2017-04-23, 11:06
Medlem
PRO-PAINs avatar
https://minfil.org/J4Gc60b3b8/DSC_0122.JPG
https://minfil.org/L2Gb65b0bc/DSC_0123.JPG
https://minfil.org/MfG16ab9b5/DSC_0124.JPG
https://minfil.org/GbG467bbb5/DSC_0125.JPG
https://minfil.org/K8G26db5b0/DSC_0126.JPG
Lite bilder!
Citera
2017-04-23, 11:29
Medlem
KattPerssons avatar
Var ett jävla pådrag inatt när man kom hem från krogen! En av de misstänkta fick då smaka misshandel hörde jag
Citera
2017-04-23, 11:52
Medlem
Bilen med gärningsmännen hade kört av vägen och stod i diket när bilen med BOs åkte in till macken för att tanka. BOs gick fram till MGMs bil för att kolla läget. Ena BO skämtade om hur uselt MGM måste ha kört. Ena MGM lackar och slår då BO varav BO slår tillbaka. MGM drar då kniv. Den allvarligt skadade av dom två var han som slog tillbaka på MGM.
Citera
2017-04-23, 12:24
Medlem
Var alla inblandade boende i Långshyttan ?
Citera
2017-04-23, 12:39
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Det skulle inte förvåna en om det är nån av de tre från dikesbilen som slagit sönder bilens rutor. Baksidan på en yxa eller nåt liknande har nog använts.

Det är tragiskt hur landet förfaller. Tror inte detta är invandrarrelaterat men det skräp som följt med invandringen har bidragit till att våra inhemska dårar också gör sjukare och sjukare saker.

Folk födda på 90-talet och senare har ofta inte fått uppleva den ordning som det faktiskt en gång var i samhället. Givetvis finns det geografiska skillnader beroendes på var man tillbringat sin uppväxt.

För 20-30 år sedan var det väldigt ovanligt att folk körde omkring i oskattade och oförsäkrade bilar. Det var ofta av samhället utslagna missbrukare som framförde olagliga fordon. Sedan har bruket av olagligt skrot på våra vägar ökat och när det ökar så förflyttas hela tiden den moraliska gränsen.

Förr när det var ordning på landet så var det vissa saker som satt i ryggraden. Vi var på det stora hela ett laglydigt folk. Vi höjde på ögonbrynen åt händelser som den i TS. Numer blir det mest inombords suckar.
Citera
2017-04-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Det blir väl 0,6 promilles chans.
Risk att bli mördad, inte chans. Om man nu inte vill dö då.

Luktar pundare det här.
Citera
2017-04-23, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Om det är en liten byhåla, så då tror jag att alla inblandade kände varandra mitt på natten.Sen tror jag att de är kända av polisen sen tidigare också, mycket märkligt annars.
Förmodligen har de haft otalt med varandra sen tidigare. Annars kommer ju devisen "Otack är världens lön" verkligen på sin plats.

OT kan man undra om GW varit i Långshyttan?? En snubbe som gillar våldsbrott och statistik, orten borde ju sticka iväg när det kommer till det materialet. Något av ett Shangri-La för professorn.
Citera
2017-04-23, 13:13
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vem knivar folk som vill hjälpa till. Lika logiskt som sådana idioter som attackera brandmän och ambulans folk.
Så jävla sjukt ologiskt men logiskt i nya Sverige.
Det kan handla om road rage och kränkta blattar som gjorde bort sig och hamnade i diket.
Eller att de blev trängda av vägen och överfallna. Att alla rutor är krossade ser ju lite knepigt ut med tanke på hur blien ser ut i övrigt. Nån utifrån börjar slå in rutorna med basebollträ och de i bilen drar kniv.....
Citera
2017-04-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det kan handla om road rage och kränkta blattar som gjorde bort sig och hamnade i diket.
Eller att de blev trängda av vägen och överfallna. Att alla rutor är krossade ser ju lite knepigt ut med tanke på hur blien ser ut i övrigt. Nån utifrån börjar slå in rutorna med basebollträ och de i bilen drar kniv.....

Jag har funderat i dom banorna också eftersom man gärna vill finna nån form av logik. Tidningarna beskrev det som dom inte kände varandra och andra bilen stannade för att hjälpa till.
Citera
2017-04-23, 13:29
Medlem
Står i orten parkerad som en stoppskylt!!
Citera
2017-04-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frantzen
Nu vare ju outokumpu som la ner, erasteel finns fortfarande kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Plåtvalsverket stängde pga sparbehov hos ett blödande företag, hade man hållit ut 12 mån till hade anläggningen antagligen visat vinst, stålverket lade ned på 80 talet.
Kvar finns Erasteel som också valsar med ca 100 st anställda.
Tack för era klargöranden, jag kände inte till att det fortfarande fanns en levande industri på orten!

Företagsnedläggningar utgör ändå en socioekonomisk "backdrop" som kan påverka samhällen, oavsett bakgrunden för dessa vettvillingar i diket. Det är ju lite intressant att vi ofta drar fram socioekonomiska faktorer som avgörande när det kan vara svenskar inblandade, medan genetiska orsaker istället hävdas här på Flashback när det gäller "svenskar".

Vi får se, det kommer nog snart att framgå vilka juvelerna är. En vild hypotes från min sida är ju att det kan vara andra eller tredje generationen ur den finska diasporan. Detta vårt broderfolk är ju erkänt duktiga i sporten knivfäktning, likaväl som kända för hårt drickande.
Citera
2017-04-23, 14:36
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har funderat i dom banorna också eftersom man gärna vill finna nån form av logik. Tidningarna beskrev det som dom inte kände varandra och andra bilen stannade för att hjälpa till.

Nu verkar det ju som tidningen beskrev det hela fel. BO gick fram till bilen i diket och tråkade han som kört vartefter det blev slagsmål som slutade med att kniven åkte fram. Att de skulle hjälpa till är förmodligen bara nån efterhandskonstruktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in