Citat:
Ursprungligen postat av
snaffran
Det stod tidigare i flödet att det var Tovas föräldrar som anmält misshandeln. Om det är sant så med detta vill jag bara kasta ut tanken att Tova kanske inte tog det så allvarligt att hon fått en blåtira/käftsmäll/slag i magen eller vad det nu kan tänkas ha varit, medan de vuxna självfallet inser allvaret i en sådan händelse. Tova hade känt exet i många år och har säkert varit vän med honom både före och efter deras romantiska relation. Får en känsla att hon, i sin naivitet/"vill hellre fria än fälla-känsla"/oromantisk el romantisk kärlek, TROTS allt kände sig trygg med honom. Har en helt annan teori....

Givetvis är det så. Hon känner honom sedan länge. Mycket troligt att han var hennes första och sista pojkvän. Hon har ringa erfarenhet av män, har ingen annat ex att jämföra med, och han är säkert jävligt "ledsen" efteråt när han varit "dum". Bra mycket äldre kvinnor har många gånger svårt att lämna våldsamma män, så inte konstigt att en tonåring har svårt med det.
Hon kan säkert ha resonerat på detta vis: Han var full/hög och det var därför han blev våldsam. Han hade inte kontroll då och han skulle aldrig gjort det annars. Han säger ju att han älskar mig och har jättedåligt samvete. Nu har han dessutom slutat med drogerna som gör att han tappar kontrollen eftersom han älskar mig så mycket, så det kommer inte hända igen.... osv
Citat:
Ursprungligen postat av
sundsvallare
Enligt en vän till Tova hade GM besöksförbud så frågan är vad tusan hon gjorde där då?
Verkar inte finnas säkra källor på det. Någon mer som hört detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
MollyCule
-Hon har inte fått göra saker eller umgås med kompisar. Han har varit väldigt svartsjuk.
I slutet av mars polisanmäldes 22-åringen för att ha misshandlat Tova.
– Sedan kom det fram att det hade hänt flera gånger, säger familjens vän.
Kontrollerande, svartsjuk och säkert manipulativ. Lägg till att han är äldre än Tova också. Svårt läge att hamna i som ung kvinna. Den här killen kommer inte ge sig lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
hank1338
Det var ett kraftigt yttre våld samt tv reporterns miss imorse när man rapporterade en kropp återfunnits bland annat i sjön. <- dvs kroppsdelar
Sen får vi även ta i beaktande av mediumet Birkan Tore's förnimmelse där han påstod att hon finns på både land och i vatten.
Kan vara så att man menar att hon delvis spolats upp på land? Styckning tror jag inte på.
----------------------------------------------------------------------------------------
Tråkig historia detta. Ser ut att vara ett fall i mängden av kvinnor som dödas av en man som de haft/har en romantisk relation med. Att polisen har rätt man, hennes ex, är jag väl rätt säker på.
Sen kan man ju fråga sig vad hans två vänner har med saken att göra. Skyddande av brottsling är väl ganska troligt. Sen om brott mot griftefriden ska läggas till är väl 50/50. Ex-pojkvännen kan ju ha dumpat kroppen själv och sedan kontaktat sina vänner för att snacka ihop en historia, att ge honom ett alibi. Tjockisens knäppa bild med det falska leendet men de oroliga ögonen är väl ett försök att måla upp en historia som killarna hittat på tillsammans.
Hoppas att vi snart kan få en tydligare tidslinje. Det här med att killarna varit ute med båten innan Tova dödades är lite förvirrande. Är det så illa att de planerat detta alla tre och letat dumpningsställe? Låter lite för komplicerat men visst finns det en möjlighet ändå. Killarna har kanske tittat för mycket på CSI och Dexter. Sexbrott är uteslutet, det är jag iaf helt säker på. Det passar inte in i exets profil.
Sedan funderar jag på brottsplatsen. Kanske det inte är i huset utan kanske vid sjön? Det är hur som helst garanterat ingen olycka. Han har matat på med slag och sparkar, strypt och/eller dränkt henne. Troligtvis över någon skitsak som han förstorat upp (för att han är en idiot).
Jag tror utredningen kommer att gå fort. Inget tyder på att dessa killar är några genier direkt. Man kan ju hoppas på livstid, men troligtvis blir det inte så.