Citat:
Ursprungligen postat av
tarjaa
Tack ska du ha för ditt svar, det uppskattas ska du veta.
Har hört att brukarföreningen kan vara behjälpliga med stöttning osv? Kanske ej de kan påverka men som ett moraliskt stöd. Man är ganska liten på jorden mot en avigt inställd läkare ( om den är det)
Jo visst har jag tänkt i dina banor att "manipulera" (kanske lite fel ordval, men det är nära) läkaren att inse att jag behöver metadon.. Men jag tror ändå jag kör en rätt rak approach och är saklig, jag behöver en ordentlig opiod i systemet för att fungera helt enkelt.. Nej man ska inte hota med återfall men jag vet ju hur det kommer sluta om de sätter mig på buprenorfinet. Föreslår de ändå det som ända alternativ så tror jag att jag söker mig till en annan mottagning.
Undrar när man i Sverige inser att dolcontin/morfin är ett bättre preparat för detta ändamål som man gör i våra grannländer och i andra delar av Europa.
Heroinprogram kan man väll bara drömma om i detta land..
Var så lite så många min broder.
Ja, jag tror med på att vara rakt på sak och som sagt har du ju redan provat burpenofin utan önskad effekt, så du borde få testa med meta.
Nej Sverige är så trångsynt och fördomsfullt att det nog aldrig kommer komma ett heroinprogram med tanke på hur många Svensson ser på LARO, att staten inte skall ge knarkare knark, så jävla sjuk syn på missbruk i detta land tyvärr.
Men jag tycker du har bra argument till varför du skall få metadon, och som du själv skrev kan du ju i värsta fall söka igen på ett annat team.
Jag är väldigt glad att jag fick börja på meta direkt o inte behövde gå den vägen många får gå med burpenofin.
Hoppas verkligen för din skull att du får meta nu. Lycka till!