Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Jo men tjuven/tjuvarna var ju in i huset dessutom. Jag utgick från att dom gick in och letade eller hämtade nyckeln till bilen.
Men vi vet ju inte. Kan lika gärna vara länsat i huset också. Men det som framkommit hittills är att en bil är stulen. Om man bara var ute efter bilen ser jag inte vad man skulle in i huset att göra om man redan hade tillgång till nyckel.
Jag förstår inte varför alla undrar om nycklar. Det är väl bara att krossa en ruta, eller ta sig in på det av pappan redan sönderslagna stället. Det är ju inte storstan vi pratar om, där grannar hör allt som sker och folk har stöldlarm på både bilar och bostäder.
Finns väl inget som säger att de enbart var ute efter bilen. De kanske stal bilen för den var enkel att snabbt sno. Oavsett om de var inne i huset och rotade efter annat först också.
Tjuvar går väl, i första hand, gärna in och letar efter datorer, pengar, eller matsilver, i tomma hus. Bättre egentligen, än att sno en registrerad bil, som snabbt blir efterlyst och är lätt att känna igen i en sån liten håla.