Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 04:29
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Nej, mamman skulle ju skjutsa Tova till Forsa och lämnade hemmet i Njutånger 21.20 någonstans, bilderna från övervakningskamerorna på rätt pris togs väl upp runt 21.40 där Tova gick in ensam för att köpa läsk. Mamman har sedan i förhör berättat att hon skjutsade dottern till Forsa vid denna till. (Till väninnan som inte ens var hemma, det var något Tova ljög om för att i smyg kunna dra till Billy).

Flera av vännerna styrker både cannabis om benzo, antar att det är vardag i dom där kretsarna så vore konstigare om hon aldrig testat.

Ja du har säkert rätt, har bara skummat genom de förhören då jag är mest nyfiken på förhören med Billy..

Ah, har som sagt bara läst att FL frågat om hon använt benzo men ingen som bekräftat, men som sagt bara skummat genom.. (Varför jag sitter uppe och läser en FUP kl halv fem på morgonen vetifan..).. Sant, det är inga raketforskare hon umgåtts med.
Citera
2017-11-22, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dom tog upp fallet nyss på veckans brott igen.

GW var säker på en fällande dom gällande mord. Han tyckte bevisningen var gedigen och grundlig.

Intressant att han kunde vara så säker på fällande dom.

GW har nästan alltid rätt, trodde själv en fällande dom blir svår men säger GW att det blir fällande dom så lär det bli det.
Citera
2017-11-22, 09:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
GW har nästan alltid rätt, trodde själv en fällande dom blir svår men säger GW att det blir fällande dom så lär det bli det.

Ja, alla komponenterna tycks finnas där. Det är klart han åker dit...
Citera
2017-11-22, 09:38
Medlem
dea1s avatar
Påminner inte Billy en del om Martin som slog ihjäl Lotta Rudholm? Båda har dålig impulskontroll, missbrukare samt verkar tämligen ointelligenta. Våldet har i båda fallen pågått under en längre tid.

Martin fick väl 18 år i hovrätten? Skillnaden är väl att Martin själv kontaktade polisen vilket Billy inte gjorde. Han slängde upp Tovas lik på en skottkärra, band fast henne och dumpade sen hennes kropp i en insjö istället. Vågar man hoppas på livstidstraff för honom?
Citera
2017-11-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, alla komponenterna tycks finnas där. Det är klart han åker dit...

Ja och får ett lååångt straff, han är ju en extremt farlig person! Fruktansvärt att läsa om hennes skador: 22 krosskador i huvudet, strypande våld mot halsen, fraktur hö tumme och revbensfraktur.

Finns många försvårande omständigheter i det här: grov kvinnofridskränkning, ett svagare offer, ett utdraget dödsförlopp med dödsångest, utfört med grymhet/bestialitet, han har haft tid att besinna sig, han har gömt kroppen och varit en till offret närstående person.
Citera
2017-11-22, 09:57
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dea1
Påminner inte Billy en del om Martin som slog ihjäl Lotta Rudholm? Båda har dålig impulskontroll, missbrukare samt verkar tämligen ointelligenta. Våldet har i båda fallen pågått under en längre tid.

Martin fick väl 18 år i hovrätten? Skillnaden är väl att Martin själv kontaktade polisen vilket Billy inte gjorde. Han slängde upp Tovas lik på en skottkärra, band fast henne och dumpade sen hennes kropp i en insjö istället. Vågar man hoppas på livstidstraff för honom?

Jag tycker att det finns likheter mellan de två. Dock tycker jag att det framstår som att Billy spelar på liv och död mer än vad Martin gjorde. Minns inte allt exakt gällande Martin men det stod väl inte så mycket sådana saker i smsen mellan de två? Givetvis kan han ju ha sagt sådana saker muntligt vilket inte finns bevisning på.
Citera
2017-11-22, 10:21
Medlem
Finns det någon som kommit lite längre än jag i FUP och kan berätta exakt vilken tid T.M mobil dör och exakt vilken tid B.F varit uppe och gått enligt hälsoappen?
Citera
2017-11-22, 10:49
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Finns det någon som kommit lite längre än jag i FUP och kan berätta exakt vilken tid T.M mobil dör och exakt vilken tid B.F varit uppe och gått enligt hälsoappen?

Någon annan kanske kan svara exakt. Mobilen stängdes väl av vid 02:20 och mobilen promenerade runt vid 2-tiden och 4-tiden. Jag försökte söka åt dig i dokumentet men det laggar för mycket.
Citera
2017-11-22, 10:59
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dea1

Vad är det som gör att Billy kan klassas som ointelligent?? Att han förnekar när dom har så mycket på honom??
Citera
2017-11-22, 11:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Har inte börjat läsa FUP mer än första sidorna.

Hittade längst bak samtalslistor och uppkopplingar mobiler mm börjar runt sid 3786 och framåt.

Sid 3789-3793 börjar det riktigt intressanta, har inte läst ännu. Men där finns Tovas sista kända position ( sid 3793) 02.20 och Tovas samtal till Emma från Fränö (sid 3789) kl 01.16.

Sid 3790 står om Billys konversation med Fredrik och Jimmy under samma tid (01:17); att de inte får komma till Fränö än....

Nä nu måste jag läsa själv lite....
Citera
2017-11-22, 11:21
Medlem
Citat:

Tovas tele "dör" 02.20

Billys stegräknare:
0026-0040 307 steg
0046-0052 435 steg
0141-0142 38 steg
0200-0234 1341 steg
0440-0541 2697 steg
0554-0600 271 steg
Citera
2017-11-22, 11:23
Medlem
litenpandas avatar
Varför använder Calle J*hanss*n skottsäker väst, är det för att vara cool eller finns det ett syfte? Och varför måste han heta Calle J*hanss*n när han redan framstår som en skojpelle? Det här med att det "florerat mer droger kring Billy och hans vänner än vad vi först förstod" (ej exakt citat), är det bara föräldrarna som har upplevt det så eller är det så? Jag menar då inte att festknarka litegrann utan att hålla på med omfattande försäljning osv.

Edit: sida 404 i FUP
Senast redigerad av litenpanda 2017-11-22 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in