Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-15, 22:46
Medlem
Two-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenger
Bingo äntligen en av ett par härinne som har ngt innanför... Naturligtvis har polisen garanterat mer än vad dom går ut med.... Polisen vet jag följer här men flera på f.b uppträder som dom är kommande case crackers. Utredarna ligger flera steg före alla här tillsammans....
Kan väl vara allt ifrån tillhörigheter till blodspår.
Citera
2017-05-15, 22:47
Bannlyst
Min poliskälla är INTE från Hälsingland vil jag vara tydlig med. Kompisarnas vittnesmål tycks vara viktiga. Misstänkt GM saknar alibi och har motiv. Nu säger jag inte mer.
Citera
2017-05-15, 22:49
Medlem
Vagnsleres avatar
Tidningen Hela Häslingland sammanfattar och sänder live just nu

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/polisen-sammanfattar-dagens-sokande-efter-tova-vi-sande-live
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenger
Bingo äntligen en av ett par härinne som har ngt innanför... Naturligtvis har polisen garanterat mer än vad dom går ut med.... Polisen vet jag följer här men flera på f.b uppträder som dom är kommande case crackers. Utredarna ligger flera steg före alla här tillsammans....

Suck, räcker med att de hittat hennes mobil eller en handväska för att vara "spår".
De spår de pratar om är att de hittat något som bekräftar att hon ens varit där. Det i sin tur ställs mot förhör sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Där har du nog mest troliga scenariot.

Om det nu var mord, rent teoretiskt kan dom ju bråkat och hon ramlat och slagit sig illa, det är nog för tidigt säga att någon kallblodigt mördat henne innan man vet exakt vad som hände.
Citera
2017-05-15, 22:50
Medlem
de.Montforts avatar
Om tjejens vänner i ett tidigt skedde pekade polisen åt möjliga misstänkta som nu är anhållna så är försvinnande ingen slump. Om en var pojkvän eller fd pojkvän enligt Fup-12 som hänvisar till uppgift från Facebook så är det inte alltför långsökt att tänka att det funnits problem som vännerna känner till. Svartsjuka?

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger försvunnen sedan 2017-05-13 (tre anhållna)
Citera
2017-05-15, 22:50
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Exakt. Det bör väl dom flesta tänkt vid det här laget. Inklusive Ordningsmakten, trots deras fel och brister.
Ja, man kan ju tycka vad man vill om dom i allmänhet men jag är också ganska övertygad om att dom har en ganska klar bild över situationen
Citera
2017-05-15, 22:51
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontaz
nån som vet vems hus teknikerna varit???

Billy är skriven där
Citera
2017-05-15, 22:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missfatty
Mötte precis räddningstjänsten med båt på väg ut mot forsa.

I mörkret.
Brådska? Eskort av andra utryckningsfordon?

Det kan ju handla om avslutat sök och avbrott för dagen.
Citera
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journeyman87
Att döma av var polisen spärrat av och sökt under dagen, så är det detta skogsområde.

61°41'19.8"N 16°59'02.8"E

https://goo.gl/maps/t9yUphBcM4D2
När jag handlade på Rusta idag vid 17:30 tiden stod två polisbilar inbackade på andra sidan Riks 84:an.
Detta är bara 4 kilometer fågelvägen från Gärdesgården.
Dessutom finns det grusvägar genom skogen som kommer fram där poliserna stod och börjar strax norr om gården.
Om någon skulle fly genom skogen från gården är det troligt att denne kommer fram där mittemot Rusta.
Undrar om det var detta som poliserna undersökte?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Om tjejens vänner pekade polisen åt möjliga misstänkta som nu är anhållna så är försvinnande ingen slump. Om en var pojkvän eller fd pojkvän enligt Fup-12 som hänvisar till uppgift från Facebook så är det inte alltför långsökt att det funnits problem som vännerna känner till. Svartsjuka?

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger försvunnen sedan 2017-05-13 (tre anhållna)

Jag tror att den f.d pojkvännen lackat ur rejält och slagit ihjäl henne. Motivet antagligen svartsjuka.
Citera
2017-05-15, 22:53
Medlem
Påminner lite om Lisa Holm-söket tycker jag (tyvärr).

"Vissa spår" hittades , visade sig senare vara mobil och bankkort (väl?).

Sen väntade man in presstaleskvinnan och höll en presskonferens där man bekräftade att man hittat kroppen tidigare under dagen.

Min enda poäng. Polisen vet nog mer än de säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in