2021-02-08, 18:06
Medlem
Charliework86s avatar
Är det någon som har sub både morgon och kväll?. Jag har 16mg morgon dos, men känner att jag skulle behöva något framåt kvällen.
Citera
2021-02-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Är det någon som har sub både morgon och kväll?. Jag har 16mg morgon dos, men känner att jag skulle behöva något framåt kvällen.

Jag har 4mg till kvällen kan höjas till 8mg om jag vill
Citera
2021-02-08, 18:54
Medlem
Att ta en liten dos på kvällen så slipper man iaf att vakna och må skit. Det här med att man kan må piss på morgonen har jag funderat länge på..Förstår inte det för jag mår alltid dåligt på morgonen trots aty jag har 24 mg om dagen. Gått på det i 8 år och aldrig varit utan. Kroppen borde ju vara tokfylld av buprenorfin men inte fan hjälper det. Är det psykiskt? Går det ur kroppen så fort , nja det borde det ju inte göra. Det är iaf ett problem för mig plus den klassiska dippen mitt på dagen..
Citera
2021-02-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scotchsoda
Att ta en liten dos på kvällen så slipper man iaf att vakna och må skit. Det här med att man kan må piss på morgonen har jag funderat länge på..Förstår inte det för jag mår alltid dåligt på morgonen trots aty jag har 24 mg om dagen. Gått på det i 8 år och aldrig varit utan. Kroppen borde ju vara tokfylld av buprenorfin men inte fan hjälper det. Är det psykiskt? Går det ur kroppen så fort , nja det borde det ju inte göra. Det är iaf ett problem för mig plus den klassiska dippen mitt på dagen..

Jag tror det har nog tolerans att göra det är vanligt att man känner att det går ut på kvällen lite. är nog både psykiskt och fysiskt. mitt råd är att prova fråga om delas dos. tex 16mg på morgonen och 8mg till kvällen. eller tom bara 4 till kvällen 20 morgonen. Det kanske är svårt på vissa mottagningar att få det jag vet inte. men för mig så sa jag till läkaren att det kändes som om det gick ur på kvällen och mer ångest så hon föreslog det. Hon sa att medicinen är svagast efter kväll till morgon vilket makes sense.

jag får också en dip på eftermiddagen men det är mest att jag bara blir trött. På morgonen så känner jag mig lite halvt abs ja men brukar inte tänka på det så mycket då jag oftast stressar att komma i tid till mottagningen förutom helger så jag har hemdos.

Men ja jag tror dina problem är ganska vanliga och om läkaren är vettig så kan du föreslå om delad dos
Citera
2021-02-08, 20:41
Medlem
tack för dom kloka orden. Jag går bara dit en gång i veckan så jag gör som jag själv vill och skall testa en liten ändring ..Tror det ligger nåt i det du säger att man stressar upp sig själv helt i onördan . Jag är nog expert på det och jag tror det ligger nåt i det du skrev.
Skall testa och stressa ner lite
Citera
2021-02-08, 20:55
Medlem
Citat:
tack för dom kloka orden. Jag går bara dit en gång i veckan så jag gör som jag själv vill och skall testa en liten ändring ..Tror det ligger nåt i det du säger att man stressar upp sig själv helt i onördan . Jag är nog expert på det och jag tror det ligger nåt i det du skrev.
Skall testa och stressa ner lite

Jag stressar också mycket och oroar mig för saker. mycket pga min ocd men ändå. men ja testa att dela upp din dos det hjälper. och såklart sysselsätta sig kanske osv
Citera
2021-02-08, 21:31
Medlem
jag blir stressad när jag vet att jag kan få väldigt olåmpligt bemötande när jag väl kommer dit. Vet jag att det jobbar en empatisk människa går det bra. Men en person på mottagningen har verkligen försökt förstöra för mig. Hade jag berättat dom värsta historierna hade ni inte ens trott på mig så illa är det och det har förstört all tillit och när hon jobbar kommer stressen. Det värsta är att jag inte gjort nåt fel utan är alltid trevlig då jag vet om deras makt. Kan väl säga att den sköterskan borde jobba på häktet istället för på laro. Anhöriga säger till mig att skötta mitt åk dit och ta din medicin och dra därifrån..Men känner obehag varje gång.
Citera
2021-02-08, 21:35
Medlem
Citat:
jag blir stressad när jag vet att jag kan få väldigt olåmpligt bemötande när jag väl kommer dit. Vet jag att det jobbar en empatisk människa går det bra. Men en person på mottagningen har verkligen försökt förstöra för mig. Hade jag berättat dom värsta historierna hade ni inte ens trott på mig så illa är det och det har förstört all tillit och när hon jobbar kommer stressen. Det värsta är att jag inte gjort nåt fel utan är alltid trevlig då jag vet om deras makt. Kan väl säga att den sköterskan borde jobba på häktet istället för på laro. Anhöriga säger till mig att skötta mitt åk dit och ta din medicin och dra därifrån..Men känner obehag varje gång.

jag håller med om det med att sköta dig och åk därifrån. MEN det är stressigt. det är stressigt på nåt sätt även om man sköter sig. för man vet att dem har makten. sen om det är någon idiot där som du säger så förstår jag helt din stress. vet inte om du sköter dig eller sidomissbrukar men om du gör så är de ännu mer stress.

Men det du kan göra är väl att antingen klaga eller helt enkelt bara sköta sig och så länge du vet du sköter dig kan dem inte göra så mycket. Det finns säkert inte mycket du kan göra om den personen där så du får försöka ignorera det och bara sköta dig och inte tänka så mycket på det kanske. eller såklart byta mottagning men det är stort projekt känns det som och har sina risker med
Citera
2021-02-09, 08:46
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillz1990
Jag har 4mg till kvällen kan höjas till 8mg om jag vill

Ska nog ta upp frågan om kvällsdos. 4mg framåt kvällen skulle funka utmärkt. Jag är oxå dålig på morgonen, men såfort dom delat min medicin så blir jag människa.
Citera
2021-02-09, 08:49
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Är samma lika för mej, jag är alltid dålig på morgonen.
Citera
2021-02-09, 08:59
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Jag tror jag har snabb Metabolism.
Citera
2021-02-09, 11:29
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Är samma lika för mej, jag är alltid dålig på morgonen.

Jag tycker det är lite konstigt att folk påstår sig bli dåliga på bara ett dygn. Om man har stått på samma dos några månader men kanske samtidigt har en ultrasnabb metabolism så kan inte halveringstiden bli snabbare än 20 timmar (20-70 timmars halveringstid) och då borde man inte hinna bli dålig. Men tydligen så upplever vissa det... tråkigt

På Metadon är det lite mer troligt då ultrasnabba metabolismare kan ha halva substansen ute ur kroppen på 15 timmar
Senast redigerad av KringEx 2021-02-09 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in