Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 21:41
  #1
Medlem
Freakboys avatar
Flyttade nyligen till Sverige så vissa ord i särskilda situationer är svåra att förstå. Häromdagen så förklarade jag för en tjej att det inte är så tabubelagt att prata om psykisk ohälsa och att jag tyckte hon hade fel. Hon blev märkbart irriterad och kallade mig för "vit kränkt man".

Jag förstår inte riktigt sammanhanget. Kan någon förklara?
Citera
2018-02-09, 21:43
  #2
Medlem
KlassadSomRacists avatar
att du har allting och inga problem i samhället betyder det
Citera
2018-02-09, 21:45
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Är du vit så kan du inte klaga på vad som. Klagar du är du en sk vit kränkt man. Eller vit kränkt kvinna. Om du är vit har du ingen yttran i världen numera. Enligt då vissa idioter.
Citera
2018-02-09, 21:47
  #4
Medlem
Du har en kollektiv skuld till allt ont som hänt i världen. De som pratar så här är rasistiska utlänningar och sexistiska "feministiska" och antivita kvinnor.
Citera
2018-02-09, 21:49
  #5
Medlem
https://www.flashback.org/t2916168

Här har du en ''vit kränkt man'' i ett nötskal. Läs lite i tråden.
Citera
2018-02-09, 22:14
  #6
Medlem
franges avatar
Kalla dem för rasistiska nazister - som uppenbarligen verkar bry sig om ras och tycker att vissa raser är ondare än andra. Och som enbart dömer folk just för ras - och tillskriver vissa raser sämre egenskaper än andra raser. Du vet - precis som nazisterna i Tredje Riket. De ser på dig, som Hitler såg på judar. Så de är med andra ord inte ett dugg bättre än Hitler.
Citera
2018-02-09, 22:22
  #7
Medlem
Worldwatchers avatar
Uttrycket ”vit kränkt man” är psykologisk projicering av identitetsvänstern. Det betyder inget utom för vänstermänniskor som då kan relatera till sin egen ständigt kränkta person.
Citera
2018-02-09, 22:25
  #8
Medlem
Drama-Llamas avatar
Det betyder ungefär samma sak som "bortskämd ungjävel", fast det är bara tillämpligt på vita vuxna män då. Man använder det om vita män som, helt ovetande om sitt samhälleliga privilegium, bitchar om någon oväsentlig oförrätt de har varit med om som om hela världen brydde sig.
Citera
2018-02-09, 22:46
  #9
Medlem
Trollfeeders avatar
Det betyder att feminazisten i fråga saknar argument men menar att du inte har någon rätt att yttra dig ändå, så därför förlorar du diskussionen by default.
Citera
2018-02-09, 23:52
  #10
Medlem
Turbomachines avatar
Den är en form av härskarteknik där meningen är att du skall hålla tyst och acceptera situationen.
Sådan skit som främst feminazis, kommunister och cucks håller på med.
Citera
2018-02-10, 00:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakboy
Flyttade nyligen till Sverige så vissa ord i särskilda situationer är svåra att förstå. Häromdagen så förklarade jag för en tjej att det inte är så tabubelagt att prata om psykisk ohälsa och att jag tyckte hon hade fel. Hon blev märkbart irriterad och kallade mig för "vit kränkt man".

Jag förstår inte riktigt sammanhanget. Kan någon förklara?

Det betyder att de själva vet att de är värdelösa, och inte har en chans att mäta sig med mäns drivkraft. Det är ren avund. Tyvärr är den här tendensen starkast i Sverige av alla västländer. Orsaken är 200 år av fred och en stat som premierar odugliga framför dugliga. Den här ideologin, som har stöd på högsta politiska nivå i Sverige, är dock dömd att dö.

När Sverige blev ett matriarkat så dog landet. Man fattade så många beslut som nu visat sig fatala och irreversibla. Se bara på massinvandringen, och dess efterföljande våldsvåg som möttes med total passivitet, och en ordmatta av marxistiska floskler. Vi kommer att få se inbördeskrig i Sverige inom överskådlig tid.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-02-10 kl. 00:03.
Citera
2018-02-10, 00:07
  #12
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freakboy
Flyttade nyligen till Sverige så vissa ord i särskilda situationer är svåra att förstå. Häromdagen så förklarade jag för en tjej att det inte är så tabubelagt att prata om psykisk ohälsa och att jag tyckte hon hade fel. Hon blev märkbart irriterad och kallade mig för "vit kränkt man".

Jag förstår inte riktigt sammanhanget. Kan någon förklara?

Hon kan mena att vita män får prata om psykisk ohälsa men inte vita kvinnor. Saken är mest det är på abstrakt nivå. Jag tror väldigt få personer begriper saken på kognitiv nivå, dvs att det känns fel eller rätt.

Hon kan också projicera mot dig. Det är svårt avgöra sådant är, då du verkar prata med en vänsteraktivist och dom kan reagera lite hur som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback