Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, absolut. De jävliga sidorna eller hemliga sidorna man har visar man ju inte för venm som helst. Jag har själv ett hemligt liv.

Helt riktigt, inte skriver man här om vissa saker, varit här för länge för det. keep on
Citera
2017-05-17, 11:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Helt riktigt, inte skriver man här om vissa saker, varit här för länge för det. keep on

De flesta som misshandlar och dödar har en trevlig sida. Kan vara oerhört hjälpsamma och stöttande i ett sammanhang. I ett annat sammanhang är de skrämmande och våldsamma.
Citera
2017-05-17, 11:55
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Polisen säger nu att de har en klar bild av vad som hänt enligt text-tv. Måste betyda att någon av de gripna har börjat sjunga.

Mycket bra, att tre "Billy-Bob" skulle klara av att dölja och komma undan med ett sånt här brott måste vara ungefär lika med noll.
"Vad som hänt" innebär förståss inte att alla är skyldiga.
Citera
Medlem
Ap-ungens avatar
Läste precis ett inlägg här i tråden men som måste tagits bort! Spårlöst försvunnen?

En användare skriver att han/hon genom tre olika källor fått reda på att männen är oskyldiga och att vittnet som sett dessa med båten i högsta hugg skulle kunna vara GM?

Jimmys IG-bild där han välkomnar en ny vecka är ju också helt bisarr att lägga upp om man haft ihjäl Tova?

Är inte så säker på att denna storyn är vad folk tror den är...
Citera
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
I nästan alla fall där man intervjuar grannar eller vänner till den misstänkte så säger det exakt samma sak. "Han var så vänlig", "skötsam" eller "mycket hygglig kille" och slutar allt med "skulle aldrig tro att det är han". Det är typ standard.

Fast han verkar ju ha varit norrländskt WT som gillade öl och epa-traktorer. Borde inte varningsklockorna ha ringt då, eller är det så vanligt däruppe?
Citera
2017-05-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Läste precis ett inlägg här i tråden men som måste tagits bort! Spårlöst försvunnen?

En användare skriver att han/hon genom tre olika källor fått reda på att männen är oskyldiga och att vittnet som sett dessa med båten i högsta hugg skulle kunna vara GM?

Jimmys IG-bild där han välkomnar en ny vecka är ju också helt bisarr att lägga upp om man haft ihjäl Tova?

Är inte så säker på att denna storyn är vad folk tror den är...

De va inget annat än ett troll och därför blev inlägget raderat.
Citera
2017-05-17, 11:59
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Det stod tidigare i flödet att det var Tovas föräldrar som anmält misshandeln. Om det är sant så med detta vill jag bara kasta ut tanken att Tova kanske inte tog det så allvarligt att hon fått en blåtira/käftsmäll/slag i magen eller vad det nu kan tänkas ha varit, medan de vuxna självfallet inser allvaret i en sådan händelse. Tova hade känt exet i många år och har säkert varit vän med honom både före och efter deras romantiska relation. Får en känsla att hon, i sin naivitet/"vill hellre fria än fälla-känsla"/oromantisk el romantisk kärlek, TROTS allt kände sig trygg med honom. Har en helt annan teori....

Givetvis är det så. Hon känner honom sedan länge. Mycket troligt att han var hennes första och sista pojkvän. Hon har ringa erfarenhet av män, har ingen annat ex att jämföra med, och han är säkert jävligt "ledsen" efteråt när han varit "dum". Bra mycket äldre kvinnor har många gånger svårt att lämna våldsamma män, så inte konstigt att en tonåring har svårt med det.

Hon kan säkert ha resonerat på detta vis: Han var full/hög och det var därför han blev våldsam. Han hade inte kontroll då och han skulle aldrig gjort det annars. Han säger ju att han älskar mig och har jättedåligt samvete. Nu har han dessutom slutat med drogerna som gör att han tappar kontrollen eftersom han älskar mig så mycket, så det kommer inte hända igen.... osv

Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Enligt en vän till Tova hade GM besöksförbud så frågan är vad tusan hon gjorde där då?

Verkar inte finnas säkra källor på det. Någon mer som hört detta?

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
-Hon har inte fått göra saker eller umgås med kompisar. Han har varit väldigt svartsjuk.
I slutet av mars polisanmäldes 22-åringen för att ha misshandlat Tova.
– Sedan kom det fram att det hade hänt flera gånger, säger familjens vän.

Kontrollerande, svartsjuk och säkert manipulativ. Lägg till att han är äldre än Tova också. Svårt läge att hamna i som ung kvinna. Den här killen kommer inte ge sig lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det var ett kraftigt yttre våld samt tv reporterns miss imorse när man rapporterade en kropp återfunnits bland annat i sjön. <- dvs kroppsdelar

Sen får vi även ta i beaktande av mediumet Birkan Tore's förnimmelse där han påstod att hon finns på både land och i vatten.

Kan vara så att man menar att hon delvis spolats upp på land? Styckning tror jag inte på.

----------------------------------------------------------------------------------------

Tråkig historia detta. Ser ut att vara ett fall i mängden av kvinnor som dödas av en man som de haft/har en romantisk relation med. Att polisen har rätt man, hennes ex, är jag väl rätt säker på.

Sen kan man ju fråga sig vad hans två vänner har med saken att göra. Skyddande av brottsling är väl ganska troligt. Sen om brott mot griftefriden ska läggas till är väl 50/50. Ex-pojkvännen kan ju ha dumpat kroppen själv och sedan kontaktat sina vänner för att snacka ihop en historia, att ge honom ett alibi. Tjockisens knäppa bild med det falska leendet men de oroliga ögonen är väl ett försök att måla upp en historia som killarna hittat på tillsammans.

Hoppas att vi snart kan få en tydligare tidslinje. Det här med att killarna varit ute med båten innan Tova dödades är lite förvirrande. Är det så illa att de planerat detta alla tre och letat dumpningsställe? Låter lite för komplicerat men visst finns det en möjlighet ändå. Killarna har kanske tittat för mycket på CSI och Dexter. Sexbrott är uteslutet, det är jag iaf helt säker på. Det passar inte in i exets profil.

Sedan funderar jag på brottsplatsen. Kanske det inte är i huset utan kanske vid sjön? Det är hur som helst garanterat ingen olycka. Han har matat på med slag och sparkar, strypt och/eller dränkt henne. Troligtvis över någon skitsak som han förstorat upp (för att han är en idiot).

Jag tror utredningen kommer att gå fort. Inget tyder på att dessa killar är några genier direkt. Man kan ju hoppas på livstid, men troligtvis blir det inte så.
Citera
2017-05-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu har varje jävla större nyhetstidning samt Polisen laddat ner bilden på hans post jag lade upp. (Polisen 3 gånger).

Flashback at your service

Är det idag eller imorgon häktningsframställan ska vara inne på dessa tre misstänkta?

Vilken bild. Kan du skriva vilken post det är annars tar det 3h att gå igenom hela tråden. Tack på förhand
Citera
2017-05-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Det visste dom redan igår--------
Jag tror faktiskt att de visste redan i måndags. Troligt en av grabbarna efter att sovit ruset av sig, berättade för polisen om var i sjö de hade dumpat kroppen. Det var därför kroppen hittades så fort. De visste var i sjö skulle de leta.
Citera
2017-05-17, 12:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Givetvis är det så. Hon känner honom sedan länge. Mycket troligt att han var hennes första och sista pojkvän. Hon har ringa erfarenhet av män, har ingen annat ex att jämföra med, och han är säkert jävligt "ledsen" efteråt när han varit "dum". Bra mycket äldre kvinnor har många gånger svårt att lämna våldsamma män, så inte konstigt att en tonåring har svårt med det.

Hon kan säkert ha resonerat på detta vis: Han var full/hög och det var därför han blev våldsam. Han hade inte kontroll då och han skulle aldrig gjort det annars. Han säger ju att han älskar mig och har jättedåligt samvete. Nu har han dessutom slutat med drogerna som gör att han tappar kontrollen eftersom han älskar mig så mycket, så det kommer inte hända igen.... osv

Verkar inte finnas säkra källor på det. Någon mer som hört detta?

Kontrollerande, svartsjuk och säkert manipulativ. Lägg till att han är äldre än Tova också. Svårt läge att hamna i som ung kvinna. Den här killen kommer inte ge sig lätt.

Kan vara så att man menar att hon delvis spolats upp på land? Styckning tror jag inte på.

----------------------------------------------------------------------------------------

Tråkig historia detta. Ser ut att vara ett fall i mängden av kvinnor som dödas av en man som de haft/har en romantisk relation med. Att polisen har rätt man, hennes ex, är jag väl rätt säker på.

Sen kan man ju fråga sig vad hans två vänner har med saken att göra. Skyddande av brottsling är väl ganska troligt. Sen om brott mot griftefriden ska läggas till är väl 50/50. Ex-pojkvännen kan ju ha dumpat kroppen själv och sedan kontaktat sina vänner för att snacka ihop en historia, att ge honom ett alibi. Tjockisens knäppa bild med det falska leendet men de oroliga ögonen är väl ett försök att måla upp en historia som killarna hittat på tillsammans.

Hoppas att vi snart kan få en tydligare tidslinje. Det här med att killarna varit ute med båten innan Tova dödades är lite förvirrande. Är det så illa att de planerat detta alla tre och letat dumpningsställe? Låter lite för komplicerat men visst finns det en möjlighet ändå. Killarna har kanske tittat för mycket på CSI och Dexter. Sexbrott är uteslutet, det är jag iaf helt säker på. Det passar inte in i exets profil.

Sedan funderar jag på brottsplatsen. Kanske det inte är i huset utan kanske vid sjön? Det är hur som helst garanterat ingen olycka. Han har matat på med slag och sparkar, strypt och/eller dränkt henne. Troligtvis över någon skitsak som han förstorat upp (för att han är en idiot).

Jag tror utredningen kommer att gå fort. Inget tyder på att dessa killar är några genier direkt. Man kan ju hoppas på livstid, men troligtvis blir det inte så.

Jag håller helt med dig i din tolkning av händelsen. Billy är förövaren. De andra två har kommit med på ett hörn för att t ex ta hand om kroppen och ge alibi.
Citera
2017-05-17, 12:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, exakt. Blir det inte alla häktade säger det något om bevisläget. Likaså vad de blir häktade för. Att Billy blir häktad känns självklart i det här läget. De andra två lite mer osäkert med tanke på att vi inte vet vilka bevis polisen har.
Har identiterna ute på de misstänkta?
Citera
2017-05-17, 12:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Blund
Vilken bild. Kan du skriva vilken post det är annars tar det 3h att gå igenom hela tråden. Tack på förhand

Om du klickar på en användares namn när h*n skrivit något så får du upp en rullgardin med en länk till användarens profil samt länk till alla inlägg den person gjort i just den här tråden. På så vis kan du klicka dig fram till rätt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in