Citat:
Ursprungligen postat av
NioLiv
Hallå, så jag är på första steget för att förhoppningsvis få laro behandling.
Har varit på första info-mötet med en kurator.
Ska få en ny tid för utredning, som han inte tyckte skulle va nå problem.
Det jag undrar är ju själva doseringen på behandlingen när den börjar.
Han fråga mig för jag sa att innan jag började med Kratom så tog jag de sista 2 åren ca 1mg sub nasalt eller via upptagning i munnen(plåster)
Som jag förstod fanns det 2 olika sätt att genom laro få sin behandling.
Injektioner och depå?
Hursomhelst minsta dos de hade var ju då 16mg!
Hur funkar egentligen det när jag var va vid 1mg sista åren, och jo utsöndras på annat vis än jag tog då min sub.
Som nu då med mitt kratom är det ju korstollerans, har jag märkt när jag vid få tillfällen tagit andra opiater.
16mg i direkt effekt på mig slutar ju inga bra såklart.
Så funkar det med doserna man får via LARO?
Väldigt tacksam för svar.
Förstår ju att det inte är samma grej när jag knarkat sub som behandlingen men 16 mg låter ändå mycket för mig.
Mvh Johnny
16 mg är på tok för högt, så resonerade jag också. Ville inte upp en enda milligram över 8. Fick börja på 4, gick upp till 8 några dagar efter, (pundar beteendet kom till liv.) Käkat 8 i en månad men nu minskat till 6. Tre stycken 2 milligram-are alltså under tungan. Anledningen är att jag fått hemska biverkningar. Sömnkvalitén är dålig som fan, och kuken har dött. Sänkt till 6 i hopp om att det ska råda bot på det. Jag vet nämligen till 100% att det är suben. T.om på 6 mg så är den extremt effektiv mot opiat suget. Känns i princip som att jag ätit en hel chipspåse, om vi säger opin är chipset. Ska nog t.om ner till 4. Blir det inte bättre med sömnkvalitén och med kuken så överväger jag att sluta då det helt enkelt tar död på min livskvalité.
Du ska nämligen inte vara orolig över att du vill åt en så låg dos som möjligt. Om några år är nog tabletter borta för gott. Det skulle ju vara förödande att ha ätit buprenorfin i några år för att sedan få det slaget i ansiktet att det blir injektion och fyrfaldigt högre dos eller inte få någonting alls.