Citat:
Ursprungligen postat av
UgLyBastard
Jo, normalt så skulle man väl ha försökt byta rutan, men det verkar inte som att nån annan än blyfa bor där..? Kanske att polisen tejpat för rutan för att vara lite sjyssta, men ingen annan får väl röra sig på gården.
Farsan bodde väl nån annanstans, annars kan man inte ha avspärrningar runt hela gården inklusive huset, om folk bor där menar jag.
Borde ha varit en polare som hämtat sin egen bil...
Blyfa inklusive kompiskrets verkar inte vara smartaste knattarna i stan direkt.
Men är man smart nog eller dum nog, så kan man ändå säga "nycklarna till den bilen ligger i säkert förvar ..där..." i telefon/brev.
Mottagaren av samtalet/brevet kan ha fört vidare infon till, tex, nån av blyfas polare.
Angående restriktioner så beror det på.
När jag var häktad så fick jag låna min advokats telefon när vi var ensamma.
Samtidigt så borde han få ringa familjemedlemmar och kanske andra godkända personer med högtalartelefon och en arrestvakt bredvid sig.
Tror till och med att man kan få träffa anhöriga fast utan möjlighet till kroppslig kontakt, och med sitter två vakter.
Vet dock inte om detta är möjligt i hans situation.
Kanske till och med får skicka/ta emot brev, som då självklart läses innan dom skickas/tas emot.
Hsn måste ha otroligt tråkigt..
Det enda han har att göra är att träna, runka, dricka gammal mjölk och äta sketen mat, runka, runka, och duscha emellanåt.
Har han tur så får han träna ensam i gymmet 2-3 gånger i veckan.
Apropå fälgarna som Tova skulle vara nedsänkt med, borde ju finnas oändligt många fingeravtryck som tillhör ägare och mördare på dom. Både fälgarna i vattnet och eventuellt på land.
Tidigare i tråden har det framkommit att de två andra grabbarna också bodde på gården i mer eller mindre utsträckning.
Den sönderslagna rutan är säkert inte åtgärdad eftersom den borde vara del av utredningen. Det styrker bland annat att föräldrarna faktiskt var där och letade vilket kan hjälpa till att bygga på ett tidsschema. Och det faktum att ingen annan får röra sig på gården gör också att rutan inte borde vara åtgärdad än.
Man kan visst ha avspärrningar fastän någon bor där. Det hände i en mordutredning som jag "var med om". Då blev personen utestängd från sitt eget hem och visste inte vart hen skulle ta vägen. Hen frågade kriminalteknikerna som var där om var den skulle ta vägen och försökte hävda sin rätt, men det gick inte.
Vill också hänvisa till Billys ask-konto, så slipper vi kanske fler sådana onödiga kommentarer.
Hur ofta runkar du?
väldigt sällan
https://ask.fm/Blyfa