Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 16:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har svårt att låta bli att störa mig på hur Billy under förhören verkar ljuga obehindrat om precis allt, skyller på andra, säger att andra var fulla, knaprar och inte kommer ihåg något, att han inte kommer ihåg något. Gäspar trots allvarliga frågor, skrattar under förhöret.... Listan kan göras lång.

Ynkligt:
Verkar väldigt kallsinnig vad gäller Tovas försvinnande, mer bekymrad över sig själv (inte nytt, men tål att upprepas hur självcentrerad han är). Han verkar inte ens fatta att det kastar skugga över honom själv.

På sid 2105

"FL Kalle har berättat, att du säger till honom att Tova är borta och att du är
huvudmisstänkt för mord, kidnappning eller något annat grovt.
"
...
"Hur kommer det sig, att du säger så här till Kalle, där på morgonen."
....
" FL Det är ett och halvt dygn innan Tova hittas"
.....
"FL Och Kalle beskriver vidare där, att du inte alls var orolig för Tova, utan det du var,
du var besvärad för din egen skull. Att du var misstänkt för mord, kidnappning eller
något annat grovt
"
...
"FL Du vet väl, vad du visste om Tovas försvinnande, söndag morgon, Billy. Det måste
du väl veta. En sån sak måste du ju komma ihåg.
BF Nä (skrattar)
"

Vad ska man säga...

Sid 2107

"FL Och det vi, utredningen visar, det är att, vad du gör på söndan,
BF Mm
FL du, du och dina kompisar, ni åker till Frasses och käkar
BF Ja
FL Sen åker du till OKQ8 och köper en reparationssats för plastbåt
BF Mm
FL Och sen åker du tillbaka till Fränö och lagar plastbåten.
BF Ja, jag tror att det var så det gick till i alla fall. Nåt, nåt i den stilen
FL Och det här tycker, tycker, tycker jag är märkligt. Inte bara att du inte gör något
aktivt för att leta efter Tova, alltså, du, du gör inte ett enda försök att ringa henne
eller SMS:a henne. Du åker inte och letar henne nånstans
BF Nej
FL Eh
BF Jag hade, jag, jag hade fakt, jag sa ju det tidigare, jag hade ju för mig att jag hade
ringt hon, men det hade jag ju inte gjort tydligen"

Herregud.
När han hör vad han gör på söndagen när Tova saknas, då är hans kommentar, att det stämmer. Han fattar inte inte att hans beteende är konstigt!
Han fattar inte att det är konstigt att han inte kommer ihåg om han försökt ringa Tova.

Nej, han fattar inte. För han måste var en psykopat. Kan inte förstå något annat.

Det är inte bara det att han är på tok för ung för att kunna hantera en polisiär genomlysning av hans tankar o förehavanden, brottet är för "ruttet" planerat och hans hjärna torde ha fullt upp med att hantera de mest grundläggande aspekterna av att hålla sig upprätt öht. Det är helt klart out of his league.

Tjongar man på en liten tjej med 20 hammarslag så har man inte allla hästar hemma, och det är lite mycket begärt att tro att han ska kunna hålla några bollar i luften alls efter det. Adrenalin m.m. hjälper väl honom till en viss punkt, men jag skulle tro att koncentrationsförmågan sen störtdyker och han får kopiöst svårt att lösa de enklaste uppgifter vad gäller att arrangera hur det ska se ut i polisens ögon.

Att han klarar förbereda för själva eventet är en sak, men att dessa förberedelser i sin tur är talande för polisen är överkurs, syns det som.
Citera
2017-11-24, 16:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det säger väldigt mycket. Är få personer som skulle vara iskalla om de får se sådana bilder. Speciellt om det varit någon som stod en nära.

Samtidigt kanske han anstränger sig för att inte visa några känslor för att han ”tror” att det är så man ska bete sig i ett förhör.

Men hade han blivit berörd så borde det lyst igenom.
Nu är jag ingen psykolog utan jobbar med juridik, men någon störning är det helt klart. Blir väldigt intressant när han kommer med sina alternativa utsagor vad som kan ha hänt. Särskilt delen med dagboken som enligt Billy mamman skulle kunna skrivit. Knapp ens när NFC:s undersökning presenteras tror han det stämmer.
Citera
2017-11-24, 16:33
Medlem
Citat:
Det säger väldigt mycket. Är få personer som skulle vara iskalla om de får se sådana bilder. Speciellt om det varit någon som stod en nära.

Samtidigt kanske han anstränger sig för att inte visa några känslor för att han ”tror” att det är så man ska bete sig i ett förhör.

det står att han i alla fall darrar på läppen..men hade det varit en närstående till mig som låg fastbunden på en skottkärra sönderslagen hade jag gråtit väldigt mycket...

"BF: Ja det är väl inga trevliga bilder heller?
FL2: Nej.
BF: Nej.
FL2: Och jag ser när du har ändrar färg. Jag ser när läppen darrar. Jag se… alltså jag
ser ju att du har känslor och att du reagerar
."
Citera
2017-11-24, 16:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Han borde ha blivit skitskraj och överväldigad och förbannad av att det kan finnas någon sådan farligt sinnesrubbad person som gjort så på hans tjej alldeles invid eller på gården, direkt på att de umgåtts. Finns inget pokerface i världen som lurar polisen där skulle jag tro.
Citera
2017-11-24, 16:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
det står att han i alla fall darrar på läppen..men hade det varit en närstående till mig som låg fastbunden på en skottkärra sönderslagen hade jag gråtit väldigt mycket...

"BF: Ja det är väl inga trevliga bilder heller?
FL2: Nej.
BF: Nej.
FL2: Och jag ser när du har ändrar färg. Jag ser när läppen darrar. Jag se… alltså jag
ser ju att du har känslor och att du reagerar
."
Tack, det har jag missat.

Frågan är om han är rädd för att åka dit, eller om han blir kritvit för att se de hemska bilderna.

Det ska ju tilläggas att han är helt nykter där, och har varit det ett bra tag också.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han borde ha blivit skitskraj och överväldigad och förbannad av att det kan finnas någon sådan farligt sinnesrubbad person som gjort så på hans tjej alldeles invid eller på gården, direkt på att de umgåtts. Finns inget pokerface i världen som lurar polisen där skulle jag tro.
Exakt.
Citera
2017-11-24, 17:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ja, han verkar helt skev. Han sitter och skrattar under förhören och verkar inte märkbart tagen av bilderan av Tova på obduktionen eller i skottkärran.

Nog verkar han rejält skev i hela skallen, han verkar vara helt djävla tom på empati och mänskliga känslor, kan tänka mig att det har varit problem med den här gossen under hela hans uppväxt.
Citera
2017-11-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nog verkar han rejält skev i hela skallen, han verkar vara helt djävla tom på empati och mänskliga känslor, kan tänka mig att det har varit problem med den här gossen under hela hans uppväxt.

Tycker det verkar vara så hos dom flesta som mördar sina fruar/ex. Det är sällan dom bryter ihop och gråter över den som är död. Det är mest likgiltighet. Gråter dom är det för att dom tycker synd om sig själva. Han följer detta mönster.
Citera
2017-11-24, 18:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Skulle vara intressant att veta mer om hans barndom. Hur han funkade med skolkamrater osv.
Citera
2017-11-24, 18:23
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Jag tror nog han är mer orolig över vad som ska hända honom än vad som hänt tova. Så darrningarna har nog med att han känner att snaran dras åt. Angående hammaren så ströp och misshandlade han nog henne och avslutade med hammaren. Kan nästan se framför mig hur hon ligger halvdöd på gårdsplanen medans han står och väljer vapen (verktyg) från skåpet i lugn och ro.
Citera
2017-11-24, 18:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Tror det var killen med husvagnen som sa att billy tänker mest på sig själv. Dvs han gör inget då länge han inte vinner något på det
Citera
2017-11-24, 18:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Han har enligt nån av kompisarna aldrig hamnat i något slagsmål vad han visste så jag tror han bara gav sig på de som var underlägsna honom fysiskt. Han var otrevlig mot tovas kompisar också och sa hora och annat till dem.
Citera
2017-11-24, 18:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Tycker det verkar vara så hos dom flesta som mördar sina fruar/ex. Det är sällan dom bryter ihop och gråter över den som är död. Det är mest likgiltighet. Gråter dom är det för att dom tycker synd om sig själva. Han följer detta mönster.

Är nog som du skriver, offerkoftan sitter som gjuten på den sortens människor, det är inte deras gärningar som bekymrar dom utan följderna som drabbar dem själva är bekymret.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Skulle vara intressant att veta mer om hans barndom. Hur han funkade med skolkamrater osv.

Jepp, skulle vara mycket intressant att få ta del av hans historik, kan lugnt tänka mig att det inte har varit problemfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in