Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 10:59
Medlem
HGs avatar
Det blir ju häktning snart och då borde det framgå lite mer vad polisen har fått fram.
Citera
2017-05-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Nothing
Får inte ihop det här med båten och att den skulle ha använts. Då borde man väl i så fall har sett till att dumpa kroppen en bra bit från huset och land. Rätta mig om jag har fel, men allt tyder väl på att den hittades nära land bara några hundra meter från huset. Då tippar jag snarare på att han/de har hivat i kroppen från land.

Jag tror någon har dragit lite för stora slutsatser av den där båtobservationen.
.

Jag misstänker de tog sig en liten nöjestur vid just det där tillfället. Det var relativt tidigt på kvällen. Tror inte det har med mordet att göra ärligt talat. Men alla observationer är viktiga i utredningsskedet hur litet det än må vara.
Citera
2017-05-17, 11:02
Medlem
Polisen säger nu att de har en klar bild av vad som hänt enligt text-tv. Måste betyda att någon av de gripna har börjat sjunga.
Citera
2017-05-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elweli
Håller med. Den där båtutflykten har nog inget med Tovas död att göra. Båtutflykten gjorde bara att det "olyckligtvis" blev sedda tillsammans. Ulf lade nog ihop 1+1 när hade tipsade polisen.
Kan det vara ett sätt att skydda sig själv? Snälla inga påhopp jag är ny😘
Citera
2017-05-17, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Polisen säger nu att de har en klar bild av vad som hänt enligt text-tv. Måste betyda att någon av de gripna har börjat sjunga.

Det visste dom redan igår--------
Citera
2017-05-17, 11:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det blir ju häktning snart och då borde det framgå lite mer vad polisen har fått fram.

Varken civilpersoner eller media får vara med vid häktningen. Det kommer inte heller att finnas ett officiellt dokument där det står vad polisen vet. Det enda vi får veta är om de anklagade blivit häktade och i så fall om det är för mord/medhjälp för mord/brott mot griftefrid etc. Möjligtvis att åklagaren lämnar någon info (brukar inte vara mycket) eller att en poliskälla uttalar sig i nån tidning. Det är allt.
Citera
2017-05-17, 11:07
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ja och nej

För polisen så handlar det om en balansgång skulle jag tro.

Man får väl inte informera anhöriga utan att vara helt säkra på identiteten?

Men visst, ett litet område, lite nyfikna människor som tittar och så inser man att kroppen av en ung kvinna har hittats......det dröjer nog inte länge innan någon informerar pappan (annan än polisen).

Men klart är att flickan är identifierad då polisen bekräftar till media att Tova har hittats död. Och då menar jag identifierad med säkerhet av polisen.

Fast va? Det är väl klart att polisen får infomera anhöriga utan att identiteten är helt fastställd!

En flicka anmäls försvunnen, polisen letar efter en försvunnen flicka i ett begränsat område, polisen finner en död flicka inom området. Då är det klart att dem kontaktar anhöriga och berättar att dem har hittat en kropp, där dem bedömer det som högst sannolikt att det är den efterlysta flickan.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varken civilpersoner eller media får vara med vid häktningen. Det kommer inte heller att finnas ett officiellt dokument där det står vad polisen vet. Det enda vi får veta är om de anklagade blivit häktade och i så fall om det är för mord/medhjälp flr mord/brott mot griftefrid etc. Möjligtvis att åklagaren lämnar någon info (brukar inte vara mycket) eller att en poliskälla uttalar sig i nån tidning. Det är allt.
Hur lång tid gissar du att det tar innan FUP släpps?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rani646
Kan det vara ett sätt att skydda sig själv? Snälla inga påhopp jag är ny😘

Det tror jag inte. Ulf har ingen koppling till varken bo, mgm eller gården. Och bo har uppenbarligen varit på gården enligt polisen.
Citera
2017-05-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Troligen när förhandlingsdatum är fastställt och förundersökningen är klar.
Citera
2017-05-17, 11:09
Medlem
Citat:

6 månader
Citera
2017-05-17, 11:10
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Halvår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in