Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
16 mg är på tok för högt, så resonerade jag också. Ville inte upp en enda milligram över 8. Fick börja på 4, gick upp till 8 några dagar efter, (pundar beteendet kom till liv.) Käkat 8 i en månad men nu minskat till 6. Tre stycken 2 milligram-are alltså under tungan. Anledningen är att jag fått hemska biverkningar. Sömnkvalitén är dålig som fan, och kuken har dött. Sänkt till 6 i hopp om att det ska råda bot på det. Jag vet nämligen till 100% att det är suben. T.om på 6 mg så är den extremt effektiv mot opiat suget. Känns i princip som att jag ätit en hel chipspåse, om vi säger opin är chipset. Ska nog t.om ner till 4. Blir det inte bättre med sömnkvalitén och med kuken så överväger jag att sluta då det helt enkelt tar död på min livskvalité.
Du ska nämligen inte vara orolig över att du vill åt en så låg dos som möjligt. Om några år är nog tabletter borta för gott. Det skulle ju vara förödande att ha ätit buprenorfin i några år för att sedan få det slaget i ansiktet att det blir injektion och fyrfaldigt högre dos eller inte få någonting alls.
Missa att du skrivit, bra information tack.
Va ju på utredningen för en mån sen ungefär.
Blev inge laro, de tyckte jag tog för liten dos.
Senaste 2-3 åren jag gick på sub tog jag bara 1-2mg(Nasalt)
Så hon tyckte det var för låg dos, den lägsta dosen vi har är 4mg.
Men jag sa att 1mg nasalt är ju ungefär som 4mg oralt pga biotillgängligheten.
Det hjälpte inte men hon sa att jag kunde ju ansöka igen och ta upp det.
Trökigt, har gått på opiater dagligen ca 15år men jag kvalificerar tydligen inte för laro ändå...