Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 19:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Hmmm! Menar du på riktigt eller? måste vara 20-40 år tillbaka... i tiden
Funkar inte riktigt som du säger idag.....!!

Du kan läsa här: https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/restriktioner/

I detta fall sitter han med totala restriktioner, läs häktingsframställan som finns i tråden.

Kan sätta min högra pungkula på att han inte har någon kontakt med omvärlden.

Eller vad tror du? Tänkte hur du tror det ser ut med fulla restriktioner?

Det är jävligt stor skillnad på att bara vara häktad eller på att vara häktad med fulla restriktioner.
Senast redigerad av Browndawg 2017-06-22 kl. 19:14.
Citera
2017-06-22, 19:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Hmmm! Menar du på riktigt eller? måste vara 20-40 år tillbaka... i tiden
Funkar inte riktigt som du säger idag.....!!

Håller helt med dig. Så här ser rummen ii häkten ut idag.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=5265267
Citera
2017-06-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo men tjuven/tjuvarna var ju in i huset dessutom. Jag utgick från att dom gick in och letade eller hämtade nyckeln till bilen.

Men vi vet ju inte. Kan lika gärna vara länsat i huset också. Men det som framkommit hittills är att en bil är stulen. Om man bara var ute efter bilen ser jag inte vad man skulle in i huset att göra om man redan hade tillgång till nyckel.

Jag förstår inte varför alla undrar om nycklar. Det är väl bara att krossa en ruta, eller ta sig in på det av pappan redan sönderslagna stället. Det är ju inte storstan vi pratar om, där grannar hör allt som sker och folk har stöldlarm på både bilar och bostäder.

Finns väl inget som säger att de enbart var ute efter bilen. De kanske stal bilen för den var enkel att snabbt sno. Oavsett om de var inne i huset och rotade efter annat först också.

Tjuvar går väl, i första hand, gärna in och letar efter datorer, pengar, eller matsilver, i tomma hus. Bättre egentligen, än att sno en registrerad bil, som snabbt blir efterlyst och är lätt att känna igen i en sån liten håla.
Citera
2017-06-22, 19:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Du kan läsa här: https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/restriktioner/

I detta fall sitter han med totala restriktioner, läs häktingsframställan som finns i tråden.

Kan sätta min högra pungkula på att han inte har någon kontakt med omvärlden.

Eller vad tror du? Tänkte hur du tror det ser ut med fulla restriktioner?

Det är jävligt stor skillnad på att bara vara häktad eller på att vara häktad med fulla restriktioner.

Självklart har han fulla restriktioner och får bara träffa häktespersonal, advokat, präst o dyl. Inte se tv, läsa tidningar, inget internet. Men det är ju inte bara en madrass och en klocka i rummet. Det finns t ex en säng och ett skrivbord.
Citera
2017-06-22, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Tror jag inte. Jag tror att hon dog i huset. Antingen var hon hel- eller halvklädd när han ströp/slog ihjäl henne (i huset), eller så klädde han möjligen av henne för att försvåra identiferingen ifall någon skulle hitta liket, fast det tror jag inte.

Ligger den här bron alldeles invid fyndplatsen för kroppen, månne? Vilka kläder hittades? Det kanske bara var en ytterjacka, och hon var i övrigt påklädd. Allt snack om kläder kanske bara är rykten som inte stämmer alls. Vi vet ju inte.
Antingen var hon hel- eller halvklädd när han ströp/slog ihjäl henne (i huset)!!!

Varifrån har du fått det, jag har inte läst att någon påstått detta!!
Citera
2017-06-22, 20:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Antingen var hon hel- eller halvklädd när han ströp/slog ihjäl henne (i huset)!!!

Ni båda verkar överrens om att hon dött i huset. Har jag missat nån fakta här eller är det något som spekulerats fram?
Citera
2017-06-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit

Jag TROR, skrev jag.

Citat:
Ni båda verkar överrens om att hon dött i huset. Har jag missat nån fakta här eller är det något som spekulerats fram?

Som sagt, jag spekulerar. Synes osannolikt att hon har dött vid någon bro. Hon återfanns ju i vattnet precis nedanför hans hus. Han lär ju knappast ha dödat henne vid bron och sedan släpat tillbaka henne hemåt till sin egen vik. Verkar ologiskt. Om du mördar någon och vill slippa misstanke, tar du ju inte med dig kroppen hemåt efteråt... Tvärtom försöker du bli av med den så långt bort som möjligt.
Senast redigerad av pretty-spry 2017-06-22 kl. 22:38.
Citera
2017-06-22, 23:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jag TROR, skrev jag.

Som sagt, jag spekulerar. Synes osannolikt att hon har dött vid någon bro. Hon återfanns ju i vattnet precis nedanför hans hus. Han lär ju knappast ha dödat henne vid bron och sedan släpat tillbaka henne hemåt till sin egen vik. Verkar ologiskt. Om du mördar någon och vill slippa misstanke, tar du ju inte med dig kroppen hemåt efteråt... Tvärtom försöker du bli av med den så långt bort som möjligt.

Okej då förstår jag. Att det var bron du menade. Men det är en rätt stor gård så är inte helt säkert att det var just i huset.

Håller även med att man borde tänka så, att bli av med kroppen så långt borta som möjligt men det gjorde han ju inte. Han dumpade henne i vattnet på sin bakgård (i princip).
Citera
2017-06-23, 05:45
Medlem
Citat:
Jag TROR, skrev jag.

Det beror lite på vem som är gärningsman också och i detta fall vet vi inte. Tanken kan ha varit att misstänkliggöra Blyfis.
Citera
2017-06-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det beror lite på vem som är gärningsman också och i detta fall vet vi inte. Tanken kan ha varit att misstänkliggöra Blyfis.

Så är det ju, oklart. Men, det finns nog en rätt stark indiciekedja på Billy, annars hade han nog inte suttit kvar i häktet. Och, som du säger, BO skulle kunnat lämna gården för promenad till festen, och mött en förövare, som har en iskall hjärna. Förövaren vet varifrån hon gick/cyklade eller något, och drar tillbaka henne till gården.....

Men, det är kanske inte så troligt, och så länge ingen mer blir anhållen, är det mycket höga odds på en sådan lösning.
Citera
2017-06-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
BO skulle kunnat lämna gården för promenad till festen, och mött en förövare, som har en iskall hjärna. Förövaren vet varifrån hon gick/cyklade eller något, och drar tillbaka henne till gården.....

Det är en sånt fullständigt osannolikt händelseförlopp att det kan vi nog bortse ifrån.

Den enklaste förklaringen brukar vara den rätta.
Citera
2017-06-23, 09:09
Medlem
Citat:
Det är en sånt fullständigt osannolikt händelseförlopp att det kan vi nog bortse ifrån.

Den enklaste förklaringen brukar vara den rätta.

Enig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in