2017-04-23, 14:53
Medlem
En anhållen, en släppt och en fortfarande inte hörd, enligt senaste uppdateringen på dt:

http://www.dt.se/blaljus/brott/tva-p...varligt-skadad
Citera
2017-04-23, 14:59
Medlem
Var det inte här först en transa blev mördad av 7 personer och nyligen fann man ett annat lik?
Vilket ställe!
Citera
2017-04-23, 15:12
Medlem
Sinraths avatar
Nu vet jag inte vad som hände här men hade jag bevittnat att folk gått ut för hjälpa till och sen ser dom bli slagna/huggna av "offren" hade jag gjort riktiga offer av dom genom att passera hjulen över deras kroppar.

Det var en liknande nyhet ett tag tillbaka där dom som kört av vägen slog, fällde och stal bilen för dom som stannade för hjälpa till. Sånt folk ska ju helt enkelt inte få finnas.
Citera
2017-04-23, 16:01
Medlem
Att kalla långshyttan white trash tycker jag är väldigt fel, det är en fin by överlag förutom ett ställe där vem som helst kan hyra och det är då såklart där idioterna hamnar. Kör som idioter, tattar och slangar. Inga infödda i Långshyttan precis. Slaggatan 1. Fina killar f.ö som blivit knivskurna, ena ligger på operationsbordet just nu.
Citera
2017-04-23, 16:36
Långshyttan har varit en relativt problemfri bruksort genom åren, inga kvivmord trots en befolkning som gissningsvis bestått av 20-30% finländare. Skulle vilja påstå att det inte är de infödda Långstaborna som är problemet nu heller...
Svackan började snarare när industrin på orten började vackla och skära ner. Folk flyttade ut, bostäderna rasade i värde och helt plötsligt placerades missbrukare och annat skit i lägenheter av socialtjänsten, samtidigt som vilket patrask som helst plötsligt hade råd att köpa en kåk på bruket. Där har ni huvudproblemet. Inflyttat skit som drar till sig ännu mer skit.
Citera
2017-04-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wank-wank
Långshyttan har varit en relativt problemfri bruksort genom åren, inga kvivmord trots en befolkning som gissningsvis bestått av 20-30% finländare. Skulle vilja påstå att det inte är de infödda Långstaborna som är problemet nu heller...
Svackan började snarare när industrin på orten började vackla och skära ner. Folk flyttade ut, bostäderna rasade i värde och helt plötsligt placerades missbrukare och annat skit i lägenheter av socialtjänsten, samtidigt som vilket patrask som helst plötsligt hade råd att köpa en kåk på bruket. Där har ni huvudproblemet. Inflyttat skit som drar till sig ännu mer skit.
Håller med det mesta!
Bor själv i Långshyttan och alla brott som har skett är folk utifrån , det är inte lokala befolkningen som håller på.
Det finns ett hyreshus med 8 lägenheter som är privat ägd. Och där bor både alkoholister och pundare och de flesta är ursprungligen från Borlänge men har blivit utkastade från kommun.
men att huspriserna har sjunkit är inte sant, lokalbefolkningen trodde att byn skulle bli uttömd när största verket lades ner men huspriserna har gått upp istället med 20-30 procent!

Att ni som kastar skit på vår by och kalla oss för white trash utan fakta , vilka är ni??

Bilen som kördes av hade inga reg plåtar. en av de har varit boende i den fastighet et kort stund förut och hans mor bor där. de övriga sägs komma från eskilstuna
Citera
2017-04-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Inget bråk mellan trafikanter som spårat ur.
Inget race heller.
Dom tre gripna är kända av polis sen tidigare pga av droger och allt skit som följer i dess spår.

Tyvärr har orten blivit känd pga av allt skit som hänt men tänk på att i fallet Madelene som hittades i gruvhålet så är det EN person som är uppväxt i Långshyttan (B.H)
M.H inflyttad på senare år.
Resten av dom 11 har ingen koppling till Långshyttan.
När det gäller mördade Therese var hon relativt nyinflyttad (2 år?) och MGM hade flyttat in hos henne.

Och dom här tre jönsarna vet jag inte om dom är uppväxta i Långshyttan.
Ungdomarna som skadades är uppväxta i Långshyttan.

Långshyttan har fått mycket onödigt skit som inte har förtjänat....
De tre jönsarna är inte från byn. en av dom har bott en kort stund i den berömda hyreshuset samt hans mor bor där.
Gällande Therese så kände ingen lokalbefolkning henne, hon har bott här mindre än 1 år och var väldigt skygg för samhället. GM var från Järbo, Gästrikland
Citera
2017-04-23, 17:37
Medlem
Ena killen som blev knivhuggen och vårdas på akademiska i Uppsala heter Mass**d (**=ou).
Citera
2017-04-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckinglina
Ena killen som blev knivhuggen och vårdas på akademiska i Uppsala heter Mass**d (**=ou).
Fick höra att han har vaknat upp efter operation och kommer att klara sig. och namnet stämmer inte alls
Senast redigerad av dickinson 2017-04-23 kl. 17:47.
Citera
2017-04-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckinglina

Det namnet ska inte stämma av mina källor som jag skulle vilja påstå är 100%iga.
Citera
2017-04-23, 17:50
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har funderat i dom banorna också eftersom man gärna vill finna nån form av logik. Tidningarna beskrev det som dom inte kände varandra och andra bilen stannade för att hjälpa till.

Tidningarna hade naturligtvis ingen aning om vad som hänt, utan hittade på en story som de tyckte lät lämplig.
Om det nu vart ett gäng pundare som kört i diket så är vad som helst möjligt.
Senast redigerad av pe11e 2017-04-23 kl. 17:59. Anledning: tillägg
Citera
2017-04-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Det namnet ska inte stämma av mina källor som jag skulle vilja påstå är 100%iga.

Skulle dock säga att mina källor också är 100%iga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in