Citat:
Ja så kan det vara. Jag undrar om misshandeln började i köket. Fristadsjackan brukade ju hänga där på stol, nu är den jackan borta. Kvar finns bara knapparna från en sådan jacka i eldtunnan. Det blev nog blod på den och därför blev han tvungen att elda upp den tillsammans med kläderna han hade under överfallet. Han hade ju ett jäkla resonerande där om "hur mycket kläder tror ni jag hade på mig"(ungefärligt återgivet) mht de knappar som blev funna i eldtunnan.
Edit: Undrar NÄR han hämtade hammaren? Pappan verkar ju säker på att han hängde den i uthuset lördag eftermiddag...
Edit: Undrar NÄR han hämtade hammaren? Pappan verkar ju säker på att han hängde den i uthuset lördag eftermiddag...
Ett tänkbart förlopp:
Efter att Tova pratar med Emma vid 01.16, brakar helvetet löst. Billy tar Tovas telefon: du åker ingenstans.... du ska dö (ungefär).
Han försöker strypa henne men hon dör inte (kanske låtsas svimma som hon brukar?). Billy springer ut till boden där han hämtar hammaren. Under tiden försöker Tova fly, men Billy jagar henne, hinner ikapp henne ute på gården. Han har hammaren i handen.
Om han hämtat hammaren in till huset före, varför försöka strypa henne innan? Kanske försökte hon fly ut när hon märkte att det började dra ihop sig. Och han försökte strypa henne i panik.
Kan han ha dragit ut henne på gården, medvetslös efter strypningsförsök, i tron att hon var död? Sedan märkte han att hon levde och hämtade hammaren? Eller drog han ut henne för avsluta det hela för att slippa blod i huset?
Sen kommer det stora arbetet med kroppen som skulle undan. Det var säkert kyligt på natten i mitten av maj. Så Billy satte på sig jackan....
Man kollade ju aldrig hur mycket han hade kvar i blodet när han anhölls.