Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I början när båttipset kom upp tyckte jag det var intressant för jag fick för mig att det var ett planerat mord och dom varit ute i förväg med båten för att kolla var man ska gömma kroppen. Men min uppfattning har ändrats efter det. Dock fattar jag inte vad fan dom alla tre gjorde ute med båt och körde så konstigt för. En gåta.

Kan ha varit höga när dom körde båten ? Vimlat runt sånt man gör när man är hög
Citera
2017-05-17, 11:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Av vad som framkommit i tråden tycker jag det mesta tyder på att Billy Bly är rökt.
Stora frågan känns som vad de andra tomtarnas inblandning är.

1. Helt oskyldiga.
2. Gav Billy falskt alibi.
3. Hjälpte till att gömma kroppen.
4. Var delaktiga i mordet.

Jag lutar åt 3 men långt ifrån säker.
Citera
2017-05-17, 11:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Fast va? Det är väl klart att polisen får infomera anhöriga utan att identiteten är helt fastställd!

En flicka anmäls försvunnen, polisen letar efter en försvunnen flicka i ett begränsat område, polisen finner en död flicka inom området. Då är det klart att dem kontaktar anhöriga och berättar att dem har hittat en kropp, där dem bedömer det som högst sannolikt att det är den efterlysta flickan.

Så himla enkelt är det inte.

Visst, en polis kan berätta att en flickas kropp har hittats.

Men då det kommer till att meddela dödsfall så skall polisen vara säker på sin sak. Ett dödsbud får inte meddelas utan att identiteten på den avlidne är fastställd.
Citera
2017-05-17, 11:17
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Fast va? Det är väl klart att polisen får infomera anhöriga utan att identiteten är helt fastställd!

En flicka anmäls försvunnen, polisen letar efter en försvunnen flicka i ett begränsat område, polisen finner en död flicka inom området. Då är det klart att dem kontaktar anhöriga och berättar att dem har hittat en kropp, där dem bedömer det som högst sannolikt att det är den efterlysta flickan.

Det är skillnad på att informera familjen att en kropp har hittats kontra meddela familjen att de har hittat personen i fråga.
Citera
2017-05-17, 11:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Av vad som framkommit i tråden tycker jag det mesta tyder på att Billy Bly är rökt.
Stora frågan känns som vad de andra tomtarnas inblandning är.

1. Helt oskyldiga.
2. Gav Billy falskt alibi.
3. Hjälpte till att gömma kroppen.
4. Var delaktiga i mordet.

Jag lutar åt 3 men långt ifrån säker.
Vad jag fått mig skickat i PM så handlar det om medhjälp och skyddande av brottsling.
Citera
2017-05-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad jag fått mig skickat i PM så handlar det om medhjälp och skyddande av brottsling.

Rimligt. Men svårt att tro att Jimmy mentalt klarat det. Det sista, skyddande av brottsling, är däremot väldigt troligt eftersom han var konflikträdd.
Citera
2017-05-17, 11:21
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rimligt. Men svårt att tro att Jimmy mentalt klarat det. Det sista, skyddande av brottsling, är däremot väldigt troligt eftersom han var konflikträdd.
Har detta kommit fram genom scanning av hans sociala medier eller bekanta?
Citera
2017-05-17, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Det är helt riktigt.....bra att du skrev det
Citera
2017-05-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Har detta kommit fram genom scanning av hans sociala medier eller bekanta?
Nån vän sa det nånstans. Lade det på minnet.
Citera
2017-05-17, 11:27
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det är skillnad på att informera familjen att en kropp har hittats kontra meddela familjen att de har hittat personen i fråga.

Ja absolut! Har inte påstått något annat heller. Men man kan väl lägga ihop 1+1. Hör polisen av sig och säger att dem har påträffat en avliden person då tror jag nog att familjen förstod ändå, tror ni inte?

Samt att frågar pappan om det är Tova, tror ni dem säger helt och hållet att dem bara inte kan svara på det? Eller tror ni inte att dem säger att dem måste fastställa identiteten innan dem kan säga något säkert, men att det troligtvis är det?

Jag tror på det senare isf, kan inte tänka mig att allt handlar om paragrafer och riktlinjer för poliser om vad dem får säga och inte säga, utan även dem är mänskliga.
Citera
2017-05-17, 11:30
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varken civilpersoner eller media får vara med vid häktningen. Det kommer inte heller att finnas ett officiellt dokument där det står vad polisen vet. Det enda vi får veta är om de anklagade blivit häktade och i så fall om det är för mord/medhjälp för mord/brott mot griftefrid etc. Möjligtvis att åklagaren lämnar någon info (brukar inte vara mycket) eller att en poliskälla uttalar sig i nån tidning. Det är allt.

Jo jag vet detta, men häktningsgrunden visar ju vad som händer. Det kan ju till och med bli så att lagmannen nekar häktning.
Citera
2017-05-17, 11:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja absolut! Har inte påstått något annat heller. Men man kan väl lägga ihop 1+1. Hör polisen av sig och säger att dem har påträffat en avliden person då tror jag nog att familjen förstod ändå, tror ni inte?

Samt att frågar pappan om det är Tova, tror ni dem säger helt och hållet att dem bara inte kan svara på det? Eller tror ni inte att dem säger att dem måste fastställa identiteten innan dem kan säga något säkert, men att det troligtvis är det?

Jag tror på det senare isf, kan inte tänka mig att allt handlar om paragrafer och riktlinjer för poliser om vad dem får säga och inte säga, utan även dem är mänskliga.

Jag tror också de är mänskliga. När Tovas pappa får veta att de hittat en kropp och frågar om det är Tova, så kan polisen säger att det är en ung kvinna med blont hår de hittat och att mycket talar för att det är Tova, men de kan inte lämna någon garanti i nuläget. När pappan frågar om Tova blivit mördad svarar kanske polisen att hon dog inte på ett naturligt sätt, dvs de säger inte hur men låter pappan förstå att det inte handlar om en drunkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in