Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
De har varit mycket spekulationer hit och dit i denna tråden men jag tror att detta fallet är ganska så simpelt faktiskt.

GM är en typiskt kvinnomisshandlare (jag har växt upp med en, så känner mig rätt säker), de har denna kvällen tjafsat som vanligt, om vad spelar mindre roll då de sällan krävs mycket för dessa individer att agera fysiskt.

Dock har det denna gången slagit extra slint i GMs huvud, inte omöjligt att han fått blackout och pucklat på henne men denna gången lyckas han slå ihjäl henne. När han inser vad han gjort så väljer han att dumpa kroppen.

Det har varit mycket snack i tråden om att "Man hade kontaktat polisen och inte dumpat kroppen osv" De är för att ni har empati som ni tänker så.

Jag tycker mycket i hans agerande efter mordet visar att han helt saknar empati och just därför dumpar kroppen och sedan nekar. Man kan tycka att han ska bryta ihop i förhör men han saknar som sagt empati och känner därför ingen som helst ånger över gärningen.

Men som sagt, detta är en teori som precis allt annat.

Exakt så är det. Tyvärr...
Kunde inte uttryckt det bättre.
Citera
2017-05-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det tragiska är att folk blir kära i sådana här "monster". Han måste ju haft nån slags förmåga att manipulera tycker man, då hon höll fast vid honom i flera år, var glad under kvällen osv. Själv skulle man springa för livet om man märkte att ens partner verkade empatilös, inte för att man trodde han skulle döda en, men för att det är fruktansvärt oattraktivt.

Tyvärr allt för vanligt att bli fast i sånt destruktivt förhållande, speciellt om han haft fyra år på sej att manipulera henne.
Sjukt svårt för en ödmjuk nerpsykad tjej att ta sej ur helt.
Och som sagt, när hon kanske äntligen var på "rätt" spår, då får GM panik över att han tappat kontrollen över sitt "offer".

Sjukt vanlig, men så jävla tragiskt...
❤ Tova ❤
Citera
2017-05-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zkrtzh
Tyvärr allt för vanligt att bli fast i sånt destruktivt förhållande, speciellt om han haft fyra år på sej att manipulera henne.
Sjukt svårt för en ödmjuk nerpsykad tjej att ta sej ur helt.
Och som sagt, när hon kanske äntligen var på "rätt" spår, då får GM panik över att han tappat kontrollen över sitt "offer".

Sjukt vanlig, men så jävla tragiskt...
❤ Tova ❤

Men att så många kvinnor faller för destruktiva män? Jag vet många ungkarlar som inte får någon kvinna, som är skötsamma och har bra jobb med hög lön, vad är felet på dem då?
Citera
2017-05-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men att så många kvinnor faller för destruktiva män? Jag vet många ungkarlar som inte får någon kvinna, som är skötsamma och har bra jobb med hög lön, vad är felet på dem då?

Ofta väljer männen ut en kvinna som är bräcklig och lätt att dupera. Såna män verkar ha näsa för att hitta offer.
Manipulationen kommer gradvis. Små gliringar här, antydningar där. Sedan eskalerar det och tro mig; det är jävligt svårt att ta sig ur detta. Framförallt om man är en osäker tonårstjej.
Citera
2017-05-19, 09:35
Medlem
Citat:

Håller med, HUR kan det bli så?
Nu är inte jag nån psykolog, men tror att både män å kvinnor dras/attraheras av det spännande/mystiska/charmiga som nn utstrålar till en början.
Den dåliga sidan visas oftast inte förrän nn har fått sitt "offer" riktigt på kroken.
Å då kan de vara försent. Kan inte tänka rationellt.
🤔
Citera
2017-05-19, 09:43
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Fortfarande misstänkta
I går onsdag beslutade åklagare Sammens att släppa de två män som tidigare suttit anhållna misstänkta för brott. Han säger i dag till SVT Nyheter att misstankarna mot männen kvarstå, men de inte längre är lika intressanta.

Tror du att de har bevittnat det misstänka mordet?

– Inte som jag bedömer det i dagsläget, säger Sammens."

SVT Nyheter.

De kan ha främjat brottet med råd eller dåd. Eller framkallat fara för offret genom att inte ingripa eller slå larm då de insett att en omedelbar livsfara förelåg. Eller medverkat till att hålla kvar offret på platsen. Dessa gärningar är också straffbara.
Citera
2017-05-19, 09:49
Medlem
Jag tror att Hillbilly är en psykopat som yttrat sig genom misshandeln och mordet. Brist på empati är ett typiskt personlighetsdrag för en psykopat.

Hans svartsjuka kan bero på det isolerade läge många norrlänningar befinner sig i.

Hillbillys utåt snälla och tillbakadragande fasad, som en del vittnat om, tyder på en social osäkerhet och botemedlet fann han i droger.
Citera
2017-05-19, 09:50
Medlem
Citat:
Jag känner också till många män som har ALLT! men som lever ensamma. Av allt att döma är de hetero och vill ha en kvinna att bilda familj med..........men det liksom verkar jättetrögt!
Citera
2017-05-19, 09:54
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

Det är många naiva kvinnors "dröm" att förbättra och "bota" en mans dåliga sidor. Dom flesta kvinnor försöker göra om sina män av någon anledning. Lyckas dom så gör dom oftast slut för att "dom har växt ifrån varandra".
Citera
2017-05-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Hur fan känns det att veta att man har en död kropp i bakgårn? Har man lite vett och sans i kropp och knopp lär man knappast må bra då man ligger där i sängen och ska försöka sova.

Trodde han verkligen att han skulle komma undan med skiten?

Lugn, vi vet fortfarande inte vem gärningsmannen är.
Citera
2017-05-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Lugn, vi vet fortfarande inte vem gärningsmannen är.
Inte? Du tror att han som är häktad är oskyldig?
Citera
2017-05-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Inte? Du tror att han som är häktad är oskyldig?
Flickan åkte ut till pojkvännens hus och självdog och kastade sig i sjön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in