Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 10:28
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vittnet till båten är ju osäker på exakt tid så det kan varit betydligt senare än 17. Blir ju allt ljusare nu om kvällarna. Sedan då att det sista livstecknet från henne var tidigare.

Ganska marginal skillnad på 17-tiden och kring midnatt dock.
Citera
2017-05-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Enligt AB:
"gå på en fest hos en klasskamrat under lördagskvällen.
Men på den festen ska hon aldrig ha dykt upp.
I stället ringde hon en av sina närmare vänner sent på lördagskvällen och då befann hon sig på den aktuella gården.
– Då mådde hon bra och var på gott humör. Hon berättar att hon var där på gården, säger en annan av Tovas vänner."

Så Tova lär ha varit vid liv EFTER båtfärden lör efm....

Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Nästan ingen verkar tro att det är planerat. Jag menar de är ju misstänkta för kidnappning. Alltså har de mot hennes vilja fört henne till området och där mördat henne och dumpat henne i sjön. Det är ju så överlagt det kana bli om det är så.

Hon verkar ha åkt med dit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Lägg ner styckningsteorin! Var fan får ni allt ifrån.

Varför citerar du mig för? Jag har aldrig sagt att hon blivit styckad.
Citera
Medlem
Om det inte vore så tragiskt och hade handlat om något annat än våld och mord så vore det komiskt. Tre idioter i en båt som försöker göra sig av med "beviset" i sjön. En sjö som ligger nära hemmet där andra tydligen visste att hon befann sig. En sjö där det finns tänkbara vittnen i sommarstugor. Och sen går dom i samlad tropp och lyckas bli sedda tillsammans av ännu ett vittne.
Till och med en svagbegåvad individ skulle inse den troliga utgången och komma på en iallafall något bättre idé, nu lyckas ingen av dom med det. (vilket man får vara tacksam för förstås)

Det där med inavlade svagbegåvade bönder i Hälsingland är inte helt taget ur luften. Har själv bott i en liknande by i närheten när jag var i tjugoårsåldern för evigheter sen och dom ser exakt likadana ut, till och med deras Volvo 240 är av samma årsmodell. Kanske dom klär dom i röd sammet och tofsar fortfarande, skulle inte förvåna mig.
Senast redigerad av cherryfive 2017-05-16 kl. 10:32.
Citera
2017-05-16, 10:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFuckster
Sen så krävs det ju en del i både styrka, utrustning och stake för att stycka en död människokropp vilket jag inte kan tänka mig dessa tre anhållna idioter har.

Utrustning kan jag tänka mig fanns. Vi en snackar gård i Norrlands inland, liksom. Styrka med.
Citera
2017-05-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFuckster
Sen så krävs det ju en del i både styrka, utrustning och stake för att stycka en död människokropp vilket jag inte kan tänka mig dessa tre anhållna idioter har.

Det behövs en såg och lite panik..
Citera
2017-05-16, 10:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nästan ingen verkar tro att det är planerat. Jag menar de är ju misstänkta för kidnappning. Alltså har de mot hennes vilja fört henne till området och där mördat henne och dumpat henne i sjön. Det är ju så överlagt det kana bli om det är så.

Människorov är en term som används när någon är försvunnen och man tror att personen råkat ut för något. Betyder inte automatiskt kidnappning. Inget har framkommit om att hon blivit kidnappad utan det verkar som att hon åkt till pojkvännen för att hälsa på. Vad som sedan hänt vet vi inte, men det troliga är att exet dödat henne och de två andra hjälpt honom att göra sig av med kroppen. Var det planerat? Inget som kommit fram än. Kan mycket väl ha skett i stundens hetta pga t ex svartsjuka.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 10:35.
Citera
2017-05-16, 10:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utrustning kan jag tänka mig fanns. Vi en snackar gård i Norrlands inland, liksom. Styrka med.

Njutånger ligger vid kusten.
Citera
2017-05-16, 10:35
Medlem
Troians avatar
Vet vi i fall exets kompisar var där samtidigt som BO (då hon fortfarande var vid liv)? Känns spontant inte som att han dödade henne när de andra var närvarande, men kanske att han behövde hjälp efteråt – att göra sig av me kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du har så rätt. Oftast styckas en kropp för att få ner den i en väska, så att ingen granne ska upptäcka att man bär ut en kropp. I det här fallet är det att överarbeta. De bor ju mitt i skogen. Bara att linda in kroppen i en presenning och ta henne till båten.

Det behöver inte vara överarbete, bara för att kroppen styckas när den ska forslas bort från en enslig stuga.

En mördare eller medbrottsling som är tillräckligt avtrubbad (eller kall och distanserad från offret) kan tänka enkelt: om en kropp sönderdelas kan känsliga kroppsdelar (som innehåller spår av mordvapen, mordmetod, speciella verktyg osv) särbehandlas, gömmas ordentligt, eller förstöras totalt ...

Om det har skett ett mord och kroppsdelen som utsattes för dödligt våld (tex huvudet) inte hittas, kan situationen för de iblandade mjukna betydligt ...

Istället för mord fälls man för ett mindre brott ...

Men visst luktar det låg intelligens här, och jag betvivlar att dessa tre män kommer att hantera förhör och internering på nåt genialt vis, om de nu är skyldiga ...

Fallet är nog löst snart.

Det blir väl skönt för de anhöriga iaf, mitt i helvetet ...
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Åh, hon ringde ju någon kompis och sa att hon var där. Hon skulle nog ha nämnt då att hon blivit bortförd dit. Tror du inte det?
Citera
2017-05-16, 10:36
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Det behövs en såg och lite panik..

Men såga i en människa, det är inte alla som är kapabel till det. Tänk själv att stå med manuell såg och nöta fram o tillbaka i en kropp.. Jag hade inte klarat de iaf. Iofs var dom troligast påverkade, då går det säkert lättare att göra en sån sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in