Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 18:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror det var killen med husvagnen som sa att billy tänker mest på sig själv. Dvs han gör inget då länge han inte vinner något på det

Har tyvärr lärt känna en sådan person, har endast en tanke i huvudet, sig själv och inget annat.

Just formuleringen att inte göra något om man inte vinner något på det är så djävla typisk för den sortens människor, eller fan vet om det är människor egentligen, någon djävla avart av vår sort är nog en bättre beskrivning.

Johanna Möller är ju ett praktexempel på ett sådant beteende om man ska försöka hitta någon till som den misstänkte GM i detta fall.
Citera
2017-11-24, 18:56
Medlem
litenpandas avatar
Finns väldigt många saker som Billy hade kunnat göra istället för att trakassera Tova. Ett förslag från min sida hade varit att städa sitt hem... Ser inte direkt ut som om en frisk person skulle vilja bo där.
Citera
2017-11-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Finns väldigt många saker som Billy hade kunnat göra istället för att trakassera Tova. Ett förslag från min sida hade varit att städa sitt hem... Ser inte direkt ut som om en frisk person skulle vilja bo där.
Nu slipper han det
Citera
2017-11-24, 19:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror det var killen med husvagnen som sa att billy tänker mest på sig själv. Dvs han gör inget då länge han inte vinner något på det

Du menar Fredrik?

Man blir ganska förvånad att Jimmy och Fredrik i början går med på att ljuga för polisen i ett sådant allvarligt ärende som att Tova är försvunnen.

De måste ha vetat om hur Billy varit mot Tova genom åren, de måste anat att något inte stod rätt till när de inte fick återvända till gården och Tova därefter är borta. Och nu kräver Billy av dom att de ska ljuga.
Är de också kontrollerade, hårt hållna av Billy? Rädda för honom?

Jag tänker att de måste ju nästan anat/förstått vad som hänt Tova....
Citera
2017-11-24, 19:45
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Nu slipper han det
Han säger att han städar i häktet. Känns väl mer prioriterat när man dels inte har något att göra och dels i princip bor inuti toaletten.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du menar Fredrik?

Man blir ganska förvånad att Jimmy och Fredrik i början går med på att ljuga för polisen i ett sådant allvarligt ärende som att Tova är försvunnen.

De måste ha vetat om hur Billy varit mot Tova genom åren, de måste anat att något inte stod rätt till när de inte fick återvända till gården och Tova därefter är borta. Och nu kräver Billy av dom att de ska ljuga.
Är de också kontrollerade, hårt hållna av Billy? Rädda för honom?

Jag tänker att de måste ju nästan anat/förstått vad som hänt Tova....

Nu minns jag inte var exakt i FUP jag har läst det men är ganska säker på att det är förhör med någon annan kompis. Då sägs det i varje fall att Billy är kontrollerande gentemot Jimmy också. Typ han får inte vara med vem han vill, han måste kolla saker med Billy hela tiden och vad det nu var. Tror att de till viss grad också har varit rädda. Och om det är Tovas kompis eller vem det är som säger att Jimmy gömde sig på rummet när Tova blev misshandlad av Billy och försökte skrika för att få hjälp. I övrigt verkar det ha varit ganska många runt omkring som har vetat om att Billy har varit elak mot Tova men alla har nog inte känt till den fysiska misshandeln.
Citera
2017-11-24, 20:25
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu har jag haft tid att läsa igenom FU och kan kontatera att det är som jag sagt tidigare stämde.
Billy har genom ett stort antal förhör nekat i sten, när det bränner till så har han "inte den blekaste" eller " inte vad jag minns" eller så var han så full att han inte kommer ihåg. Han blir gång på gång konfronterad med fakta som skulle få den mest hårdhudade yrkeskriminelle att vika ner sig, men inte Billy. Han kommer inte ihåg. Och som jag trodde så finns det ingen teknisk bevisning som binder Billy till gärningen. Hela caset är ett indicimål, det är såklart en nackdel för åklagaren.
Nu tror jag ändå att han kommer fällas, det finns ingen alternativ gärningsman. Jag tror försvaret kommer köra på att det inte finns någon tekninsk bevisning mot Billy och att han därför ska frias.
så du har ändrat dig nu?
innan har du varit tvärsäker på att han kommer att gå fri.

Sen att du säger att yrkeskriminella skulle vika sig vid liknande saker i förhör.. nej, nej, nej.

jag är säker på, och har alltid varit säker på att han kommer dömas I både TR och HR, längre än så går det inte.

allt detta säger mig att det blir maxstraff med tanke på dels skadorna vid fynd av hennes kropp och hennes egen dokumentation.

sjukt att läsa hur han beter sig på förhören, äckligt kall.

Det är såna som honom som får ordentligt med stryk på kåken, indragen i någons rum och sönderslagen, golar och/eller knallar sig själv.
Citera
2017-11-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
så du har ändrat dig nu?

Sen att du säger att yrkeskriminella skulle vika sig vid liknande saker i förhör.. nej, nej, nej.

jag är säker på, och har alltid varit säker på att han kommer dömas I både TR och HR, längre än så går det inte.

allt detta säger mig att det blir maxstraff med tanke på dels skadorna vid fynd av hennes kropp och hennes egen dokumentation.

Det är såna som honom som får ordentligt med stryk på kåken, indragen i någons rum och sönderslagen, golar och/eller knallar sig själv.
Tänker på idremordet, mordet på Bogg Andreas Andersson.
GM vart ju friad i TR men dömd för mord i HR.
Han blev friad pga att det inte fanns teknisk bevisning, och dessutom rimlig tvivel.
Det som fällde honom var ju ljudinspelningen där man hör honom säga att han ska mörda Bogg.
Den fanns även med i FUP under TR förhandlingarna, fast man hade förbättrat ljuded i andra instansen.

Det är i viss mån samma här, fast ändock lite starkare bevisning på hot och våld, samt att själva mordet och kroppen är kopplad till GMs tomt.
Skillnaden är ju att detta är ett föredetta kärleksförhållande, och hoten förekommer i text. (inte konkret att det är Billy som uttrycker sig)

Jag blir ju förstås väldigt förvånad om han blir friad i TR, men jag vill ändå mena att jag tror risken finns, även om den är väldigt liten.

Ursäkta för lite svammel men va tvungen att dela mina tankar.
Citera
2017-11-24, 21:06
Medlem
chipsfingrars avatar
Billy refererar flera gånger till vad andra sagt i sina förhör, har han alltså haft fri tillgång till dessa innan hans egna?
Citera
2017-11-24, 21:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
så du har ändrat dig nu?

Hennes dagbok måste ha en stor betydelse i en rättegång?

I den förstår man inte bara hur hjälplös hon har känt sig, att hon inte sett någon utväg ur detta, utan också att hon svävat mellan liv och död flera gånger tidigare. Hon har spelat medvetslös, att hon förlorat medvetandet, allt för att överleva.

Knallar sig själv, vad betyder det?

Hoppas att du har rätt vad gäller straffet.

Oavsett, denna person en farligare person när han kommer ut en dag.

Då har han lärt sig, då har han förstått, då vet han.
Då vet han hur han ska agera. Hur han ska agera för att komma undan.

För han kommer aldrig att kunna bli botad. För att han är en psykopat.

Det är min tro.
Citera
2017-11-24, 21:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipsfingrar
Billy refererar flera gånger till vad andra sagt i sina förhör, har han alltså haft fri tillgång till dessa innan hans egna?

Jag tror att det är polisen som säger att dina kompisar säger andra saker än vad du sagt osv. En misstänkt får inte ta del av förhör förrän innan rättegång och då får han fup precis som oss och kan läsa på. Det såg man tydligt i rättegången mot killen som styckade thaitjejen i kiruna eller vart de nu var
Citera
2017-11-24, 22:11
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Jag tror att det är polisen som säger att dina kompisar säger andra saker än vad du sagt osv. En misstänkt får inte ta del av förhör förrän innan rättegång och då får han fup precis som oss och kan läsa på. Det såg man tydligt i rättegången mot killen som styckade thaitjejen i kiruna eller vart de nu var
jag har fått fup innan rättegång, i häktet, så det du säger stämmer ej.
Citera
2017-11-24, 22:15
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hennes dagbok måste ha en stor betydelse i en rättegång?

I den förstår man inte bara hur hjälplös hon har känt sig, att hon inte sett någon utväg ur detta, utan också att hon svävat mellan liv och död flera gånger tidigare. Hon har spelat medvetslös, att hon förlorat medvetandet, allt för att överleva.

Knallar sig själv, vad betyder det?

Hoppas att du har rätt vad gäller straffet.

Oavsett, denna person en farligare person när han kommer ut en dag.

Då har han lärt sig, då har han förstått, då vet han.
Då vet han hur han ska agera. Hur han ska agera för att komma undan.

För han kommer aldrig att kunna bli botad. För att han är en psykopat.

Det är min tro.

endast tiden kan utvisa hur han är när han kommer ut, om han gör det.
han kommer däremot inte bli smartare därinne.
kanske studerar han så han fördriver tiden, men att han blir en mördare som inte kan torska,
det tror jag inte.

när man går till plit (vakt) i fängelset och säger att man inte kan vara kvar av någon anledning.
man "knallar" sig själv.
ofta med hot om våld från annan intagen om denne inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in