2021-01-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
På min mottagning så hade de bokat in en tid efter drop-in tiden för dig att lämna ett urinprov lite beroende på hur mycket de litar på dig kanske de låter dig gå utan att testa men det är även mycket möjligt att de tar salivprov! Har du återfallit är mitt tips att du kryper till korset! Du kommer aldrig att få ett behagligt liv om du både ska gå på laro och knarka!

ringde till mottagningen igår(torsdag) och berättade att jag fortfarande hade bihåleinflammation. Hon så då att vi skulle ses utanför huvudentrén och jag skulle få få medicin för fredagen. Hon frågade även överläkaren om jag kunde få med medicin över helgen. Jag fick med ända till på onsdag. Så det var skönt. Jag behövde inte lämna nått sorts prov alls. Fick medicinen och sen gick jag:)
Citera
2021-02-03, 20:10
Medlem
Ansökte om laro för ett tag sedan men kom inte med. Håller på och göra en kartläggning av mitt missbruk. Skötaren tror inte hon kan hjälpa mig med enbart motiverande samtal då jag har ett gravt beroende. Hon frågade hur jag ställer mig till behandlingshem. Varpå jag sa inte är något alternativ. Ifall jag inte kommer med i Laro och inte lyckas bli ren kan jag bli tvingad till behandlingshem då? Vet inte om jag skulle skriva detta i en annan tråd kanske.. Är det någon här som varit med om liknande som har jobb och familj? Vad händer?
Citera
2021-02-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamboom666
Ansökte om laro för ett tag sedan men kom inte med. Håller på och göra en kartläggning av mitt missbruk. Skötaren tror inte hon kan hjälpa mig med enbart motiverande samtal då jag har ett gravt beroende. Hon frågade hur jag ställer mig till behandlingshem. Varpå jag sa inte är något alternativ. Ifall jag inte kommer med i Laro och inte lyckas bli ren kan jag bli tvingad till behandlingshem då? Vet inte om jag skulle skriva detta i en annan tråd kanske.. Är det någon här som varit med om liknande som har jobb och familj? Vad händer?

Har du fått någon förklaring till varför du blev nekad Laro?

Det dom kan göra är ju att lägga in en lvm-anmälan (om du inte är så ung så att lvu kan bli aktuellt).
För att en lvm-anmälan ska gå igenom så måste ditt missbruk vara en fara för ditt liv och utveckling, typ. Du måste alltså vara ganska illa däran.

Förutom lvm finns det inget som kan tvinga iväg dig på en behandling, möjligtvis förutom lpt.

Om det skulle gå sålängt att en lvmanmälan är aktuell, så kan du alltid åka iväg innan frivilligt, så försvinner lvm-anmälan.
Citera
2021-02-04, 23:17
Medlem
Tack för svar. Läste mina journaler nu där står

Patienten lyfts idag efter genomförd kartläggning. Beslut fattas om att patienten kommer erbjudas läkarsamtal. Patienten önskar själv att inkludera i Laro. Programmet. Förutsättningar för detta får diskuteras vid planerat besök. Patienten missbrukar buprenorfin dagligen.
Hur tyder ni detta?

QUOTE=kalleochchokladfabriken|74556416]Har du fått någon förklaring till varför du blev nekad Laro?

Det dom kan göra är ju att lägga in en lvm-anmälan (om du inte är så ung så att lvu kan bli aktuellt).
För att en lvm-anmälan ska gå igenom så måste ditt missbruk vara en fara för ditt liv och utveckling, typ. Du måste alltså vara ganska illa däran.

Förutom lvm finns det inget som kan tvinga iväg dig på en behandling, möjligtvis förutom lpt.

Om det skulle gå sålängt att en lvmanmälan är aktuell, så kan du alltid åka iväg innan frivilligt, så försvinner lvm-anmälan.[/quote]
Citera
2021-02-05, 11:41
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:

alltså jag har laro sen 3 år tillbaka å det funkar skitbra, jag hade subutex dom första 6mån, å sen bytte jag till metadon, men jag tycker att laro-behandling ska vara absolut sista behandling insatsen, för laro är verkligen ingen dans på rosor! men lycka till med va du än bestämmer dig för 👍♥️
Citera
2021-02-05, 22:26
Medlem
Citat:
Tack för svar. Läste mina journaler nu där står

Patienten lyfts idag efter genomförd kartläggning. Beslut fattas om att patienten kommer erbjudas läkarsamtal. Patienten önskar själv att inkludera i Laro. Programmet. Förutsättningar för detta får diskuteras vid planerat besök. Patienten missbrukar buprenorfin dagligen.
Hur tyder ni detta?

QUOTE=kalleochchokladfabriken|74556416]Har du fått någon förklaring till varför du blev nekad Laro?

Om det skulle gå sålängt att en lvmanmälan är aktuell, så kan du alltid åka iväg innan frivilligt, så försvinner lvm-anmälan.
[/quote]

Efter att ha läst igenom det snabbt så tolkar jag det inte som att du direkt har fått avslag, utan att det ska tas ett beslut vid framtida möte.

Stort lycka till!
Citera
2021-02-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
alltså jag har laro sen 3 år tillbaka å det funkar skitbra, jag hade subutex dom första 6mån, å sen bytte jag till metadon, men jag tycker att laro-behandling ska vara absolut sista behandling insatsen, för laro är verkligen ingen dans på rosor! men lycka till med va du än bestämmer dig för 👍♥️
Fint att det fungerar för dig. Jo men så är det. Det känns som det är det eller låsa in mig. Men det känns inte som ett alternativ. ❤️
Citera
2021-02-06, 10:35
Medlem
Ja läkaren vill väl se hur jag tänker och resonerar kring mitt missbruk.

Efter att ha läst igenom det snabbt så tolkar jag det inte som att du direkt har fått avslag, utan att det ska tas ett beslut vid framtida möte.

Stort lycka till![/quote]
Citera
2021-02-07, 18:53
Medlem
Hur fungerar det för er i laro när ni är sjuka eftersom vi lever i en pandemi. Har ni blivit nekade att komma in eller träffas ni utomhus?. Man vågar ju knappt höra av sig pga av rädslan att ej få med sig.
Citera
2021-02-08, 07:14
Medlem
FortuneTellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scotchsoda
Hur fungerar det för er i laro när ni är sjuka eftersom vi lever i en pandemi. Har ni blivit nekade att komma in eller träffas ni utomhus?. Man vågar ju knappt höra av sig pga av rädslan att ej få med sig.

Nu vet inte jag i vilken kommun du bor i, men som många andra antytt, vid händelse av sjukdom får du din medicin för ett par dagar framåt. Detta brukar då oftast ske utomhus. Urinprov, nej. Eftersom de inte vill ha in smittade människor på kliniken.

Detta hände mig när jag var förkyld. Ringde och berättade. De levererade första 2 veckorna utanför min lägenhet, med 5-dagars intervaller. Sedan när jag blev piggare, men hade små symptom, fick jag hämta utanför kliniken i ett par veckor, med 5-dagars intervaller.

Nu har jag skött mig länge, och åker endast till kliniken 1gång i veckan. Det är en jäkligt skönt känsla.

Sköt er alla därute.
Citera
2021-02-08, 13:18
Medlem
HAHA de va de sjukaste hemleverans. inte en chans att jag hade fått det. Då dom för det första jobbar via landstinget och endast en som jobbat åt gången. Mest orolig när man ringer att dom ber mig pka hem och inte få sin medicin. Så kan dom väl inte göra men eftersom åtminstone en av personalerna är en häxa så är man ju orolig. Nästan så man inte skulle vart ärlig och låtsas som inget. Det skall sägas att jag är drogfri så inte rädd för att lämna prov. Din mottahning verkar väldigt bra
Citera
2021-02-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scotchsoda

Hej jag har varit lite sjuk och är nu igen och på min privata mottagning så får man vänta utanför och så kommer dom ner med medicinen. har man tur får man några dagar hemdos också. Oftast måste man ta tabletten på plats också.

Såg någon som skrev att det inte skulle vara möjligt att få kvällsdos (sa dock första 3 månader) men ja jag har kvällsdos och har gått ungefär 4 månader. får den även om jag är sjuk också såklart. hoppas det hjälpte nån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in