Citat:
Ursprungligen postat av
UgLyBastard
så du har ändrat dig nu?
innan har du varit tvärsäker på att han kommer att gå fri.
Sen att du säger att yrkeskriminella skulle vika sig vid liknande saker i förhör.. nej, nej, nej.
jag är säker på, och har alltid varit säker på att han kommer dömas I både TR och HR, längre än så går det inte.
allt detta säger mig att det blir maxstraff med tanke på dels skadorna vid fynd av hennes kropp och hennes egen dokumentation.
sjukt att läsa hur han beter sig på förhören, äckligt kall.
Det är såna som honom som får ordentligt med stryk på kåken, indragen i någons rum och sönderslagen, golar och/eller knallar sig själv.
Tänker på idremordet, mordet på Bogg Andreas Andersson.
GM vart ju friad i TR men dömd för mord i HR.
Han blev friad pga att det inte fanns teknisk bevisning, och dessutom rimlig tvivel.
Det som fällde honom var ju ljudinspelningen där man hör honom säga att han ska mörda Bogg.
Den fanns även med i FUP under TR förhandlingarna, fast man hade förbättrat ljuded i andra instansen.
Det är i viss mån samma här, fast ändock lite starkare bevisning på hot och våld, samt att själva mordet och kroppen är kopplad till GMs tomt.
Skillnaden är ju att detta är ett föredetta kärleksförhållande, och hoten förekommer i text. (inte konkret att det är Billy som uttrycker sig)
Jag blir ju förstås väldigt förvånad om han blir friad i TR, men jag vill ändå mena att jag tror risken finns, även om den är väldigt liten.
Ursäkta för lite svammel men va tvungen att dela mina tankar.