Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-06-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Det är en sånt fullständigt osannolikt händelseförlopp att det kan vi nog bortse ifrån.

Den enklaste förklaringen brukar vara den rätta.

Många mordutredningar har helt fokuserat på någon närstående till offret och därför missat att hitta gärningsmannen. Jag ser detta fall som vidöppet.
Citera
2017-06-23, 11:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så är det ju, oklart. Men, det finns nog en rätt stark indiciekedja på Billy, annars hade han nog inte suttit kvar i häktet. Och, som du säger, BO skulle kunnat lämna gården för promenad till festen, och mött en förövare, som har en iskall hjärna. Förövaren vet varifrån hon gick/cyklade eller något, och drar tillbaka henne till gården.....

Men, det är kanske inte så troligt, och så länge ingen mer blir anhållen, är det mycket höga odds på en sådan lösning.

Polisen och åklagaren tror att hon blivit dödad på morgontimmarna, någon stans kring klockan 4 på morgonen om jag inte minns fel. Fråga mig inte varför dom tror det men den uppgiften lades ut i press och här.

Och då får jag svårt att tro att hon skulle lämnat gården och dragit på en fest så sent/tidigt.

Hon har nog aldrig lämnat gården i livet.
Citera
2017-06-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Många mordutredningar har helt fokuserat på någon närstående till offret och därför missat att hitta gärningsmannen. Jag ser detta fall som vidöppet.

Det är ju så oerhört vanligt att gärningsmannen är just partnern. Det finns ju en anledning till att Polien i sådana här fall i första hand tittar på pojkvännen. Sannolikheten ökar ännu mer om det finns en våldshistorik i förhållandet, plus drog- eller alkoholmissbruk. Allt stämmer till punkt och pricka in på detta förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Polisen och åklagaren tror att hon blivit dödad på morgontimmarna, någon stans kring klockan 4 på morgonen om jag inte minns fel. Fråga mig inte varför dom tror det men den uppgiften lades ut i press och här.

Kan det kanske bero på att hennes mobiltelefon dog då? Antingen slängdes den också i sjön, stängdes av, eller förstördes på något sätt. Så länge hon levde fanns det ju ingen anledning att "sopa igen några spår", så när mobilens signaler plötsligt försvann är det väl en indikation så god som någon.
Citera
2017-06-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Det här med Tovas kläder... har hon kanske bråkat med Billy lite på gården, sedan sagt nu går jag på festen fattar du det och så lämnar hon gården, stannar vid bron eller blir upphunnen av Billy vid bron.

Något händer där, dom bråkar eller dom kanske tom knullar där och sedan händer det ruskiga, hon dör av någon anledning.

Billy flyttar henne men glömmer kläderna,stressad som satan.

Festen låg inte åt det hållet. Mot bron alltså.
Citera
2017-06-23, 15:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag TROR, skrev jag.

Som sagt, jag spekulerar. Synes osannolikt att hon har dött vid någon bro. Hon återfanns ju i vattnet precis nedanför hans hus. Han lär ju knappast ha dödat henne vid bron och sedan släpat tillbaka henne hemåt till sin egen vik. Verkar ologiskt. Om du mördar någon och vill slippa misstanke, tar du ju inte med dig kroppen hemåt efteråt... Tvärtom försöker du bli av med den så långt bort som möjligt.

Wow, men om det inte är han utan någon annan så skulle det stämma bättre. Hon cyklar från gården och vid bron blir hon mördad och senare transporterad tillbaks till gården och planterad där.
"Cykelmannan" hade väl en cykel från gården. Cykeln som Tova cyklat på till bron?

Ligger Tovas hem i broriktningen?
Citera
2017-06-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon cyklar från gården och vid bron blir hon mördad och senare transporterad tillbaks till gården och planterad där.

Varför sa Billy isåfall att hon tog en taxi? Om någon annan mördade henne, hade ju Billy ingen anledning att ljuga om det. Då hade han ju istället bara sagt att hon cyklade iväg.

Och, om någon ANNAN mördade henne, skulle väl gärningsmannen dra ifrån mordplatsen och liket snabbt som attan, isåfall. Varför göra sig besväret att transportera kroppen hela vägen till sjön, och riskera att bli sedd av någon på vägen, och kanske påkommen av den boende i huset ovanför viken (nämligen Billy)?

Nä, nä, nä....
Senast redigerad av pretty-spry 2017-06-23 kl. 17:36.
Citera
2017-06-23, 17:58
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Och då får jag svårt att tro att hon skulle lämnat gården och dragit på en fest så sent/tidigt.

Hon har nog aldrig lämnat gården i livet.

Vad har du för källa till att hon ska ha blivit "dödad på morgontimmarna"? Och mer specifikt, vad har du för källa att hon ska ha bragts om livet kring 4 på morgonen? Det är inget som har framkommit tidigare. Det som har framkommit är att hon under natten har bragts om livet och att kroppen tros ha flyttats flera timmar efter att mordet skedde. Vid ett tillfälle cirkulerade en felaktig uppgift om när hon exakt skulle ha dött, detta har tagits tillbaka av polisen och hade enligt polisen grund i ett tryckfel. Är det denna felaktiga uppgift som du hänvisar till?
Citera
2017-06-23, 18:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Varför sa Billy isåfall att hon tog en taxi? Om någon annan mördade henne, hade ju Billy ingen anledning att ljuga om det. Då hade han ju istället bara sagt att hon cyklade iväg.

Och, om någon ANNAN mördade henne, skulle väl gärningsmannen dra ifrån mordplatsen och liket snabbt som attan, isåfall. Varför göra sig besväret att transportera kroppen hela vägen till sjön, och riskera att bli sedd av någon på vägen, och kanske påkommen av den boende i huset ovanför viken (nämligen Billy)?

Nä, nä, nä....

Inte att förglömma de ljusa norrländska nätterna. Allt du gör kan ses av någon annan. Du kan liksom inte smyga in på någons gård i mörkret, för det finns inget mörker vid den tiden på året.
Citera
2017-06-23, 19:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Vad har du för källa till att hon ska ha blivit "dödad på morgontimmarna"? Och mer specifikt, vad har du för källa att hon ska ha bragts om livet kring 4 på morgonen? Det är inget som har framkommit tidigare. Det som har framkommit är att hon under natten har bragts om livet och att kroppen tros ha flyttats flera timmar efter att mordet skedde. Vid ett tillfälle cirkulerade en felaktig uppgift om när hon exakt skulle ha dött, detta har tagits tillbaka av polisen och hade enligt polisen grund i ett tryckfel. Är det denna felaktiga uppgift som du hänvisar till?

Nej herregud inte tryckfelet 04.41 eller liknande som skrevs på häktningsframställan pga teknisk miss.

Min källa är åklagaren.

Är du säker du läst hela tråden? Googla "Tova morgontimmarna" eller något liknande om du inte orkar läsa här så hittar du kanske något.

Sen vill jag påminna att hon hittades endast ett 20 tal meter ut från stranden på botten, och hon har enligt åklagaren blivit utsläpad dit. Det var långgrunt just där hon hittades. Alltså blev hon dumpad av någon som visste var det var långgrunt.

Allt detta finns att läsa i Expressen eller i tråden men inga problem jag kan påminna.
Citera
2017-06-23, 21:26
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Inbrotten på det avspärrade området kanske har skett av nyfikna figurer som sedan impulsivt passat på att sno en bil när de snubblade över en bilnyckel. Skulle inte bli förvånad om det varit ett gäng unga killar som på fyllan känt att de hellre tar en biltur hem än att gå till fots. Alt. att det helt enkelt är någon som äger en bil som står där och som inte orkar vänta på att avspärrningen hävs.
Citera
2017-06-23, 21:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Inbrotten på det avspärrade området kanske har skett av nyfikna figurer som sedan impulsivt passat på att sno en bil när de snubblade över en bilnyckel. Skulle inte bli förvånad om det varit ett gäng unga killar som på fyllan känt att de hellre tar en biltur hem än att gå till fots. Alt. att det helt enkelt är någon som äger en bil som står där och som inte orkar vänta på att avspärrningen hävs.

Nu vet jag inte hur polisen arbetar, men om en bil som ägs av någon annan försvunnit från gården, så borde man ju först kolla ägaren till bilen. Står hans bil vid hans hem, har han setts köra med den? I så fall är det ju han som är förövaren.
Citera
2017-06-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu vet jag inte hur polisen arbetar, men om en bil som ägs av någon annan försvunnit från gården, så borde man ju först kolla ägaren till bilen. Står hans bil vid hans hem, har han setts köra med den? I så fall är det ju han som är förövaren.

Nog sas det att en bil blivit stulen? Om någon bara hämtat sin egen bil så är det ju ingen stöld.

Möjligen nån form av olaga intrång, eftersom det var avspärrat, men en rätt obetydlig förseelse isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in