2017-05-16, 11:42
Medlem
Vet man om hur Tova åkte till gården? Vad är avståndet mellan gården och tovas hem?
Citera
2017-05-16, 11:45
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vet man om hur Tova åkte till gården? Vad är avståndet mellan gården och tovas hem?

Avstånd: 13.5 km
Beräknad resetid: 15 min

https://www.hitta.se/kartan!~61.6532...69205:16.98522
Citera
2017-05-16, 11:50
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så de är inte "skäligen misstänkta" då? (Den lägre graden)

De kanske det är, jag har för mig jag läste att det är på sannolika skäl i tråden. Det kanske är fel.
Citera
2017-05-16, 11:51
Medlem
Hon låg då mest troligt i vattnet? Dom har väl inte gått ut och sagt vart hon hittades?

volvoraggarna som sitter anhållen bör ju sagt sin version om vad som hänt, synd FUP är typ 6 mån bort.
Citera
2017-05-16, 11:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, de är anhålla på sannolika skäl.

Sannolika för människorov, ja. Men nu vet vi ju att hon hörde av sig till kompis och då var det inget snack om människorov.

Citat:
Tre män i 20-årsåldern hämtades till förhör under natten mot måndagen. Efter förhören anhölls männen av åklagare, på sannolika skäl misstänkta för människorov.
Efter fyndet av kroppen har såväl polisen som åklagarmyndigheten meddelat att brottsrubriceringen än så länge är oförändrad.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-05-16 kl. 12:00.
Citera
2017-05-16, 11:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sannolika för människorov, ja. Men nu vet vi ju att hon hörde av sig till kompis och var det inget snack om människorov.
Vet vi?
Eller vet vi att en kompis påstår det?
Vet vi egentligen ens det?

Frågan är väl lite varför "människorov" ens kom upp som en rubricering från starten.
Citera
Medlem
Vonraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte på något vis. Men precis som hederskultur existerar bland kurder, så existerar en epatraktor/taskig kvinnosynkultur inom vissa kretsar i Norrland, inte mins i inlandet. I centrum i storstäderna existerar det hipsters, osv.. Kultur som också har att göra med var man bor.

Men absolut, alla kurder utövar inte hederskultur, alla norrlänningar har inte en taskig kvinnosyn och alla på Södermalm är inte hipsters.

Nyss var det "Norrlands inland", nu är det "vissa kretsar i Norrland, inte minst i inlandet" och sedan "alla Norrlänningar har inte taskig kvinnosyn" - vilket du jämför med kurdernas hederskultur och Södermalms hipsters. I ett försök att att flika in att alla inte har taskig kvinnosyn, men att det ändå är ett kulturellt problem hos människor i Norrlands inland. (Som skulle vara jämförbart med t.ex. kurdernas hederskultur).

Norrland består av över 59 % av Sveriges totala landyta, och har en befolkning på över 1 175 000 invånare.

Skillnaden är att hederskulturens existens bland vissa grupper är styrkt och fastställd. Men jag har trots idogt sökande inte lyckats finna en enda källa som bevisar att det skulle föreligga en "taskig kvinnosynskultur" i Norrlands inland som skiljer sig från resten av Sverige. Men om du har en sådan källa så skulle jag mycket gärna ta del av den, då taskig kvinnosyn är ett problem som bör motarbetas - men att stämpla grupper utifrån vad enskilda individer gör hindrar ju bara ett sådant arbete.

Givetvis finns det enstaka individer med taskig kvinnosyn, likväl som det finns enstaka individer som drar omkring i sina EPA-traktorer och härjar runt eller människor som tänder på staket. Det innebär dock inte att det finns en sådan kultur, utan endast att vissa individer skiljer sig från majoriteten.

Alla Norrlänningar har inte taskig kvinnosyn, säger du? Jag vågar påstå att majoriteten av alla svenskar har samma kvinnosyn som Norrlänningarna, och att kvinnosynen bland svenskarna inte skiljer sig nämnvärt mellan landets regionala områden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
De kanske det är, jag har för mig jag läste att det är på sannolika skäl i tråden. Det kanske är fel.

Du har rätt. Så här skriver Aftonbladet när jag läste nu: "– Männen är anhållna på sannolika skäl misstänkta för människorov, säger kammaråklagare Karolina Lindekrantz"
Citera
2017-05-16, 11:59
Medlem
Fattar inte varför alla är så säkra på att hon mördats. Jag tror mer på att hon åkte till sitt ex för att förfesta på droger, tillsammans med hans två polare, eftersom det troligtvis är de enda i hennes vänskrets som har tillgång till det. Där spårade det ur med en överdos och grabbarna vill gömma henne för att inte utterligare en gång åka dit för narkotikabrott. Förmodligen därför de inte är anhållna för mordmisstanke också. För att de inte hittad våldsskador på hennes kropp?...
Citera
2017-05-16, 11:59
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Hon låg då mest troligt i vattnet? Dom har väl inte gått ut och sagt vart hon hittades?

volvoraggarna som sitter anhållen bör ju sagt sin version om vad som hänt, synd FUP är typ 6 mån bort.

Min tanke var att hunden som markerade i vattendragt, tror bilden var vid en vägtrumma, att lukten/smaken av tjejen har gått med strömmen ner och stärkt teorin förutom iaktagelsen tidigare av personen som såg båten, att polisen då fått ett hum om att något kan finnas i närheten.

Vilket nu så här i efterhand är ren logik

Så jvla tragiskt detta
Citera
2017-05-16, 12:00
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Hon låg då mest troligt i vattnet?

Inte osannolikt att någon av de anhållna erkänt, och anvisat plats.
Citera
2017-05-16, 12:00
Medlem
Hörde från boende i trakten som hört från andra boenden i trakten att kroppen hittats i vattnet vid den lilla ön utanför......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in