Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 17:23
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Hur står det till med dig? Alkohol ställer till det mer än cananbis gör. Inte har det med den ljuva drogen att göra.
Dom sitter vart dom gör pga av nåt helt annat.

Nja, det är val bara att konstatera att vissa människor helt enkelt skall hålla sig borta från droger och andra berusningsmedel.
Jag kan ta mig ett järn utan att bli elak, jag blir bara glad och snäll. Detsamma gäller det stora flertalet.
Jag har träffat på folk som blir kolugna när de har rökt på (har aldrig provat) men det finns undantag som helt enkelt inte kan röka/supa....och för en del så krävs inte mycket.

Långvarigt/konstant missbruk gör saken värre, oavsett vad som missbrukas.

Så nog kan ett långvarigt Cannabismissbruk ligga till grund för ett våldsamt beteende. Bara för att jag kan ta ett järn och du klarar av en joint så är det inte någon garanti för att gärningsmannen inte har ställt till det pga sitt cannabismissbruk!
Citera
2017-05-16, 17:24
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givvvee
Jag tror att de redan har börjat prata, därför man så snabbt kunde anhålla dessa 3 personer. Det är 3 inavlade byfånar vi har att göra med, inga tyngre kriminella grabbar. Tjockisen börjar säkert sjunga så fort du hotar om att middagen uteblir.
Låter rimligt. Har svårt att tro att någon vettig människa hållit tyst. Är inte yrkeskriminella vi talar om precis .
Citera
2017-05-16, 17:24
Medlem
Smegmas avatar
Om man tänker på straffskalan för ett sådant här brott och med tanke på de anhållnas relativt unga ålder så är det väl typ åtta år med straffrabatt på det som räknas - så alltså fri om cirka fyra-fem år?
Citera
2017-05-16, 17:25
Medlem
Skulle vara riktigt trist om det kom fram att de 3 killar som sitter anhållna verkligen är oskyldiga.... med tanke vad som skrivs på flashback och Facebook.

Men det ser ju inte ljust ut ...
Citera
2017-05-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Kolla hennes umgängeskrets asap. Ensamkommande flykting"barn"? Nyanlända MENA som tar vad de har blivit lovade?

Kolla boende asap.

I hennes umgänges krets fanns ett våldsamt ex som hon gått i skolan med sen ung ålder och som tidigare misshandlat henne. samt hans polare dömda för brott mot knivlagen, ringa natkotikabrott mm.

(Men men... givetvis är det i vissa ögon fortfarande mer troligt att första bästa okända mörkhåriga personer födda utanför landets gränser mördat henne. )

Hoppas polisen får fram bra bevis och kan döma mördaren + ev medhjälpare nu. Visst hopp finns väl för det i och med att kroppen hittades relativt snabbt.

RIP
Citera
2017-05-16, 17:27
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

Så nog kan ett långvarigt Cannabismissbruk ligga till grund för ett våldsamt beteende. Bara för att jag kan ta ett järn och du klarar av en joint så är det inte någon garanti för att gärningsmannen inte har ställt till det pga sitt cannabismissbruk!

Det hade antagligen varit bättre läge om dom rökt på ordentligt under kvällen, då hade nog tjejen varit vid liv. Har rökt själv av och till i 30 år och umgåtts med flummare som i huvudsak använt cannabis och aldrig råkat ut för någon våldsam som enbart dragit i sig cannabis.

Blandmissbrukare som tar tjack eller benso eller horse pundare på avtändning har jag däremot sett spåra ur ganska ordentligt.
Citera
2017-05-16, 17:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanja86
Skulle vara riktigt trist om det kom fram att de 3 killar som sitter anhållna verkligen är oskyldiga.... med tanke vad som skrivs på flashback och Facebook.

Men det ser ju inte ljust ut ...
Tror du på det själv?

Ahh, just det, hon råka bara vara där o hamna i sjön.
Citera
2017-05-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Suck!
Suckar du i?
En person får anhållas i avvaktan på att domstol ska pröva en fråga om häktning. En person får också anhållas om det är av stor vikt för utredningen. Ett beslut om att anhålla någon fattas av åklagare. Senast klockan 12 tredje dagen efter ett beslut om anhållande måste åklagaren göra häktningsframställan till domstol.
Lagreglerna finns i rättegångsbalken 24 kap. 6, 11, 12 och 13 §§.
Citera
Medlem
Sjuk person med hetsigt temperament och dåligt självförtroende. Det har väl slagit slint när hon inte ville samma som honom eller så fick hon kanske ett sms som han såg och blev svartsjuk. Svartsjuka i kombi med dåligt självförtroende och hetsigt temperament har lett till döden för många flickvänner eller FD flickvänner. Är inte första ej heller sista gången det händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det finns inte på världskartan att tre helsvenska killar går ihop och i samråd bestämmer sig för att kidnappa och mörda en ung tjej. Detta är med 99% sannolikhet mångkulturen som slagit till igen.

Med en ensam gärningsman hade det åtminstone funnits en 40%-ig chans att det var en svensk, men nu ringer blatte-radarn till den milda grad att det slagit lock i mina öron.

Har locket i öronen lossnat? Oavsett etnicitet är det en människa som dödat en annan människa! Jag omformulerar ett redan bra citat "tvärsäkerhet är en dålig egenskap"

Oavsett måste man ha hittat bra med spår som man på sannolika skäl kan häkta några personer för redan innan en kropp återfunnits. Jag undrar om de hittade henne efter deras berättelse eller om hittandes föregicks av ett mer "slumpmässigt letande"?
Citera
2017-05-16, 17:31
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Har det kommit fram hur hon blev mördad?

Vi får nog vänta tills obduktionen är klar och polisen är redo att gå ut med de detaljer som det kan...om ca en vecka enligt nyhetssändningen tidigare i efm...
Citera
2017-05-16, 17:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Detta mord har betydligt fler likheter med mordet i Norrbotten på Vatchareeya av sin expojkvän.

Vatchareeya: Dödad av sin expojkvän
Vatchareeya: Kom till hans lägenhet frivilligt
Vatchareeya: Dumpad i ett gammalt hus och i terräng intill, dock i två delar.

Nathalie Rönnqvist, 16 år, passar också in här. Hon gjorde slut med sin pojkvän. Samma dag kom han till festen hon var på och hämtade henne. Dödade henne och fick sedan hjälp av en kompis att begrava henne. Jag tror hon hittades pga att medhjälparen inte klarade att leva med vetskapen om att hon mördats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in