2017-04-23, 09:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Långshyttan igen alltså. Inavlade bönder. Nästan värt att göra sig ett studiebesök på orten, och lära folk där att börja bete sig civiliserat. Alternativt riva alltihop och göra köpcenter av platsen.
Bruksort på dekis, folk flyttar ut, in flyttar pundare och alkisar som får lägenheten betald av soc. i hemkommunen. På senare år har orten fyllts på med menaparasiter, synd om de skötsamma och äldre som bor kvar.
Citera
2017-04-23, 09:02
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Kan din bror se registreringsnummer på bilen måntro?

Om du menar från sitt hem, nej
Citera
2017-04-23, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Om du menar från sitt hem, nej

Okej, då kastar han sten längre än mig
Skämt åsido, jag menar om han har möjlighet att kolla upp det? Felformulerat av mig.
Citera
2017-04-23, 09:19
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Okej, då kastar han sten längre än mig
Skämt åsido, jag menar om han har möjlighet att kolla upp det? Felformulerat av mig.

Han passerar platsen varje gång han är iväg eftersom han bor i området.
Inte lyckats få tag i honom, men ryktesvägen så är han inte inblandad.
Citera
2017-04-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
En knasig fråga kanske men varför är alla rutor på bilen trasiga tro??
Vem har slagit sönder dem?
Är det ngt polisen gör?

Det kan ju knappats hunnit komma något *bus* dit och gjort det eftersom platsen varit bevakat,
eller hur kan det komma sig helt enkelt??

Någon som vet??

Bilen kan ju ha voltat, då går rutorna sönder. Som den står på bilden ser det ju inte ut som någon djupare dikeskörning.
Kan det varit en bil som jagade den första? Och när den första voltar rusar de som är i den andra bilan ut för att 'ta dom'. Och så försvarar dom sig.
Citera
2017-04-23, 09:26
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontantkonungen
En kvinna och två män som är gripna enligt dt.

http://www.dt.se/blaljus/brott/tva-p...das-allvarligt

Finns även bild i länken. Vinröd Ford Mondeo hoplappad med delar från en silvrig Mondeo.

Måste vara zigenare?
Citera
2017-04-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Han passerar platsen varje gång han är iväg eftersom han bor i området.
Inte lyckats få tag i honom, men ryktesvägen så är han inte inblandad.

Oj förlåt mig, jag förbisåg din oro i min iver att få veta mgm

Men skönt att du fått höra ryktesvägen att han är ok. Det kanske stillar oron lite tills du får tag på honom
Citera
2017-04-23, 09:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Måste vara zigenare?
Pundare eller blattar känns som troliga alternativ.
Citera
2017-04-23, 09:57
Medlem
Även om de inblandade inte är direkt boende i Långshyttan, så får den här delen av Dalarna anses som Sveriges svar på West Virginia. Fyllt av nedgångna kåkar med fläckiga eternitfasader och korrugerade plåttak. I de unkna källarna kokas det nog en hel del meth.

Det är en riktigt förlorarstämning som råder i området, ett svenskt "rostbälte". T ex lades stålverket i Långshyttan ned för ett par år sedan. Den sociala utslagningen är stor, och kompletteras nu med importerade socialfall från andra kontinenter.

Tragiskt, för trakterna är natursköna, och det finns också en hel del pärlor i närheten som t ex Dala-Husby.
Citera
2017-04-23, 10:04
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Om det är en liten byhåla, så då tror jag att alla inblandade kände varandra mitt på natten.Sen tror jag att de är kända av polisen sen tidigare också, mycket märkligt annars.
Citera
2017-04-23, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Även om de inblandade inte är direkt boende i Långshyttan, så får den här delen av Dalarna anses som Sveriges svar på West Virginia. Fyllt av nedgångna kåkar med fläckiga eternitfasader och korrugerade plåttak. I de unkna källarna kokas det nog en hel del meth.

Det är en riktigt förlorarstämning som råder i området, ett svenskt "rostbälte". T ex lades stålverket i Långshyttan ned för ett par år sedan. Den sociala utslagningen är stor, och kompletteras nu med importerade socialfall från andra kontinenter.

Tragiskt, för trakterna är natursköna, och det finns också en hel del pärlor i närheten som t ex Dala-Husby.

Nu vare ju outokumpu som la ner, erasteel finns fortfarande kvar.
Men ja, Långshyttan är en svart fläck på kommunkartan och har vart i många år, det har vart en grogrund för mycket suspekt folk.
Inte för inte som att man måste hålla minst 50 km/h genom byn för att inte bli av med fälgarna på bilen..
Citera
2017-04-23, 10:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Plåtvalsverket stängde pga sparbehov hos ett blödande företag, hade man hållit ut 12 mån till hade anläggningen antagligen visat vinst, stålverket lade ned på 80 talet.
Kvar finns Erasteel som också valsar med ca 100 st anställda.

Tror knappast att någon drogtillverkning sker i orter som Långshyttan, för små och de som brukar där är inga ljushuvuden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in