2019-12-18, 00:00
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Stort grattis till dig!

När böt fick ja ligga inne på lokala avgiftningen på psyk och var ren i tre dagar sen fick ja meta och trppades upp med tio mg var tredje dag. Fick börja rätt lågt även fast ja stod på 24mg sub ett bra tag. Böt dock tillbaka för ett tag sen pga jobbiga biverkningar. ! grattis och lycka till, metan är ju så otroligt mycket bättre men jag fick för mycket svettningar, blev lat osv sen fick jag inte ha min lyrica så gick tillbaks till bup. Mvh
Citera
2019-12-19, 20:36
Medlem
Hejsan alla, jag undrar bara ifall någon känner igen sig och kan svara.
Jag har fått börja lämna up nu, ska göra det i 3månader. Efter 12 månaders väntan på att få komma hit jag är idag.
Ivorian var jag positiv på benso, men som jag förstår så gör det inte så mkt om det är i början av up-fasen.

Men det jag undrar är hur säkert det är att man kommer med i programmet efter det här ?
Citera
2019-12-20, 06:09
Medlem
Tja !
Hade exakt samma utgångsläge som dig, var positiv på
bens första provet, sedan har resterande bara varit på opiater, så jag kommer in i värmen om någon dag bara.
Om du får börja lämna prover så ligger ju allt ansvar hos dig dvs du bestämmer själv hur snabbt du vill komma in. Jag är glad att jag snart är klar med dessa 3 månader, grymt segt verkligen men så värt det! Mitt tips till dig håll dig bara till opiater och se till att inte ha några mer positiva prover. Samt förklara för dom att du är klar med det där och är super motiverad till att få komma in. Så kommer det lösa sig 100%

Må bäst
Senast redigerad av Bazzdead 2019-12-20 kl. 06:12.
Citera
2019-12-20, 13:03
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
När böt fick ja ligga inne på lokala avgiftningen på psyk och var ren i tre dagar sen fick ja meta och trppades upp med tio mg var tredje dag. Fick börja rätt lågt även fast ja stod på 24mg sub ett bra tag. Böt dock tillbaka för ett tag sen pga jobbiga biverkningar. ! grattis och lycka till, metan är ju så otroligt mycket bättre men jag fick för mycket svettningar, blev lat osv sen fick jag inte ha min lyrica så gick tillbaks till bup. Mvh

Det låter då inte så otroligt mycket bättre med tanke på de biverkningar du radade upp.
Citera
2019-12-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzdead
Tja !
Hade exakt samma utgångsläge som dig, var positiv på
bens första provet, sedan har resterande bara varit på opiater, så jag kommer in i värmen om någon dag bara.
Om du får börja lämna prover så ligger ju allt ansvar hos dig dvs du bestämmer själv hur snabbt du vill komma in. Jag är glad att jag snart är klar med dessa 3 månader, grymt segt verkligen men så värt det! Mitt tips till dig håll dig bara till opiater och se till att inte ha några mer positiva prover. Samt förklara för dom att du är klar med det där och är super motiverad till att få komma in. Så kommer det lösa sig 100%

Må bäst

Okej tack för svaret ! Känns som att man har en chans att få hjälp av dom då

Jag läste nu att du också kör i norrland, och som jag fattar det så är det relativt enkelt ifall man nu skulle vilja köpa på metadon istället för sub. Vet flera som bara har brukat tjo och sub och ändå kommit in i programmet , och nu sk en få byta till metadon . Glad såklart åt deras vägnar så dom får den hjälp som behöver ! Men jag hoppas att det blir lika lätt för en själv att få välja metadon, då jag måste komplettera med benso för att på Subutex så mår jag bara så jävla piss . Men går ju att hålla ut som här tre månaderna. Vill absolut inte strula bort den här chansen nu.
Men har du fått snackat med läkarna något om vad du ska få? Och frågade dom dig vad du ville ha isåfall utav sub och metadon ?

Grattis dessutom till att du kom in !
Citera
2019-12-20, 15:54
Medlem
Ni som har metadon, hur går det för er? Vill gärna höra erfarenheter hur skillnaden är jämfört med sub.
Citera
2019-12-22, 15:57
Medlem
Är så jävla less på att läkarna på min mottagning har helt olika uppfattning om saker och ting. Man måste kräva att _allt_ journalförs känns det som, för att inte den ena läkaren ska ändra vad man bestämt med den andra. Jag har haft Buvidal veckodoser under ett antal månader men varit väldigt missnöjd med detta då jag varit frisk i 2 dagar per vecka i princip. Fick sedan efter jäääääävligt mycket tjafs byta tillbaks till sublingualtabletter vilket fungerade jättebra under några dagar. Men valde sedan att testa månadsinjektion nu över jul+nyår för att slippa krånglet med pendling. Fått löfte av läkare 1 att efter 2 veckor få byta tillbaks till tabletter om jag inte är nöjd med månadsinjektionen, men hon är såklart ledig hela januari och då kommer jag att behöva ta den diskussionen med läkare 2 som är av uppfattningen att man skall bestraffas med suboxonetvång och sitta redo med minst 78 starka argument för att få byta om man inte är nöjd med Buvidal. Nu känner jag att den här månadsdosen inte fungerar så bra redan 3 dagar efter jag fick dosen, dvs jag mådde toppen dag 1 och 2 men dag 3 börjar måendet redan att vackla. Jag är mer och mer av den fasta övertygelsen att min kropp inte tar upp Buvidal-gelén särskilt bra alls sett till depå-effekt, eftersom det ständigt varit detta problem med att jag mått bra ett par dagar, för att sedan dippa i måendet och känna mer och mer panik över att inte bli lyssnad på av läkare 2. Nu är min handläggare(SSK) medveten om min problematik, och även medveten om hur jag känner inför att prata med läkare 2 på mottagningen, så jag kan bara hoppas och be till någon högre makt att det här inte blir några problem att få byta tillbaks till tabletter efter jul/nyår. Blä, behövde bara kräkas ur mig lite julpanik och missnöje med hur man som buvidalpatient behandlas på min mottagning....

Vet att många patienter är väldigt nöjda med Buvidal och att den i de flesta fall har fungerat väldigt bra, men för mig har den redan från start haft en kass effekt(vi pratar drygt två månader). Men jag vill också varna för att vissa läkare verkar vara av sån stenhård uppfattning att Buvidal fungerar så som det står i fass att den skall göra, och att man som patient hamnar i en jävla kvicksand om man är missnöjd och känner ett behov av att byta tillbaks till tabletter.
Citera
2019-12-22, 16:01
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Är så jävla less på att läkarna på min mottagning har helt olika uppfattning om saker och ting. Man måste kräva att _allt_ journalförs känns det som, för att inte den ena läkaren ska ändra vad man bestämt med den andra. Jag har haft Buvidal veckodoser under ett antal månader men varit väldigt missnöjd med detta då jag varit frisk i 2 dagar per vecka i princip. Fick sedan efter jäääääävligt mycket tjafs byta tillbaks till sublingualtabletter vilket fungerade jättebra under några dagar. Men valde sedan att testa månadsinjektion nu över jul+nyår för att slippa krånglet med pendling. Fått löfte av läkare 1 att efter 2 veckor få byta tillbaks till tabletter om jag inte är nöjd med månadsinjektionen, men hon är såklart ledig hela januari och då kommer jag att behöva ta den diskussionen med läkare 2 som är av uppfattningen att man skall bestraffas med suboxonetvång och sitta redo med minst 78 starka argument för att få byta om man inte är nöjd med Buvidal. Nu känner jag att den här månadsdosen inte fungerar så bra redan 3 dagar efter jag fick dosen, dvs jag mådde toppen dag 1 och 2 men dag 3 börjar måendet redan att vackla. Jag är mer och mer av den fasta övertygelsen att min kropp inte tar upp Buvidal-gelén särskilt bra alls sett till depå-effekt, eftersom det ständigt varit detta problem med att jag mått bra ett par dagar, för att sedan dippa i måendet och känna mer och mer panik över att inte bli lyssnad på av läkare 2. Nu är min handläggare(SSK) medveten om min problematik, och även medveten om hur jag känner inför att prata med läkare 2 på mottagningen, så jag kan bara hoppas och be till någon högre makt att det här inte blir några problem att få byta tillbaks till tabletter efter jul/nyår. Blä, behövde bara kräkas ur mig lite julpanik och missnöje med hur man som buvidalpatient behandlas på min mottagning....

Vet att många patienter är väldigt nöjda med Buvidal och att den i de flesta fall har fungerat väldigt bra, men för mig har den redan från start haft en kass effekt(vi pratar drygt två månader). Men jag vill också varna för att vissa läkare verkar vara av sån stenhård uppfattning att Buvidal fungerar så som det står i fass att den skall göra, och att man som patient hamnar i en jävla kvicksand om man är missnöjd och känner ett behov av att byta tillbaks till tabletter.

Be om att få byta till Metadon då?`
Kanske skulle fungera bättre`?
Citera
2019-12-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Be om att få byta till Metadon då?`
Kanske skulle fungera bättre`?

Då måste jag först trappa ur min benzo, vilket känns helt sjukt efter att ha haft det på recept i 7-8 år. De är väldigt negativt inställda till benzo överlag, även för oss buprenorfin-patienter verkar de vara väldigt restriktiva. Jag känner ganska många på min mottagning som blivit tvungna att sluta med benzo även för att få buprenorfin, så man får snällt försöka rätta sig i ledet. Det verkar vara en allmän uppfattning hos LARO-läkare att så fort man kommit in i programmet så är alla ens problem lösta såsom sömn, grov ångestproblematik, PTSD, GAD etc etc....
Citera
2019-12-27, 15:00
Medlem
Vet ni vilka urinprov dom använder på LARO? Från vilket företag?
Citera
2019-12-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Vet ni vilka urinprov dom använder på LARO? Från vilket företag?

Helt olika beroende på vilken mottagning, vilket landsting osv. Vissa kör bara med salivtester, andra skickar allt på analys, medans en del kör med sketna ferle/prodiagnostics-stickor och låter bli att dubbelkolla. Så det får du kolla upp på din mottagning.
Citera
2019-12-28, 22:13
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Står på 20mg buprenorfin just nu, började för ca 1 månad sen. Problemet är att jag blir så jäkla trött på dagarna. Är dosen för hög kanske? Vad tror ni?
(Blir inte påverkad av min dos öht)

Dessutom; hur tycker ni det går att träna på buprenorfin? När jag tränade sent på eftermiddagen så blev jag rent av dålig, kände som att jag skulle spy osv.

Funderar faktiskt på att sluta, men sen har jag tagit så jävla många återfall tidigare efter avslutade behandlingar... Och livet är ju inte direkt bättre på gatan med en nål i armen.. Är jävligt kluven. Nu med buprenorfinet så har jag noll drogsug...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in