Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-18, 20:09
Medlem
Universells avatar
http://www.helahalsingland.se/gavleborg/hudiksvall/sa-ska-tova-ha-hotats-av-mordmisstankte-expojkvannen-du-ska-lyda-mig-annars-dor-du

Det är en PLUS artikel som för mig just nu är gratis
Hela läsningen är mycket dyster och man förstår inte att det finns såna här personer som
är så här så in åt helvete elaka (och sen dödar personen)
Citera
2017-11-18, 20:37
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det finns ju något man kan spruta på ytor som rengjorts, så att man kan se gamla spår av blod. Och slag som framkallar blodvite brukar ge sprutande blodspår. Så det troliga är att det finns dolda blodspår - förmodligen sprutande, men att som du säger att det är en indiciekedja med en kombination av ett antal olika bevis, klockslag etc som lett till åtal.

Det finns även en slag belysning/lampa som avslöjar blod på ex. väggar eller kläder.
Citera
2017-11-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hahaha, jag kanske är dum i huvudet men bortsett från det så gillar jag inte när myndigheter obstruerar med offentlighetsprincipen.
Ja de kan jag hålla med om
Citera
2017-11-18, 21:01
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vid ca 3.35 sägs att försvarsadvokaten har tagit dela av förundersökningmatrialet....

"Advokaten om bevisläget: Inget konkret som binder expojkvännen till mordet på Tova"

Låst artikel, men talande rubrik.
https://www.helahalsingland.se/logga-in/advokaten-om-bevislaget-inget-konkret-som-binder-expojkvannen-till-mordet-pa-tova

Så, inget bindande DNA med andra ord....

Vi har fri bevisprövning i Sverige, vilket innebär att man, i stort sett, kan åberopa precis vad som helst som bevis. Samtidigt har domaren fri bevisvärdering vilket innebär att domaren fritt har att avgöra värdet av den bevisning som läggs fram.

Det kanske till slut handlar om indicier..
Citera
2017-11-18, 21:29
Medlem
Advokater skall förvara sin klient och uttrycker nästan alltid som att den bevisning som finns i utredningen inte räcker till en fällande dom, såsom mord i detta fallet.

Om det nu stämmer att Tova fått ta emot 20 slag med en hammare varav ett antal träffar i huvudet, så kan jag nästan garantera att det finns tillräckligt med bevisning i form av DNA som binder GM till mord. Det har antagligen varit blodstänk ända upp i taket. Oavsett om herrn har försökt med att städa bort eller till och med försökt att måla över blodet så kan man hitta blodspåren.

Han kommer att dömas till mord. Finns inte på världskartan att han kunnat städa bort alla spår av blodet.
Citera
2017-11-18, 21:37
Medlem
litenpandas avatar
Gratis artikel endast till 21:49 idag. Lång artikel, därav många korta utdrag.
Han har själv berättat i förhör om hur han låtsats vara Tova, och skrivit i en konversation med några av hennes tjejkompisar. Så här har han skrivit i en konversation med några av vännerna som han tvingat Tova att "göra slut med":"...Å nu tänker han lämna mig för gott om jag inte väljer bort er. Ta inte illa upp nu men jag måste välja bort er för annars kommer jag aldrig få vara med han jag älskar igen. Det är bara mitt fel... ", skriver 22-åringen i Tovas namn.
...
Tiden går, och misshandeln eskalerar, enligt Tovas dagboksinlägg. Hon fruktar för sitt liv. Flera gånger låtsas hon svimma av för att få 22-åringen att avbryta våldet, enligt dagboken.

Under julafton 2016 skriver Tova att 22-åringen ringt henne ett 20-tal gånger under natten. Han ska ha sagt till henne att hon "inte har något val längre", och att hon kommer att dö.
...
"Jag klarar inte mer.. Jag har inte gjort något för att förtjäna att dö", skriver Tova till 22-åringen.
"Joooo", svarar 22-åringen. "Det har du din fitta".
...
"Å JAAAG AVGÖR NÄR DU MINGLAR", fortsätter hans signatur.
...

"DU SKA LYDA MIG 100% annars fucking DÖR DU", blir svaret.
...
Trots att inte Tova svarar skickas flera meddelanden med samma budskap. Totalt skickar han 87 meddelanden den här dagen, enligt förundersökningen.

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/hudiksvall/sa-ska-tova-ha-hotats-av-mordmisstankte-expojkvannen-du-ska-lyda-mig-annars-dor-du
Citera
2017-11-18, 21:45
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell

Det är en PLUS artikel som för mig just nu är gratis
Hela läsningen är mycket dyster och man förstår inte att det finns såna här personer som
är så här så in åt helvete elaka (och sen dödar personen)

Håller med. Han verkar ju vara en total galning. Jag läste alla sms som den där Martin skrev till Lotta. Martin verkar också helt galen men det var inte samma uttalade spel om liv och död som Billy tvingar på Tova. Som jag minns och tolkar det.
Senast redigerad av litenpanda 2017-11-18 kl. 21:50.
Citera
2017-11-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Gratis artikel endast till 21:49 idag. Lång artikel, därav många korta utdrag.
Han har själv berättat i förhör om hur han låtsats vara Tova, och skrivit i en konversation med några av hennes tjejkompisar. Så här har han skrivit i en konversation med några av vännerna som han tvingat Tova att "göra slut med":"...Å nu tänker han lämna mig för gott om jag inte väljer bort er. Ta inte illa upp nu men jag måste välja bort er för annars kommer jag aldrig få vara med han jag älskar igen. Det är bara mitt fel... ", skriver 22-åringen i Tovas namn.
...
Tiden går, och misshandeln eskalerar, enligt Tovas dagboksinlägg. Hon fruktar för sitt liv. Flera gånger låtsas hon svimma av för att få 22-åringen att avbryta våldet, enligt dagboken.

Under julafton 2016 skriver Tova att 22-åringen ringt henne ett 20-tal gånger under natten. Han ska ha sagt till henne att hon "inte har något val längre", och att hon kommer att dö.
...
"Jag klarar inte mer.. Jag har inte gjort något för att förtjäna att dö", skriver Tova till 22-åringen.
"Joooo", svarar 22-åringen. "Det har du din fitta".
...
"Å JAAAG AVGÖR NÄR DU MINGLAR", fortsätter hans signatur.
...

"DU SKA LYDA MIG 100% annars fucking DÖR DU", blir svaret.
...
Trots att inte Tova svarar skickas flera meddelanden med samma budskap. Totalt skickar han 87 meddelanden den här dagen, enligt förundersökningen.

Det här är ännu ett exemplar av en svag individ som lägger sina egna problem på en annan. Bara för att han mår dåligt ska han orsaka henne smärta och rädsla. Män som han har så dåligt självförtroende och är rädda att bli lämnade. Stackars Tova vågade inte lämna honom.
Citera
2017-11-18, 22:01
Medlem
Att använda c:a 40 vittnen, säger mig att det blir ett indicie-fall, där polisen inte lyckats hitta bevis för att Billy utfört mordet, men väl transporten och dumpningen i sjön. Vi får se när rättegången startar.......och jag kan självklart ha fel i min fundering, som funnits länge.....
Citera
2017-11-18, 22:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det här är ännu ett exemplar av en svag individ som lägger sina egna problem på en annan. Bara för att han mår dåligt ska han orsaka henne smärta och rädsla. Män som han har så dåligt självförtroende och är rädda att bli lämnade. Stackars Tova vågade inte lämna honom.
Har svårt att se honom som en man. En skitunge som borde haft vuxna människor omkring sig som hejdade honom i hans narcissistiska fälttåg.
Precis som andra i tråden menar jag att Tova borde haft vuxet stöd som berättade för henne att förhållandet var skit och att det inte är okej att bli hotad, slagen och inskränkt.
En sorglig historia som absolut inte hade behövt hända om vuxenvärlden tagit sitt ansvar.
Citera
2017-11-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har svårt att se honom som en man. En skitunge som borde haft vuxna människor omkring sig som hejdade honom i hans narcissistiska fälttåg.
Precis som andra i tråden menar jag att Tova borde haft vuxet stöd som berättade för henne att förhållandet var skit och att det inte är okej att bli hotad, slagen och inskränkt.
En sorglig historia som absolut inte hade behövt hända om vuxenvärlden tagit sitt ansvar.

Hennes föräldrar hade väl polisanmält killen?
Man kan inte handgripligen förhindra sin dotter ifrån att gå ut. Sådana här mord är ju hur vanliga som helst när det handlar om mord mot kvinnor inomhus. Det är nästan alltid mannen/partnern som dödar. Det gäller inte bara tonåringar utan även vuxna.

Händer det inte i hemmet, inomhus, så händer det utanför hemmet, i affären - var som helst. Vill en man ta livet av sitt ex eller nuvarande så är det mycket svårt att förhindra det. Det händer trots skyddade boenden, kontaktförbud mm.
Citera
2017-11-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Nej, det är det väl ingen som tror. Hoppas jag.

Problemet är väl att dessa unga självosäkra tjejer söker bekräftelse (och kärlek), och bekräftelse från en svartsjuk halvgalen pojkvän är bättre än att inte få någon bekräftelse alls. Och så traskar de rakt in i lejonets kula.

Klart att hon hade kunnat välja att hålla sig borta, men nu gjorde hon ju inte det, och istället valde hon att ta denna uppenbara risk. Med en kille som var cerifierat livsfarlig.

Han hade säkert fortsatt att stalka henne även om hon hade hållt sig undan, men risken att han skulle ha lyckats skada henne hade varit betydligt mindre, förstås. Och förr eller senare hade det runnit ut i sanden, eller så hade han hittat ett annat objekt att fixera sig på.

Problemet är INTE offren! Problemet är att en del människor anser sig ha rätt att slå och kränka en annan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in