Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Intressant, vilka satsningar tänker du på när du skriver "i Norrbotten"?
Menar du
kinesiska satsningar i Norrbotten? Förstås inga alls. Det går inte heller att läsa mitt inlägg (som du klippt ner på ett märkligt sätt och därmed gjort mindre tydligt, men inte ens fragmentet du citerar antyder det) på så sätt att jag syftar på några sådana.
Vad jag hävdade är att Kina, i motsats till vad både media, företagsledningen själv och många i tråden försökt antyda, och i linje med vad både jag själv och andra upprepat har sagt i tråden i många månader nu, inte är intresserat av vare sig företaget Northvolt eller något av deras fuskbyggen till fabriker,
allra minst uppe i Norrbotten.
Kanske hade du behövt lite mer utbildning än sex år i folkskola trots allt, för läsförståelsens skull om inte annat? Trots att du nyligen satt och hånade "latoxar" till ungdomar som kommer in på universitetsutbildningar genom högskoleprovet:
(FB) Högskoleprovet, ett prov för de misslyckade?
Edit: Här var det förstås i själva verket jag som var dum... jag glömmer ständigt bort att Skellefteå ligger i Västerbotten och inte i Norrbotten. Trots att jag både har läst det och blivit rättad om det om och om igen kan min hjärna liksom inte acceptera att något som ligger så norrut fortfarande ligger i något som kallas "Västerbotten" och inte "Norrbotten".