Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 15:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur som helst är det om inte annat jävligt osmakligt, ohövligt och generellt olämpligt att skicka ersättningskrav före tjejen återfunnits. Vem gör så? Man fattar väl att en orolig förälder som letar sitt barn bör få ha fullt fokus på det.

Skulle dock inte förvåna mig om ersättningskravet kvarstår, beroende på om hans föräldrar är lika galna. Kommer kanske en påminnelse om det på Tovas begravningsdag.

Billy sitter med fullständiga restriktioner, dvs han kan inte kontakta Tovas föräldrar, tack och lov.
Citera
2017-05-18, 15:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Aftonbladet skriver att dom gjort helt slut efter senaste misshandel.

Nedanför egen version.
Eftersom detta förmodligen var ett längre uppehåll än dem andra gånger dom gjort slut så var det nog helt slut ifrån tovas sida denna gång. Han förväntar sig att det ska bli som vanligt att det blir som innan. Dem skriver att han var väldigt kontrollerande och nu när hon fick helt fria tyglar så klarade han nog inte av det helt och håller. Möjligheten finns väll att nu när han såg att hon hade helt fria tyglar i den fria världen så klarade han inte av det. Han bragdar henne på livet.

Varför tror du hon åkte dit på lördagen? Och utan att berätta för föräldrarna?
Citera
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Japp.
Om Blyfa nu är drogberoende så kommer nog snacket när abstinensen börjar kicka.

Abstinens på röka o lite piller, really? Inte så att han sitter på ett tungt opiatmissbruk som jag förstått det.
Citera
Medlem
Har svårt att tro att Blyfas föräldrar var på minnesstunden. Jag personligen hade inte gått dit och det har inget att göra med att jag inte vill hedra T. Men en sådan sak hade kunnat urarta, se bara på hatat på Facebook mot GM och hans närmaste. Det bara öser in kommentarer. Minnesstunden hade kunnat bli förstörd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Billy sitter med fullständiga restriktioner, dvs han kan inte kontakta Tovas föräldrar, tack och lov.

Och inte nån annan heller. Och inte får han ta emot besök. Den enda han får träffa utanför polishuset är sin advokat.
Citera
2017-05-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig där. Fast "länsman" är 1800-tal. Låter lite fånigt.

Jag bara gillar benämningen "länsman" fast det är ju polismyndigheten. Har nog läst för många böcker genom åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Japp.
Om Blyfa nu är drogberoende så kommer nog snacket när abstinensen börjar kicka.

Beror ju på typ av missbruk, Jag har förr själv missbrukat alkohol och benso på helger och det är inget som resulterar i någon avtändning. Allt är ju en fråga om hur tillvand man är. Hade han haft ett gravt missbruk har han redan börjat på utsättningssymptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Abstinens på röka o lite piller, really? Inte så att han sitter på ett tungt opiatmissbruk som jag förstått det.

Lite piller?
Är kvantiteterna kända?
Jag räknar med att han är pillertorsk.
Citera
2017-05-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och inte nån annan heller. Och inte får han ta emot besök. Den enda han får träffa utanför polishuset är sin advokat.
Och ingen tv, inga tidningar, inget internet.... bara av polispersonalen utvalda böcker om han är läskunnig.
Citera
2017-05-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Beror ju på typ av missbruk, Jag har förr själv missbrukat alkohol och benso på helger och det är inget som resulterar i någon avtändning. Allt är ju en fråga om hur tillvand man är. Hade han haft ett gravt missbruk har han redan börjat på utsättningssymptom.

Du får ingen benzoavtändning efter ett par dagar.
Tar längre än så, om det inte är xanor eller preparat med relativit kort halveringstid.
Citera
2017-05-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Och även köra på privat mark om jag inte har helt fel... Sen är det ju många som fortsätter köra trots att körkortet har rykt så att säga.

Är väl endast inhägnatområde/tävlingsbana med godkänt stängsel man får köra utan Kk?
Nu har de liten betydelse i detta fall då ja tror Billy sket fullkomligt i om han hade Kk el ej.

Som de verkar så har Tova fått skjuts av Fredrik till gården och dessa Bodde på samma ort

Intressant att veta är vilken tid Tova kom till gården och om dom som blev ivägskickade redan lämnat el va kvar då Tova anlände?

När tvingades kompisarna lämna Gården?

När pratade Tova med kompisen på lördagkväll?

Hur och när åkte Billy till den anhörige där Tovas pappa fann Honom?

Körde han Själv? Om så varför ville han ha skjuts till gården på Söndagen? Bara för att han tordes inte åka själv eller för att börja sälja in historien till kompisarna?

Ang tidigare misstänkta när kom dessa hem från crusingen på natten till Söndag?

Drog Billy med dom på låtsas sök på söndagkväll el berätta han vad som verkligen hänt och va ner och kollade till dumpning?

Låter som tillhygge använts, kniv blir blodigt likaså yxa/skruvmejsel och svårt hinna/lyckas städa undan alla spår. Hade hon blivit strypt så blir minst spår att röja undan iaf
Citera
2017-05-18, 15:30
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Här kommer några tankar från användaren som skrev om Spotify plus namnen på spellistorna:
Studentbilden på Blyfa i fråga
https://cdn-07.minfil.org/id92Gab6ba/ced753db-1495114310/1000722_680450758647832_1329588351_n.jpg

Han ser rätt krallig ut. På hans profilbilder från Facebook ser han mer ut som en spinkig kille. (Ja, jag ändrade den uppfattningen vid häktningsvideon).
Senast redigerad av fag 2017-05-18 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in