Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-27, 16:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
nej, inte så jättemycket, eftersom jag jobbar så att blyfa ska få mat och husrum, till skillnad från andra.
knappen har jag hört talas om kom jag på nu när du sa det.

///

hur länge väntas rättegången hålla på?

Den ska pågå i 9 dagar. Men inte i rad så klart. Den återupptas på fredag. Sista dagen är planerad till den 21 december.
Citera
2017-11-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Fattar. Visserligen kanske han togs in i sina mekarkläder, jag minns inte riktigt. Jag reagerade mest eftersom han har likadana byxor på sig som vid mordtillfället och att han bara har den jackan för att han även eldade upp sin favoritjacka. Taktiskt sett borde han väl ha haft något annat än just de kläderna på sig. Men eftersom han är körd oavsett så spelar det inte så stor roll.

Tack till notknapparen för info!

Hur vet du att det är samma byxor han bar idag vis rättegången som vid mordtillfället??
Om så är fallet, så borde ju onekligen polisen lagt beslag på dem, tycker du inte?
Citera
2017-11-27, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
nej, inte så jättemycket, eftersom jag jobbar så att blyfa ska få mat och husrum, till skillnad från andra.
knappen har jag hört talas om kom jag på nu när du sa det.

///

hur länge väntas rättegången hålla på?

Här är hela schemat för rättegången:
https://www.flashback.org/sp62415178
Citera
2017-11-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det avser nog att man anser att han dragit/släpat kroppen fram till lövhögen och sedan lagt den i skottkärran. Man fann ju T i skottkärran med jeansjacka, tunika och BH uppdragna över båda brösten. Det bör väl komma sig av att han dragit henne en bit.

Detta har jag missat, att hon har jeansjacka och skor på sig säger mig att hon var på väg därifrån. Hade de varit inomhus och festat, lyssnat på musik m.m så hade hon ju inte haft skorna eller jackan på..
Citera
2017-11-27, 16:52
Medlem
Håller på och läser förhören med Calle,
Fick en känsla av att polisen trodde att han var inblandad,
någon mer som fick den känslan av polisens frågor?
Och varför hänger man med brorsans tjej alt f.d tjej,
överhuvudtaget?
Citera
2017-11-27, 17:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ni som läst hela FUP. Vad står det om uppgifterna att 3 personer setts köra runt konstigt med en båt på sjön? Finns det med nåt alls om det?

Av en slump råkade jag på det i FUP(har ej läst det):

"Fiskare i båt
Ungdomar i båt-tips maskad............................................ ....................................1219"
Citera
2017-11-27, 17:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Slutsatsen av det är att åklagaren inte har några forensiska resultat som konkret binder expojkvännen till mordet av Tova i form av DNA eller annat."

Det där låter ju lite oroväckande faktiskt. När dom skriver ut det så tydligt. Men förhoppningsvis kan rätten utesluta alla möjligheter för en tredje tomte.

Edit; citatet är alltså från SVT:s liverapportering från rättegången.

Inget att oroa sig för.
Väldigt stark indiciekedja.
Ta andra indiciemål (även om vi i dessa två fall pratar anstiftan) Johanna Möller och Helge Fossmo.
Citera
2017-11-27, 17:15
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Detta har jag missat, att hon har jeansjacka och skor på sig säger mig att hon var på väg därifrån. Hade de varit inomhus och festat, lyssnat på musik m.m så hade hon ju inte haft skorna eller jackan på..

Jo håller med. Han spårade väl ur fullständigt när hon ville dra därifrån.
Citera
2017-11-27, 17:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag är inte alls orolig. Allt pekar väldigt starkt på Billy och jag tror det inte är så vanligt att mordvapen och DNA på mordvapen från både offer och förövare påträffas så ofta.

Tror inte heller att han var så onykter den kvällen han mördade tova. Jag misstänker att han fyllde tova så att han kunde döda henne mycket lättare.

Tror jag också.

Och jag tror även att han har någon form av personlighetsstörning där empatistörningen är framträdande.

Jag tror att hans omvittnade frånvaro av oro i häktet beror på flera saker. Dels brist på insikt i hur illa det ser ut för hans del, han tror nog på fullaste allvar att han ta sig ur detta. Han ger inte intryck av att vara särskilt begåvad, hans framtidsutsikter lämnar mycket att önska och hans vardag verkar ha varit enda stor verklighetsflykt fylld av självmedicinering.

Men även att den sjukliga fixeringen vid Tova, den rent av ångestladdade separationsångesten numera har givit vika.
Hon kan aldrig mer lämna honom.
Citera
2017-11-27, 17:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tejprullen binder honom till att tejpat henne i skottkärran. Exakt den rullen hittas i en skrubben inne i huset. Ska person C lånat den och sedan ställt tillbaka den inne i huset?

Inte första gången en tejprulle spelat en viktig roll i bevisföringen...jämför Lisa Holmfallet.
Citera
Medlem
UgLyBastards avatar
http://www.hudiksvallstingsratt.domstol.se/Tingsratten/Huvudforhandlingsplan-i-B-1071-17/

Citat:
Huvudförhandlingsplan i B 1071-17
Angivna tider kan komma att ändras under huvudförhandlingens gång.

Dag 1**, 27 november 2017
Yrkanden
Inställning
Åklagaren sakframställan

Dag 2, 1 december 2017
Åklagaren sakframställan forts.
Målsägandebiträde sakframställan
Försvarare sakframställan
Syn
Målsägandeförhör

Dag 3, 6 december 2017
Fortsättning målsägandeförhör
Förhör tilltalad

Dag 4, 7 december 2017
9.30 – 16.00 Vittnesförhör

Dag 5, 12 december 2017

Dag 6, 13 december 2017

Dag 7, 19 december 2017
9.30 Vittnesförhör
11.00 Målsägandeförhör Åtalspunkten 2
14.30 – 16.00 Förhör tilltalad

Dag 8, 20 december 2017
9.30 forts. förhör tilltalad
10.00 – 16.00 Vittnesförhör

Dag 9, 21 december 2017
9.30 Vittnesförhör
11.00 Personalia
13.15 – 16.00 Pläderingar
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-11-27 kl. 17:37.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tejprullen binder honom till att tejpat henne i skottkärran. Exakt den rullen hittas i en skrubben inne i huset. Ska person C lånat den och sedan ställt tillbaka den inne i huset?

Inte första gången en tejprulle spelat en viktig roll i bevisföringen...jämför Lisa Holmfallet. Även där en omedvetet nitiskt tillbakalagd rulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in