Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
I så fall får du se till att starta ett parti eller påverka ett parti som har som mål att lägga ner Energimyndigheten och därigenom få din vilja igenom.
Hur föreställer du dig att politik fungerar? Energimyndigheten, som alla andra myndigheter, får direktiv/regleringsbrev genom statsbudgeten om vad myndigheten ska satsa på.
Skulle myndigheten välja att satsa på något annat så skulle det givetvis, tack och lov för det, ta hus i helsicke hos de som har utfärdat budgeten.
Tänk dig själv att skicka barnen för att handla två liter mjölk och de kommer tillbaka med två påsar godis i.st. Du kanske inte skulle bli så glad.
Vad föreslår du att energimyndigheten i.st ska göra med de öronmärkta pengar de tilldelats genom statsbudgeten?
Låt höra.
Flytta inte diskussionen, men du erkänner alltså att du hade fel? Bra, då är vi överens. Du hade alltså fel när du sa att inga skattepengar går till Northvolt.
Jag är intresserad vad NV tillverkar och hur mycket de producerar och det vet du om. Men tidigare i tråden har du sett ner på den typen av åsikter, men i och med att du nu erkänner att skattepengar går till Northvolt har jag liksom du rätt att få viss insyn om hur verksamheter går. Eller hur?
Det jag som skattebetalare vill veta, är NV teknik och leverans såpass bra att de kan konkurrera med de asiatiska tillverkarna. Är det så, så har vi inga problem. Det är bra för Sverige. Men är det så att tekniken är daterad, de klarar inte av att leverera så har skattebetalare en viss rätt att få veta. Det är trots allt våra surt förvärvade slantar som går dit, du har ju tom erkänt det nu så bör ligga i ditt intresse också.
Ditt hela resonemang är så otroligt märkligt. Du verkar ha noll intresse över hur bolaget går, istället ska minsta kritik tystas.