Citat:
Ursprungligen postat av
Bazzdead
Tja !
Hade exakt samma utgångsläge som dig, var positiv på
bens första provet, sedan har resterande bara varit på opiater, så jag kommer in i värmen om någon dag bara.
Om du får börja lämna prover så ligger ju allt ansvar hos dig dvs du bestämmer själv hur snabbt du vill komma in. Jag är glad att jag snart är klar med dessa 3 månader, grymt segt verkligen men så värt det! Mitt tips till dig håll dig bara till opiater och se till att inte ha några mer positiva prover. Samt förklara för dom att du är klar med det där och är super motiverad till att få komma in. Så kommer det lösa sig 100%
Må bäst

Okej tack för svaret ! Känns som att man har en chans att få hjälp av dom då
Jag läste nu att du också kör i norrland, och som jag fattar det så är det relativt enkelt ifall man nu skulle vilja köpa på metadon istället för sub. Vet flera som bara har brukat tjo och sub och ändå kommit in i programmet , och nu sk en få byta till metadon . Glad såklart åt deras vägnar så dom får den hjälp som behöver ! Men jag hoppas att det blir lika lätt för en själv att få välja metadon, då jag måste komplettera med benso för att på Subutex så mår jag bara så jävla piss . Men går ju att hålla ut som här tre månaderna. Vill absolut inte strula bort den här chansen nu.
Men har du fått snackat med läkarna något om vad du ska få? Och frågade dom dig vad du ville ha isåfall utav sub och metadon ?
Grattis dessutom till att du kom in !