Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 16:16
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Går väl bara spekulera i detta läge med?

Absolut, det har jag inte motsatt mig på något vis. Men med ett stänk sannolikhet så hamnar beställningsmord i kategorin spektakulär.
Citera
2017-05-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
Osäker på om detta varit uppe tidigare. Detta skrevs för 3 timmar sedan:
https://imgur.com/LQVAClQ

Vad jag hört hitills har dom två frisläppta killarna starkt alibi och det är inga större misstankar mot dem i nuläget.

Vem är den tredje i "oss 3"??
Citera
2017-05-18, 16:17
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
"Delas med Fr*driks vänners vänner"
Jag har gemensamma vänner med honom helt enkelt och kan därför se det här inlägget.
Okej då förstår jag!
Skulle vara tacksamt om du kunde dela med dig lite om det händer något nytt på hans facebook!
Citera
2017-05-18, 16:17
Medlem
Mitt första inlägg här, varit medlem länge men aldrig skrivit förut.

Det finns minst ett scenario där exet kan tala sanning och där allt som sagts/skrivits och gjorts hänger ihop.

Tova åker ut till honom då hon i likhet med många andra misshandlade kvinnor tror på bot och bättring och han har lovat att aldrig göra om det. De festar och hon berättar att hon ska på festen samt åka dit med svarttaxi (som hon ska ringa när hon vill dit) och sedan går det åt skogen av någon anledning varpå hon blir misshandlad. Tova drar och glömmer sin telefon, hon vill inte gå tillbaka för att hämta den och det är långt att gå. Då kommer hon på att han har en båt nere vid sjön, så hon beger sig dit. På bryggan/ute på sjön förlorar hon medvetandet pga skador/påverkan, faller i och hon drunknar.

På morgonen får exet veta av hennes pappa att hon saknas, skriver sitt snap eller vad det nu hette. Ringer sina polare och åker tillbaka hem för att leta efter henne, han kommer också att tänka på båten, så de tre beter sig ner till sjön, möjligen ser dom något där, som någon av hennes tillhörigheter eller hennes kropp, de får panik och möjligen gömmer det dom sett eftersom han har en misshandelsanmälan på sig, sen beger de sig sedan därifrån och blir då sedda, varpå de försöker dölja sina ansikten.
Citera
2017-05-18, 16:18
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Vem är den tredje i "oss 3"??
Han menar på han själv, Jimmy och Billy.
Citera
2017-05-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt

Det finns minst ett scenario där exet kan tala sanning och där allt som sagts/skrivits och gjorts hänger ihop.

Tova åker ut till honom då hon i likhet med många andra misshandlade kvinnor tror på bot och bättring och han har lovat att aldrig göra om det. De festar och hon berättar att hon ska på festen samt åka dit med svarttaxi (som hon ska ringa när hon vill dit) och sedan går det åt skogen av någon anledning varpå hon blir misshandlad. Tova drar och glömmer sin telefon, hon vill inte gå tillbaka för att hämta den och det är långt att gå. Då kommer hon på att han har en båt nere vid sjön, så hon beger sig dit. På bryggan/ute på sjön förlorar hon medvetandet pga skador/påverkan, faller i och hon drunknar.

På morgonen får exet veta av hennes pappa att hon saknas, skriver sitt snap eller vad det nu hette. Ringer sina polare och åker tillbaka hem för att leta efter henne, han kommer också att tänka på båten, så de tre beter sig ner till sjön, möjligen ser dom något där, som någon av hennes tillhörigheter eller hennes kropp, de får panik och möjligen gömmer det dom sett eftersom han har en misshandelsanmälan på sig, sen beger de sig sedan därifrån och blir då sedda, varpå de försöker dölja sina ansikten.

Jag säger inte att det inte kan vara så men felet många gör i denna typ av trådar är att de ska göra det så förbannat krångligt och alltid tar för givet att folk får panik och inte vågar kontakta polisen när de är oskyldiga. Oftast är det den enklaste och minst krångliga förklaringen som är sann. Men som sagt, någon gång måste ju även konstiga saker hända men jag tvivlar starkt på det utan att ha en åsikt i övrigt om han är skyldig eller inte då jag precis som alla andra härinne vet för lite.
Citera
2017-05-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Han menar på han själv, Jimmy och Billy.

Så han skyddar fortfarande honom. En sån dåre. Hoppas han åker in i finkan för medhjälp.
Senast redigerad av werdo 2017-05-18 kl. 16:27.
Citera
2017-05-18, 16:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför tror du hon åkte dit på lördagen? Och utan att berätta för föräldrarna?

Hon var så rädd att hon inte vågade låta bli. Trodde sig om att kunna tala förnuft med honom och därmed bli fri. Kanske ett sista ligg sedan skulle det hotfulle galningen släppa henne och inte längre skada henne eller hennes familj. Han har säker hotat att döda alla i hennes familj.

Inte ovanligt att tjejer tror det kan fixa det med prat. Men det är bara en total tvär brytning att aldrig ses mer som fungerar när svartsjukan är med i bilden.
Citera
2017-05-18, 16:26
Medlem
Citat:

Eller så är han bara en manipulativ liten skit som inte kunde kontrollera en ogrundad vrede och dödade henne.
Citera
2017-05-18, 16:26
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Så han skyddar fortfarande honom. En sån dåre. Hoppas han åker igen för medhjälp.
Det vet jag inte om han gör.
Jag tror han på något sätt försöker säga att de uppgifter om att han, Jimmy och Tova sågs senast, är felaktiga. Men jag vet faktiskt inte, synd att man inte bara kan få en rak historia ifrån en av dom, det hade varit intressant. Men jag antar att dom har blivit tillsagda att inte gå ut med någon information, så det inte skadar utredningen. Har fått för mig att det brukar vara så. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2017-05-18, 16:28
Medlem
Ett hedersmord men utfört av svenskar.
Citera
2017-05-18, 16:29
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:

Hahaha! Det var det dummaste hitills i tråden. "Ramlar" i vattnet efter blivit medvetslös. Jösses. Du tror att han blir häktad på sannolika skäl för mord bara på skoj eller? Och att dom inte har nåt mycket bra att gå på? Du måste vara en nära kompis/släkting till MGM, eller ett troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in