Tova? Antar att det är pappan till Tova du menar eftersom det är han som har varit aktiv på fb, och du är ju bara sjuk i huvudet som tror så för att han sörjer öppet
Citera
2017-05-16, 09:34
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Hennes kropp måste vara sargad om dem fortfarande inte kunnat identifiera hennes kropp. Det har inte varit allt för varmt senaste dagarna där uppe va? Finns säkert djur i alla former och storlekar.

Om det nu är hon?
Kan vara en polsk bärplockare också men mkt tyder på att det är Tove
Citera
2017-05-16, 09:35
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
långsökt

Är det långsökt? Varför är det långsökt, känner du till nåt mer om de misstänkta?

Såg T's pappas facebook och där fanns nåt om "multikulturellt ledarskap". Han ser också ut som en riktigt "fin pappa", skulle inte förvåna om hon haft en god/stabil uppväxt.

Om nu dessa begått ett brott tillsammans, måste de ha haft nån punkt som de tänkt likadant om. Ofta när flera personer är involverade i ett brott mot en annan, finns ofta ett samförstånd om att den som utsatts eller utsätts "förtjänat det". Det kan vara fråga om helt olika värderingar, som kom i konflikt.
Citera
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hoppas att dessa bondläppar får livstids fängelse. De trodde att de skulle komma undan med mord för att de bor ute i skogen, men icke sa Nicke.

Det kommer de inte att få pga sin ålder om inte annat, eller hur?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Hennes kropp måste vara sargad om dem fortfarande inte kunnat identifiera hennes kropp. Det har inte varit allt för varmt senaste dagarna där uppe va? Finns säkert djur i alla former och storlekar.

Om det nu är hon?

Om MGM virat in henne i en presenning etc (inte helt otroligt), så kan man ju inte öppna upp den bara si så där. Allt måste göras i en viss ordning och dokumenteras.

Sen kan de mycket väl ha identifierat henne, men inget de behöver säga till media. Det finns ingen lag elker krav på det. Så ta det bara lugnt och vänta på svaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
En bekant till mig hade en flickvän som körde ihjäl sig. Dagen efter hade han ringt en kompis och frågat om de skulle gå ut till helgen eftersom han hastigt blivit singel. Så jag tror också det är chocken som gör att de sitter och skriver på Facebook när det borde vara det sista man tänker på.

I chockfasen stängs de starkaste känslorna av och man kan göra "vanliga" och "normala" saker som kan verka förbryllande, särskilt för dom som inte gått igenom det. Det är en försvarsmekanism för psyket.
Citera
2017-05-16, 09:37
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vilket skitprat. Det här rör sig inte om några livsstilsbrottslingar direkt.
Källor säger att dom har sålt HB och andra droger så jo. Sedan finns det en rasistisk polis i Hudik som hatar finnar, så möjligt att han har varit dum mot halvfinnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
FH: https://goo.gl/aoFOvB
BBF: https://goo.gl/0mpfav
JE: https://goo.gl/kvqY7U

Nu har jag kollat in deras facebooksidor.

Om vi nu går efter utseendeintryck

Jimmy ser överhuvudtaget inte alls ut som någon mördare överhuvudtaget.

Billy har en mörk sida men är det en mördare? Min radar är vag på den fronten.

Jag hoppas det hela lutar mot en olycka och styckningen var ett missförstånd som reportern bara råkade säga fel.

Hur ser en mördare ut då? Buskiga ögonbryn?
Citera
Medlem
Någon som vet när presskonferensen blir av???
Citera
2017-05-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det kommer de inte att få pga sin ålder om inte annat, eller hur?
Får se hur rubriceringen blir. Eftersom att de är (enligt uppgifter i tråden) över 21 så kommer killarna inte få någon straffrabatt i alla fall.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Hon kanske tog droger och sprang ut i skogen, där kan hon ha ramlat ich slagit huvudet eller kanske ramlat ner i en Tjärn och drunknat. Männen som också tog droger gick ut och letade efter henne. Tänk utanför boxen.

Jag försöker. De kanske kommer att åberopa självförsvar? Den lilla tjejen anföll exet i sällan skådat vredesmod. De två andra hjälpte bara till att skydda sin kompis.
Jag har hört värre försvarstal.
R.I.P
Jag lider med föräldrarna. Hur orkar man med nåt sånt här? Gör man det?
Citera
Medlem
Riskera 18 år fängelse för att ljuga för att hjälpa en kompis hade jag aldrig gjort. Exet borde ju ha mest motiv, vad det nu är.
När gjorde dom slut? Nån som sett nåt om det om facebook eller vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in