Citat:
Flytta inte diskussionen, men du erkänner alltså att du hade fel? Bra, då är vi överens. Du hade alltså fel när du sa att inga skattepengar går till Northvolt.
Jag är intresserad vad NV tillverkar och hur mycket de producerar och det vet du om. Men tidigare i tråden har du sett ner på den typen av åsikter, men i och med att du nu erkänner att skattepengar går till Northvolt har jag liksom du rätt att få viss insyn om hur verksamheter går. Eller hur?
Det jag som skattebetalare vill veta, är NV teknik och leverans såpass bra att de kan konkurrera med de asiatiska tillverkarna. Är det så, så har vi inga problem. Det är bra för Sverige. Men är det så att tekniken är daterad, de klarar inte av att leverera så har skattebetalare en viss rätt att få veta. Det är trots allt våra surt förvärvade slantar som går dit, du har ju tom erkänt det nu så bör ligga i ditt intresse också.
Ditt hela resonemang är så otroligt märkligt. Du verkar ha noll intresse över hur bolaget går, istället ska minsta kritik tystas.
Jag är intresserad vad NV tillverkar och hur mycket de producerar och det vet du om. Men tidigare i tråden har du sett ner på den typen av åsikter, men i och med att du nu erkänner att skattepengar går till Northvolt har jag liksom du rätt att få viss insyn om hur verksamheter går. Eller hur?
Det jag som skattebetalare vill veta, är NV teknik och leverans såpass bra att de kan konkurrera med de asiatiska tillverkarna. Är det så, så har vi inga problem. Det är bra för Sverige. Men är det så att tekniken är daterad, de klarar inte av att leverera så har skattebetalare en viss rätt att få veta. Det är trots allt våra surt förvärvade slantar som går dit, du har ju tom erkänt det nu så bör ligga i ditt intresse också.
Ditt hela resonemang är så otroligt märkligt. Du verkar ha noll intresse över hur bolaget går, istället ska minsta kritik tystas.
Samtidigt är jag väldigt tveksam till en del som huserar i tråden och vilken agenda de verkligen lyder under. Jag spelar alltid med öppna kort och döljer inte mina verkliga åsikter. Visst kan jag, som alla andra, ha fel och brister.
Det märkliga är att många verkar måna, kanske beroende på en gammeldags och naiv världsbild, om de kinesiska batteritillverkarna och absolut inte undersöker eller ens vill veta hur kinesernas utveckling finansieras. Än mindre verkar de flesta vara intresserade av varför kineserna vill tränga sig in i EU.
Vilket föredrar du helst bortom en snäv ekonomisk syn på det hela?
Batterier som tillverkas av en kommunistisk diktatur och bli beroende av kommunister eller batterier som tillverkas inom EU?
Du kanske föredrar statsfinansierade kinesiska kommunistbatterier före batterier tillverkade inom EU? I så fall har jag inget mer i debatten att göra.
Det är en nyckelfråga som måste kunna besvaras innan debatten kan hamna på ett seriöst plan.
Vi skriver nu 2024 och inte 1995 med allt vad det innebär med krav på en uppdaterad världsbild.