Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-06-22, 07:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Är Billys advokat missbrukar?

Ska vi inte ta och dra ned lite på växlarna, vad är missbrukare? Det är vi också eller hur men av flashback och webben!

Känner du Billy, vet du hur han brukar alkohol och ev fler droger eller går du på rykten?

Billy har några narkotikadomar på sig sen förut. Så utifrån det kan man tolka det som att han missbrukar. Men det är inget vi säkert vet.
Citera
2017-06-22, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Billy har några narkotikadomar på sig sen förut. Så utifrån det kan man tolka det som att han missbrukar. Men det är inget vi säkert vet.
Så om jag tex röker braja 20 ggr per år är jag missbrukare då, eller behövs det 200 ggr för det eller räcker det med att man röker en gång och torskar direkt för att blir missbrukare?

Så precis som du skriver ingen som vet, då stryker vi epitetet missbrukare och Billy tycker jag.
Citera
2017-06-22, 07:46
Bannlyst
Det här med Tovas kläder... har hon kanske bråkat med Billy lite på gården, sedan sagt nu går jag på festen fattar du det och så lämnar hon gården, stannar vid bron eller blir upphunnen av Billy vid bron.

Något händer där, dom bråkar eller dom kanske tom knullar där och sedan händer det ruskiga, hon dör av någon anledning.

Billy flyttar henne men glömmer kläderna,stressad som satan.
Citera
2017-06-22, 07:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Så om jag tex röker braja 20 ggr per år är jag missbrukare då, eller behövs det 200 ggr för det eller räcker det med att man röker en gång och torskar direkt för att blir missbrukare?

Så precis som du skriver ingen som vet, då stryker vi epitetet missbrukare och Billy tycker jag.

Ja, exakt. Men efter dittt inlägg gogglade jag och enligt en utredning har han enligt sig själv drogrelaterade problem och problem med alkoholen.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-expojkvan-om-missbruket-ville-sluta/

Citat:
Under tiden i häktet har man bland annat gjorts ett frivårdsyttrande gällande den mordmisstänkte 22-åringen. Där framkommer det att expojkvännen hade drogrelaterade problem.

Citat:
Efter att han slutat gymnasiet så har cannabis varit hans huvuddrog, berättar han i personutredningen. Men han har också testat andra droger.

Missbruket har fört med sig flera konsekvenser, berättar han.

Han har bland annat dömts för narkotikabrott vid flera tillfällen. Som en gång när han stoppades på väg till trafikskolan för att ta taxilegitimation.

Det blev aldrig någon taxilegitimation för 22-åringen, som innan han häktades misstänkt för mord var arbetslös, enligt vad som uppges i personutredningen.

Men det var inte bara med narkotika som 22-åringen ska ha haft problem, utan också med alkohol. Enligt personutredningen uppvisade han riskabla alkoholvanor.

Citat:
Expojkvännen berättar i personutredningen att han fattat beslut om att han vill sluta använda narkotika och att han från årsskiftet börjat använda mindre narkotika än tidigare, bland annat för att han velat få tillbaka sitt körkort och för att få en bättre hälsa.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-22 kl. 08:00.
Citera
2017-06-22, 09:11
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Tjena tråden. Jag är tillbaka efter att ha följt en annan tråd ett tag (om en resning osv.) Skrev ett par hundra inlägg i början/mitten här inne.

Det finns flygfoto från gården i tråden och i tidningarna. Men såg inte så mkt bilar annat än någon äldre Volvo och en stor jävla grävmaskin vad jag minns.

Men varför fan har polisen inte kameror på avspärrade brottsplatsen nuförtiden ifall man inte har vakt på plats? Kanske inte är lagligt iofs.

Hur fan visste tjyven var nycklarna till bilen fanns? Eller har personen gått genom hela huset efter värdesaker och nycklar kanske.

Detta med att hon ska ha sänkts med en fälg låter ju som att GM ändå haft nån sorts hjärnfunktion igång vid brottet.

Sedan läste jag nyss i Expressen att "exakt plats där Tova blev mördad är det ännu sekretess på". Är det en felskrivning av pressen eller vet Polisen nu exakt var hon dog?

Sorry om det redan skrivits om detta jag försökte läsa ikapp snabbt.

"Vid brottet" beror nog på vad man menar eftersom Tova tros ha mördats först för att "timmar senare" ha blivit dumpad i sjön.

Angående Expressen tror jag inte att det är en felskrivning, men det är nog lätt att misstolka ändå. Jag tolkar det som att polisen ännu inte har uppgivit en exakt plats(och inte heller andra tänkbara platser). Jag tolkar att det inte behöver betyda att polisen vet exakt plats, bara att de ännu inte har uppgivit exakt plats. Sen är det ändå möjligt att de har en exakt plats. Hoppas att du hänger med i mitt resonemang.
Citera
2017-06-22, 13:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
"Vid brottet" beror nog på vad man menar eftersom Tova tros ha mördats först för att "timmar senare" ha blivit dumpad i sjön.

Angående Expressen tror jag inte att det är en felskrivning, men det är nog lätt att misstolka ändå. Jag tolkar det som att polisen ännu inte har uppgivit en exakt plats(och inte heller andra tänkbara platser). Jag tolkar att det inte behöver betyda att polisen vet exakt plats, bara att de ännu inte har uppgivit exakt plats. Sen är det ändå möjligt att de har en exakt plats. Hoppas att du hänger med i mitt resonemang.

Brott mot griftefrid är också ett brott.

Såhär skrev Expressen:
"Exakt var Tova blev bragd om livet är fortfarande under sekretess, men det är klarlagt att hon senast sågs vid liv i huset på gården, och hittades mördad i vattnet alldeles intill fastigheten."

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/inkraktare-har-brutit-mordavsparrningen/

Jag lutar mot att det är felskrivet. Om nu inte pressen fått veta att mordplatsen är säkrad av polisen. Det vore ganska bra för utredningen.
Citera
2017-06-22, 15:06
Medlem
Citat:
Hur fan visste tjyven var nycklarna till bilen fanns?

Han hade väl bara gamla skräpbilar. Lätta att tjuvkoppla. Bilen var säkert olåst dessutom, och nyckeln kanske bara lagd på eller under sätet, eller satt i låset, eller nåt. Sådär som man gör på landet.

Han hade ju inte planerat att bli häktad, så att låsa bilen var nog inte hans första tanke när han insåg att tjejen hans var död.

Jag tror bilen blev snodd av någon på orten som insåg att fastigheten var obevakad och obebodd. En opportunist, helt enkelt. "Tillfället gör tjuven".
Citera
2017-06-22, 15:18
Medlem
Citat:
Det här med Tovas kläder... stannar vid bron eller blir upphunnen av Billy vid bron.

Något händer där, dom bråkar eller dom kanske tom knullar där ...Billy flyttar henne men glömmer kläderna,stressad som satan.

Tror jag inte. Jag tror att hon dog i huset. Antingen var hon hel- eller halvklädd när han ströp/slog ihjäl henne (i huset), eller så klädde han möjligen av henne för att försvåra identiferingen ifall någon skulle hitta liket, fast det tror jag inte.

Ligger den här bron alldeles invid fyndplatsen för kroppen, månne? Vilka kläder hittades? Det kanske bara var en ytterjacka, och hon var i övrigt påklädd. Allt snack om kläder kanske bara är rykten som inte stämmer alls. Vi vet ju inte.
Senast redigerad av pretty-spry 2017-06-22 kl. 15:59.
Citera
2017-06-22, 17:20
Medlem
Bron ligger åt andra hållet. Inte mot festen alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det här är ingen allmän chat-tråd, utan handlar om det förmodade mordet på Tova Moberg. Inläggen skall handla om det specifikt, annars blir de raderade och ni får en varning.

OBS! Sammanfattning (FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna) finns i trådstarten // Mod
Citera
2017-06-22, 17:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Han hade väl bara gamla skräpbilar. Lätta att tjuvkoppla. Bilen var säkert olåst dessutom, och nyckeln kanske bara lagd på eller under sätet, eller satt i låset, eller nåt. Sådär som man gör på landet.

Han hade ju inte planerat att bli häktad, så att låsa bilen var nog inte hans första tanke när han insåg att tjejen hans var död.

Jag tror bilen blev snodd av någon på orten som insåg att fastigheten var obevakad och obebodd. En opportunist, helt enkelt. "Tillfället gör tjuven".

Jo men tjuven/tjuvarna var ju in i huset dessutom. Jag utgick från att dom gick in och letade eller hämtade nyckeln till bilen.

Men vi vet ju inte. Kan lika gärna vara länsat i huset också. Men det som framkommit hittills är att en bil är stulen. Om man bara var ute efter bilen ser jag inte vad man skulle in i huset att göra om man redan hade tillgång till nyckel.
Citera
2017-06-22, 17:51
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Brott mot griftefrid är också ett brott.

Såhär skrev Expressen:
"Exakt var Tova blev bragd om livet är fortfarande under sekretess, men det är klarlagt att hon senast sågs vid liv i huset på gården, och hittades mördad i vattnet alldeles intill fastigheten."

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/inkraktare-har-brutit-mordavsparrningen/

Jag lutar mot att det är felskrivet. Om nu inte pressen fått veta att mordplatsen är säkrad av polisen. Det vore ganska bra för utredningen.

Just därför skrev jag att det beror på vad man menar när man säger "vid brottet" eftersom det är flera olika brott som dessutom tros ha haft några timmar mellan sig.
Citera
2017-06-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Nej man får inte göra något sådant, har själv haft fulla restriktioner och det är ingen kontakt med världen alls, advokaten får inte ens säga att han har haft kontakt med din familj m.m. då jag försökte få min advokat att berätta hur mina föräldrar mådde.

Du träffar ingen förutom din advokat eller sjuksyster, båda är väldigt begränsade pga restriktionerna, man är inlåst i ett rum med bara en madrass och en klocka, det enda man kan göra är att läsa bok och gå promenad en timme om dagen i en liten rastgård.

Om dom vill vara väldigt jävliga så kan dom säga att man har självskadebeteende och då får man inte ens ha sängkläder eller bestick, men då får man verkligen gå loss där inne.

Hmmm! Menar du på riktigt eller? måste vara 20-40 år tillbaka... i tiden
Funkar inte riktigt som du säger idag.....!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in