2025-03-11, 19:04
Medlem
Det skulle vara mycket bra för Skellefteå och närliggande städer om det här lyckades, men nu ser vi att det bara var önskedrömmar. Den gröna omställningen är synonymt med kapitalförstöring, men med ett fåtal människor som tjänar oerhörda pengar på det här. Förhoppningsvis åläggs samtliga med näringsförbud, men förmodligen kommer de gå ifrån det här fiaskot med en tjockare plånbok än när dem gick in i projektet.
Citera
2025-03-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
"Gröna omställningen" bara till för att suga ut staten och skattebetalarna på pengar allt är ett luftslott

Harald Mix, Peter Carlsson, Lagerkrantz... Lägg namnen på minnet...
Ingen av de är entreprenörer, de är BIDRAGSENTREPRENÖRER...
Riktiga griskukar som borde elimineras, men de kommer inte ens få näringsförbud...

Sätter 4 millar på att Stegra "Green Steel" konkursar inom 20 månader.
Någon som sätter emot :-) :-) ???

Grisen Anders Sundström satt väl i Europeiska investeringsbanken under en period...

Den stackarn som föreslog för Kungen att ge Peter Carlsson medalj, bör han/hon avrättas för att ha förlöjligat och dragit löjets skimmer över Kungahuset?
Kan inte vara så kul att ha gett den medaljen idag HHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

Helvete kan ingen jävel bara ta taktpinnen och styra upp landet och "Investeringsbanken" ???
Citera
2025-03-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Inte en dag försent. När får vi se Peter dingla i galjen?! Eller resten av styrelsen? Hoppas råttorna blir ersättningsskyldig

Liket har bara sprattlat lite det sista 6 månaderna..

Hoppas det löser sig för alla anställda dock. Men jag får hoppas att de anställda inte suttit still i båten och hoppas på allt skall lösa sig. Har man inte sett signalerna de sista året får man nästa skylla sig själv..

Ja om inte Peter får ett långt fängelsestraff för "Inside affärer" då kan man med gott samvete börja skita i alla lagar :-) Typ hastighetsbegränsning HAHAHAAHA eller vara nykter när man framför fordon HAHAAHAHA det är ju oerhört löjliga brott i jämförelse.
Peter och gänget har nog framtvingat fler självmord än den värsta fyllekörningen med en Scania med släp skulle kunna skapa!!!! Så nog borde Peter få hänga i galgen.
Harald Mix behöver in i fängelse innan han förstör mer för Sverige... Arma arma Sverige :-(
Citera
2025-03-11, 19:10
Medlem
Jag vet inte vad FA2 är, men jag tycker ju helt klart att det låter konstigt att en batterifabrik är tom på batterier Men om du har mer koll så får du gärna förklara vad det är

Citat:
Ursprungligen postat av SamVirtAs
Är väl inte konstigt att FA2 bara var tomma skal?
Citera
2025-03-11, 19:19
Medlem
Äntligen! Hoppas nu verkligen att detta "gröna" bedrägeri går i konkurs imorgon!
Citera
2025-03-11, 19:23
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jag vet inte vad FA2 är, men jag tycker ju helt klart att det låter konstigt att en batterifabrik är tom på batterier Men om du har mer koll så får du gärna förklara vad det är

FA2 var den planerade expansionen. Byggnaden färdigställdes aldrig.
Citera
2025-03-11, 19:25
Medlem
Citat:

FA2 är en byggnad som hör till Expansion, som ej använts över huvud taget. FA(Formation and Ageing) är det sista huset i produktionsledet där man laddar, kontrollerar och packar cellerna osv. FA1 är det som hör till den nuvarande produktionen.

https://i.ibb.co/dwMbY7pq/image.png
Senast redigerad av SamVirtAs 2025-03-11 kl. 19:33.
Citera
2025-03-11, 19:30
Medlem
TELAVIV91s avatar
Varför betalar de preliminärskatt när de går med förlust och förväntas göra det i år också?
Citera
2025-03-11, 19:32
Medlem
Se där Kan jag ha missförstått det,och att det var FA1 det handlade om? Det jag med säkerhet vet är att han var där för att se över lastbryggorna (2 st bredvid varandra). Mitt nästa uttalande är jag lite osäker på, men ni som har koll kanske kan rätta mig.
Lastbryggorna sågs över för att de hade ändrat ställe för lastbilarna att lasta? Låter det bekant? Jag har varit på området men på annat jobb,och jag har sett lastbryggorna. Man körde förbi vakten, höll rakt fram förbi rödljuset i rondellen(?) Och egentligen bara rakt fram hela vägen till det kom stängsel, sen tog man en vänstersväng runt byggnaden och där längst in i hörnet är dom. Har du någon aning om vad jag pratar om?

Citat:
Ursprungligen postat av SamVirtAs
FA2 är en byggnad som hör till Expansion, som ej använts över huvud taget. FA(Formation and Ageing) är det sista huset i produktionsledet där man kontrollerar och packar cellerna osv. FA1 är det som hör till den nuvarande produktionen.

https://i.ibb.co/dwMbY7pq/image.png
Citera
2025-03-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
FA2 var den planerade expansionen. Byggnaden färdigställdes aldrig.

Jag råkade citera ett annst svar innan jag såg ditt. Men läs gärna vad jag svarade SamVirtAs och se om du känner igen beskrivningen. Man kör egentligen in vid vakten och kör rakt fram hela vägen till stängslet med byggnader på sin vänstra sida, rundar byggnaden och då hamnar man i hörnet. Jag har sett lastbilar stå där och lasta eller lossa något.
Citera
2025-03-11, 19:39
Medlem
Citat:
Se där Kan jag ha missförstått det,och att det var FA1 det handlade om? Det jag med säkerhet vet är att han var där för att se över lastbryggorna (2 st bredvid varandra). Mitt nästa uttalande är jag lite osäker på, men ni som har koll kanske kan rätta mig.
Lastbryggorna sågs över för att de hade ändrat ställe för lastbilarna att lasta? Låter det bekant? Jag har varit på området men på annat jobb,och jag har sett lastbryggorna. Man körde förbi vakten, höll rakt fram förbi rödljuset i rondellen(?) Och egentligen bara rakt fram hela vägen till det kom stängsel, sen tog man en vänstersväng runt byggnaden och där längst in i hörnet är dom. Har du någon aning om vad jag pratar om?

Du är helt rätt ute, Det är FA1. Där har man nyligen byggt ut med fler lastbryggor för utlastningen på grund av att det är nåt stolpskott som designat hela området och inte tänkt på att man kanske behöver mer än 2 lastbryggor för utlastning om man får igång produktionen på riktigt. De flesta lastbryggorna är väldigt dåligt planerade.

Jag kan förstå om man varit där inne att det ser väldigt tomt ut, men det är väl mest lagerutrymme just där, Jag kan ärligt säga att jag inte varit i allt för många delar av FA så kan faktiskt inte uttala mig hur det ser ut i resten av byggnaden.
Citera
2025-03-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
SvD har en intervju med Niklas Ekvall Fjärde AP-fondens VD som är en av de aningslösa investerare som tömde miljarder in i det svarta Northvolthålet utan att kolla om Kejsaren faktiskt hade några kläder på.sig.

"Vi räknade med en årlig avkastning på cirka 15 procent på det investerade beloppet. Det kändes rimligt utifrån risken. Det talades också mycket om en börsnotering då, kanske inom ett par år, säger Niklas Ekvall."

Mmm...15% om året....

Lätt att spekulera bort andras pengar.

Givetvis bör han få sparken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in