Citat:
Ursprungligen postat av
scotchsoda
Att ta en liten dos på kvällen så slipper man iaf att vakna och må skit. Det här med att man kan må piss på morgonen har jag funderat länge på..Förstår inte det för jag mår alltid dåligt på morgonen trots aty jag har 24 mg om dagen. Gått på det i 8 år och aldrig varit utan. Kroppen borde ju vara tokfylld av buprenorfin men inte fan hjälper det. Är det psykiskt? Går det ur kroppen så fort , nja det borde det ju inte göra. Det är iaf ett problem för mig plus den klassiska dippen mitt på dagen..
Jag tror det har nog tolerans att göra det är vanligt att man känner att det går ut på kvällen lite. är nog både psykiskt och fysiskt. mitt råd är att prova fråga om delas dos. tex 16mg på morgonen och 8mg till kvällen. eller tom bara 4 till kvällen 20 morgonen. Det kanske är svårt på vissa mottagningar att få det jag vet inte. men för mig så sa jag till läkaren att det kändes som om det gick ur på kvällen och mer ångest så hon föreslog det. Hon sa att medicinen är svagast efter kväll till morgon vilket makes sense.
jag får också en dip på eftermiddagen men det är mest att jag bara blir trött. På morgonen så känner jag mig lite halvt abs ja men brukar inte tänka på det så mycket då jag oftast stressar att komma i tid till mottagningen förutom helger så jag har hemdos.
Men ja jag tror dina problem är ganska vanliga och om läkaren är vettig så kan du föreslå om delad dos