Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 14:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Blir intressant att få reda på när och hur hon kom till gården.
Sen är det fullkomligt obegripligt om hon följt med dit frivilligt, svårt att tro det.

Det är väl standard att kvinnor som blivit misshandlade återupptar kontakten med den som misshandlat dem. Just det är väl mer vanligt än att de bryter för alltid vid första slaget.

De blir misshandlade och går ändå tillbaka till förövaren för att återigen bli misshandlade - eller dödade.
Citera
2017-05-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Vill se "gossarnas" ansiktsuttryck när polisen berättar att dom hittat henne.

Det hade dom inte räknat med.

Tjockisen berättar om han får en hamburgare, tror jag.

Inte en chans de gjort detta i samförstånd. Kan inte tänka mig det.
Citera
2017-05-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En av de häktade har på nätet skrivit vid ett tillfälle att Tova just då var hans flickvän. Sedan har pappan uttalat sig i Expressen om att en av de anhållna är ett ex till Tova och att Tovas föräldrar polisanmält honom tidigare för misshandel av Tova.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tva-av-de-anhallna-ar-tidigare-domda/

Vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva detta. Men de är INTE HÄKTADE. Det kommer eventuellt ske häktningsförhandlingar nån gång de närmaste dagarna men ännu är de bara anhållna.
Citera
2017-05-16, 14:36
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Dom har ju inte ens haft några förhör än så man känner inte till deras inställning.

Jo, de har haft förhör och förhör pågår fortlöpande. Alla tre förnekar brott.

Se presskonferensen.
Citera
2017-05-16, 14:36
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Visst kan det vara så - framkom det inte tidigt i tråden att hon sagt att hon skulle på fest? Kan vara så enkelt att hon var partysugen och, som du nämner, så har dessa sagt att exet ej skulle vara närvarande, vi denna påhittade fest...

Tveksamt. Två inavlade killar som är vänner till den polisanmälda ex(?)pojkvännen. Den ena ett fetto. Varför skulle hon tycka det var mer kul att stanna där på exkillens(?) familjs gård och umgås med dom hela kvällen och kanske natten. Njäää.
Citera
2017-05-16, 14:37
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Blir intressant att få reda på när och hur hon kom till gården.
Sen är det fullkomligt obegripligt om hon följt med dit frivilligt, svårt att tro det.

Enligt Aftonbladet ringde hon en kompis från gården och var då på gott humör. Det låter ju inte som att hon var där under tvång.
Citera
2017-05-16, 14:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva detta. Men de är INTE HÄKTADE. Det kommer eventuellt ske häktningsförhandlingar nån gång de närmaste dagarna men ännu är de bara anhållna.

Jag vet att de är anhållna och jag vet också skillnaden mellan häktad och anhållen. Det var den som jag svarade på som skrivit häktad och i farten skrev jag också häktad. Som du ser skrev jag anhållen senare i svaret. Så lugna ner dig lite. Koncentrera dig på mordet istället.

Tror du alla tre blir häktade för mord?
Citera
2017-05-16, 14:38
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De är inte häktade. Det har inte varit några häktningsförhandlingar. De är bara anhållna.

Ja det är riktigt, här är lite mer om det:
Anhållen: Av åklagare
Häktad: Av tingsrätten

http://bufff.nu/polisen-berattar/
Senast redigerad av Sillbersky 2017-05-16 kl. 14:42. Anledning: tillägg
Citera
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Polisens presstalesman säger fel namn, Tove istället för Tova, vilken IDIOT.

Verkligen! De två poliserna verkade ju inte helt där...tur de hade åklagaren med sig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Inte en chans de gjort detta i samförstånd. Kan inte tänka mig det.

Nä. Det är väl exet. Men om dom var där och sen hjälpte till så kan väl bli mordsdom? Speciellt om nekar och åklagaren kan bevisa att dom var där?
Citera
2017-05-16, 14:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Mejlade Hudiksvalls tingsrätt för att ta del av befintliga handlingar i fallet, uppgav dels BOs namn, men finns inget material fick jag till svar, har sen länkat artikel samt uppgett namn och personnummer på Billy. Men får till svar att det inte finns några offentliga handlingar på något av detta. Hur fan kan det vara möjligt? Vad är det för troll som jobbar på den där tingsrätten?!!!

Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Dagboksblad: https://minfil.org/W6h8Gab5ba/Hudiksvalls_TR_B_1071-17_Dagboksblad_2017-05-16.pdf
Jepp, tänkte väl att du skulle få ut något i alla fall.
Fram till häktningsförhandlingen så är det väl sekretess på misstänkta enligt någon regel som kom förra året.
Efter häktningsförhandlingen skall uppgifterna gå att få ut omaskade.

Från 1 oktober 2016

Förordnande av offentlig försvarare
Lagändringen, som egentligen genomfördes den 1 oktober, innebär att rätten för allmänhet och massmedia att ta del av personuppgifter kommer att begränsas. De handlingar som berörs är bland annat framställningar om förordnande av offentlig försvarare, målsägandebiträde och offentligt biträde.

Personuppgifter på den som är misstänkt för brott, eller den som blivit utsatt för brott, kan komma att omfattas av sekretess och kan därför inte lämnas ut utan särskild prövning.

Vill skydda integriteten
I normalfallet kommer sekretessen att upphöra i samband med att stämningsansökan inkommer till domstolen eller när det blir fråga om att fatta beslut om tvångsmedel - exempelvis häktning.

http://www.dagensjuridik.se/2016/10/mer-sekretess-hos-domstolarna-fran-och-med-idag-misstankts-identitet-kan-hallas-hemlig
Citera
2017-05-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du är som sagt riktigt korkad. Att resonera om vad som kan ha hänt den här tjejen genom alla möjliga exempel, är inte på något sätt att förringa en händelse. Varken du eller jag vet något om detta så du kan hålla käften om du inte har något att bidra med själv. Du är uppenbart djupt okunnig om såna här frågor då jag har gett exempel till dig på flera saker som kan hända som är uppenbara, som du inte tänkt på innan.

Så, stick iväg nu.

Du vet inte om det är ett liknande fall som med Lotta. Det var ett uppenbart fall av mord. Det har du inte en aning om ifall det här är.

Wow, det enda du har att komma med "du är riktigt korkad" x flera Det är du som är en jävla tönt som spekulerar i att hon blivit knuffad och dött av en olyckshändelse och blir helt offended när jag och andra tar upp att det inte är tänkbart.
Dessutom har jag inte sagt att det var ett liknande fall som Lottas. Bara att den snubben också "råkade" döda henne, enligt sig själv. Men man behöver inte vara GW för att fatta att det är liknande omständigheter, dvs män som inte kan hantera att kvinnor lever utan dom och låter svartsjukan och sina diagnoser slå slint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in