Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-22, 11:34
Medlem
Dricksglas55s avatar
Tack för fup! Tragisk händelse och stackars lilla tösen att det slutade så här 😒

Men vad är det för kvalitet på bilderna i denna fup? Kör poliserna med engångskamera utan blixt i Hudik, istället för systemkamera?
Citera
2017-11-22, 12:01
Medlem
Läst o följt med på hela denna vidriga resa, o faller i tårar när man ser interjuer oså, har inte vettigt att tillägga mer än hatet ja här mot satyget. Ja tänkte fråga vilka droger de specifik för sig om, Benzo o röka samt alkohol har ja följt med på, men finns de vad för Benz de handlar om o om demär fler droger. Benz generelt o alkohol är ingenbra kombo, vet folk som flippat på de o de slutat med mord tyvärr. Tacksam om nån vet o vill berätta.
Citera
2017-11-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou
Läst o följt med på hela denna vidriga resa, o faller i tårar när man ser interjuer oså, har inte vettigt att tillägga mer än hatet ja här mot satyget. Ja tänkte fråga vilka droger de specifik för sig om, Benzo o röka samt alkohol har ja följt med på, men finns de vad för Benz de handlar om o om demär fler droger. Benz generelt o alkohol är ingenbra kombo, vet folk som flippat på de o de slutat med mord tyvärr. Tacksam om nån vet o vill berätta.

Desto längre in i fupen jag plöjer. Desto mer känns det som att Billy redan hade bestämt det här i förtid.
Drogrus lär knappast vara den utlösande faktorn.
Förr eller senare hade han mördat henne eller någon annan kvinna nykter ändå.

Om jag inte har räknat helt jävla snedvridet på hans ålder (född 19941212) så var han 22år vid mordtillfället. Då ska han dömas till livstid. Eller så mördar han någon ny kvinna om ca 10år.
Senast redigerad av SpaceBase 2017-11-22 kl. 12:17.
Citera
2017-11-22, 12:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou

Ja, det vore intressant att veta vad Billy drogade sig med i allmänhet - och i synnerhet natten då han dödade Tova.
Citera
2017-11-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte börjat läsa FUP mer än första sidorna.

Hittade längst bak samtalslistor och uppkopplingar mobiler mm börjar runt sid 3786 och framåt.

Sid 3789-3793 börjar det riktigt intressanta, har inte läst ännu. Men där finns Tovas sista kända position ( sid 3793) 02.20 och Tovas samtal till Emma från Fränö (sid 3789) kl 01.16.

Sid 3790 står om Billys konversation med Fredrik och Jimmy under samma tid (01:17); att de inte får komma till Fränö än....

Nä nu måste jag läsa själv lite....

Ja Kommunikationsanalysen är väldigt bra gjord.
Redan kl 23.22 skickar Billy SMS till Fredrik: "Säg till om ni ska hit." "Innan ni ska hit".
23.27 "Kom inte till ön är här m ludde nu."
00.33 "Öh har du läst"
00.53 "Gött så kom inte hit"
Osv i samma stil, ingen får komma.
Citera
2017-11-22, 12:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja och får ett lååångt straff, han är ju en extremt farlig person! Fruktansvärt att läsa om hennes skador: 22 krosskador i huvudet, strypande våld mot halsen, fraktur hö tumme och revbensfraktur.

Finns många försvårande omständigheter i det här: grov kvinnofridskränkning, ett svagare offer, ett utdraget dödsförlopp med dödsångest, utfört med grymhet/bestialitet, han har haft tid att besinna sig, han har gömt kroppen och varit en till offret närstående person.

Jaa. Och han fattar inget av allt det där... Det var fel sätt att avsluta en dålig vana på.
Citera
2017-11-22, 12:23
Medlem
Det här måste vi nysta i…
Kl.01:16 pratar T.M med Emma.
Kl.01:17 ringer B.F till Fredrik och Jimmy och säger att dom inte får komma till gården.
Kl.02:20 dör T.M telefon.

Då är ju frågorna:
1. Ringde B.F till Fredrik och Jimmy och sa att dom inte fick komma tillbaks för att han faktiskt (till en början) ville vara ensam med T.M -ELLER- Ringde han dom för att han vid denna tid planerat att göra illa/döda T.M (för det är väl knappast troligt att T.M hinner prata klart med Emma, bli dödad av B.F samt att B.F ringer Fredrik/Jimmy, allt detta inom loppet av 1 minut?)

2. Dödas T.M någon gång mellan 01:17-02:20? Ja, säkerligen! Men det går inte att utesluta att T.M mobiltelefon gjorts sönder/stängts av (kl.02:20) innan T.M mördats och att mobiltelefonen dumpas i samband med att T.M kropp dumpas i vattnet.

Tittar man på B.F hälsoapp/stegräknare så känns ju kl.02:00-02:34 =1341 steg som ganska rimlig tid för gärningen.
Citera
2017-11-22, 12:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja Kommunikationsanalysen är väldigt bra gjord.
Redan kl 23.22 skickar Billy SMS till Fredrik: "Säg till om ni ska hit." "Innan ni ska hit".
23.27 "Kom inte till ön är här m ludde nu."
00.33 "Öh har du läst"
00.53 "Gött så kom inte hit"
Osv i samma stil, ingen får komma.

Känns som att Billy redan har "planerat" något i förväg......
Citera
2017-11-22, 12:28
Medlem
Den där Ludde... ska det vara han som han är informatör till som han inte vill prata om med polisen för då kan det gå illa typ?

Fup sidan 1720
BF: Ja är informatör åt han och har varit det i två år, för jag har hållit på med droger
själv mycket förr så det var två år sen ungefär, cirka när jag kom i kontakt med
han. Och så var det så att jag har fått reda på alldeles för mycket grejor för att
int… för att hoppa av när jag vela hoppa av liksom, och då… då… då gick det
åt pipsvängen. Men alltså jag är fortfarande informatör åt dom helt enkelt. Jag
vågar inte säga emot. Jag vet, alltså jag vet otaliga med folk dom halvt slagit
ihjäl och som dom har slagit ihjäl och…
FL2: Är du informatör?
BF: Alltså om… om droger och sånt där alltså. Vilka som säljer och sånt där alltså.
Inte om... inte om nån... alltså inte om nå… Absolut inte om nå mord och sånt
där utan nu menar jag om droger och sånt där alltså.
FL2: Mm.
FL1: Men hur använde han sig av din information då? Vad… hur hjälper det honom?
BF: (Suckar). Ja jag vet inte. Spöa folk typ eller alltså jag är f… som jag har förstått
det så är det väl att folk, så han får bort dom personerna som inte han vill ha
kvar liksom som förstör hans business eller vad man ska säga. Alltså han
levererar hemskt mycket droger hem hit till Hälsingland. Det är från, ja jag kan
säga att det är nedåt landet i alla fall dom kommer ifrån. Så mycket kan jag
säga. Transporterar han hemskt mycket grejor dit. Jag vet inte. Ena gången så
får han skjuts och nå andra gånger tar han det på tåget liksom. Det bro… det
beror på liksom.
Senast redigerad av MollyCule 2017-11-22 kl. 12:31.
Citera
2017-11-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känns som att Billy redan har "planerat" något i förväg......

Ja precis min känsla...
Citera
2017-11-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Den där Ludde... ska det vara han som han är informatör till som han inte vill prata om med polisen för då kan det gå illa typ?

Fup sidan 1720
BF: Ja är informatör åt han och har varit det i två år, för jag har hållit på med droger
själv mycket förr så det var två år sen ungefär, cirka när jag kom i kontakt med
han. Och så var det så att jag har fått reda på alldeles för mycket grejor för att
int… för att hoppa av när jag vela hoppa av liksom, och då… då… då gick det
åt pipsvängen. Men alltså jag är fortfarande informatör åt dom helt enkelt. Jag
vågar inte säga emot. Jag vet, alltså jag vet otaliga med folk dom halvt slagit
ihjäl och som dom har slagit ihjäl och…
FL2: Är du informatör?
BF: Alltså om… om droger och sånt där alltså. Vilka som säljer och sånt där alltså.
Inte om... inte om nån... alltså inte om nå… Absolut inte om nå mord och sånt
där utan nu menar jag om droger och sånt där alltså.
FL2: Mm.
FL1: Men hur använde han sig av din information då? Vad… hur hjälper det honom?
BF: (Suckar). Ja jag vet inte. Spöa folk typ eller alltså jag är f… som jag har förstått
det så är det väl att folk, så han får bort dom personerna som inte han vill ha
kvar liksom som förstör hans business eller vad man ska säga. Alltså han
levererar hemskt mycket droger hem hit till Hälsingland. Det är från, ja jag kan
säga att det är nedåt landet i alla fall dom kommer ifrån. Så mycket kan jag
säga. Transporterar han hemskt mycket grejor dit. Jag vet inte. Ena gången så
får han skjuts och nå andra gånger tar han det på tåget liksom. Det bro… det
beror på liksom.

FUP sid 3785:
Billy skickar också meddelande till Jimmy där han skriver att ”ludde” är med honom på ”ön”. Med ön
torde Billy mena Fränö, vilken ”ludde” han syftar på vill Billy själv inte säga i förhör men utredningen
gör gällande att i den närmaste bekantskapskretsen är det H*mpus Lun*in som kallas för ”Ludde”.
Citera
2017-11-22, 12:38
Medlem
Citat:
FUP sid 3785:
Billy skickar också meddelande till Jimmy där han skriver att ”ludde” är med honom på ”ön”. Med ön
torde Billy mena Fränö, vilken ”ludde” han syftar på vill Billy själv inte säga i förhör men utredningen
gör gällande att i den närmaste bekantskapskretsen är det H*mpus Lun*in som kallas för ”Ludde”.

Men ändå vägrar han i förhör berätta vem ludde är... informatör låter ju troligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in