2025-03-11, 19:49
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Varför betalar de preliminärskatt när de går med förlust och förväntas göra det i år också?

Preliminärskatten avser sannolikt särskild löneskatt på pensionskostnader,(24.46% av vad som betalats för pensioner) denna skatt betalas årsvis men är en del av preliminärskatten, eller i det här fallet förmodligen hela preliminärskatten.

LL
Citera
2025-03-11, 19:51
Medlem
Tuppruskarens avatar
Arbetarmakten får gärna delge oss sin syn på detta. Projektet gick ju som tåget och man skulle bada i pengar som anställd där.
Citera
2025-03-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVirtAs
Du är helt rätt ute, Det är FA1. Där har man nyligen byggt ut med fler lastbryggor för utlastningen på grund av att det är nåt stolpskott som designat hela området och inte tänkt på att man kanske behöver mer än 2 lastbryggor för utlastning om man får igång produktionen på riktigt. De flesta lastbryggorna är väldigt dåligt planerade.

Jag kan förstå om man varit där inne att det ser väldigt tomt ut, men det är väl mest lagerutrymme just där, Jag kan ärligt säga att jag inte varit i allt för många delar av FA så kan faktiskt inte uttala mig hur det ser ut i resten av byggnaden.

Okej, jag förstår! Ja ingen av oss har varit där sen i somras och utfört arbeten av förklarliga skäl då ekonomin verkade gå trögt för NV, och vi båda vet att det kan se annorlunda ut där från vecka till vecka

Men då har vi rett ut det, det är jag som tydligen inte kan siffror. Ja, där var det bara tomrum. Finns en dörr bredvid lastbryggorna där man kan gå in och innanför dörren fanns det ett kontor under uppbyggnad precis till höger om entrén. Där brukade han äta sin lunch, och jag har som sagt fått se lite smygbilder (som jag troligen kan komma över) och film när han går runt där. Oroväckande stora ytor var tomma. Det är alltid bra med plats att växa på, men med facit i hand så kändes den expansionen som ett slöseri med pengar
Citera
2025-03-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
"Gröna omställningen" bara till för att suga ut staten och skattebetalarna på pengar allt är ett luftslott

Ja. Och det är därför inga huvuden kommer att rulla i detta storbedrägeri.
Citera
2025-03-11, 19:59
Medlem
olasvenssons avatar
Ha, ha. Northvolt har lurat svenska journalister och politiker 😂👍

Citat:
Uppgifter: Northvolt ansöker om konkurs imorgon.

På tisdagen rapporterades att batteritillverkaren Northvolts styrelse planerar att begära företaget i konkurs imorgon, om inget nytt kapital tillförs. Beskedet kommer efter en rad kriser som drabbat den så kallade gröna batterijätten det senaste året.

https://samnytt.se/uppgifter-northvo...onkurs-imorgon
Citera
2025-03-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanAmerican
Harald Mix, Peter Carlsson, Lagerkrantz... Lägg namnen på minnet...
Ingen av de är entreprenörer, de är BIDRAGSENTREPRENÖRER...
Riktiga griskukar som borde elimineras, men de kommer inte ens få näringsförbud...

Sätter 4 millar på att Stegra "Green Steel" konkursar inom 20 månader.
Någon som sätter emot :-) :-) ???

Grisen Anders Sundström satt väl i Europeiska investeringsbanken under en period...

Den stackarn som föreslog för Kungen att ge Peter Carlsson medalj, bör han/hon avrättas för att ha förlöjligat och dragit löjets skimmer över Kungahuset?
Kan inte vara så kul att ha gett den medaljen idag HHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

Helvete kan ingen jävel bara ta taktpinnen och styra upp landet och "Investeringsbanken" ???
Ja, att Peter fick medalj av kungen är bisarrt. Det visar med all tydlighet att medaljer ska förlänas en avsevärd tid efter personen avslutat sin karriär och är på väg att dö. Just för att se hur saker har utvecklats.
Citera
2025-03-11, 20:09
Medlem
Kinesiska och amerikanska intressenter som "stod i kö" för att investera i Northvolt. Allt enligt storljugarn Erik Zsiga, Northvolts egen Bagdad-Bob.

Inte konstigt att han jobbade för landsförrädaren Reinfeldt tidigare.
Citera
2025-03-11, 20:10
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Preliminärskatten avser sannolikt särskild löneskatt på pensionskostnader,(24.46% av vad som betalats för pensioner) denna skatt betalas årsvis men är en del av preliminärskatten, eller i det här fallet förmodligen hela preliminärskatten.

LL
Ok
Citera
2025-03-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, att Peter fick medalj av kungen är bisarrt. Det visar med all tydlighet att medaljer ska förlänas en avsevärd tid efter personen avslutat sin karriär och är på väg att dö. Just för att se hur saker har utvecklats.

Precis det du skriver har gällt och gäller fortfarande...
Men nämn "Grön omställning" i en mening och kukar blir hårda och fittor våta.

Tyvärr är hela Europa ganska rökta med de sebaste decenniernas politik, vi har en HBTQ-certifierad vårdcentral... Helvete är folk så blåsta som de på allvar tror att det finns mer är två kön?

Alltså du föds som hane eller hona sen kan du gilla hanar eller honor eller bägge och typ där tar det slut.

Northvolt lever ju (Har levt på nån jävla dröm om att allt blir bra).
Någonstans finns det alltid en verklighet.

Jag ångrar min tjänstgöring i Afghanistan inte för det var fel i sak, men med så menlösa politiker som vi har skulle vi aldrig gjort det.
Samma jävla politiker tror att vi kan tillverka batterier utan kompetens???

Varför i helvete är alla politiker idag efterblivna eller förståndshandikappade?
Jooooo för att folket tror på dem och röstar på dem därför.

Sverige behöver vara i krig 4-5 år för att folk skall förstå att det ALLTID finns en verklighet!!!

Northvolt var dödsdömt från början men Peter Carlsson, Harald Mix och många fler såg en möjlighet att fylla på sitt privata kapital. Dessa är genuint onda och bör avrättas (Ändra lagen så det blir möjligt).

Tycker väl mest synd om de som är 25 år och yngre, som de kommer få lida av all galenskap :-(
Citera
2025-03-11, 20:21
Medlem
Hur mycket måste de få ihop imorgon för att slippa KK? Är det hela Northvolt som åker vid en ev KK eller bara nån gren som sist?
Citera
2025-03-11, 20:28
Medlem
Tjackmosters avatar
Kanske har detta redan påpekats, men jag noterar att en källa till DI säger att ”det här tog egentligen slut i september i fjol”. Om källan med det menar att företaget var insolvent redan då (vilket vi alla, eller åtminstone många av oss i tråden, redan visste) men att ansökan om konkurs förhalades är detta dels brottsligt, dels kan bolagets företrädare bli personligt betalningsansvariga.

Citat:
Di erfar: Northvolt kommer ansöka om konkurs

Northvolt kommer ansöka om konkurs. Efter månader av försök att rädda verksamheten är det till slut en skatteinbetalning som fäller avgörandet. Redan ikväll sammanträder styrelsen för att besluta om bolagets framtid, enligt uppgifter till Di.
”Det här tog egentligen slut i september i fjol”, säger en källa.
https://www.di.se/nyheter/di-erfar-n...ka-om-konkurs/
Citera
2025-03-11, 20:40
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanAmerican
Den stackarn som föreslog för Kungen att ge Peter Carlsson medalj, bör han/hon avrättas för att ha förlöjligat och dragit löjets skimmer över Kungahuset?
Kan inte vara så kul att ha gett den medaljen idag HHAHAHAHAHAHAHHAHAHA
Kungen är själv både en pajas, lågintelligent och en konformistisk vindflöjel (mer en svennebanan än största delen av Sveriges överklass skulle jag faktiskt gissa på) och hade troligtvis inget alls emot att ge Peter Carlsson en medalj. Det kan till och med ha varit hans egen idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in