• 1
  • 2
2017-04-23, 05:55
Medlem
Verkar vara en märklig situation och informationen är knapphändig.
Det verkar dock som att en bil med tre personer har kört i diket, en annan bil med två 20-åringar stannar för att hjälpa. Tacken för hjälpen är att båda 20-åringarna blir knivskurna, varav en allvarligt!

http://www.expressen.se/nyheter/tva-...kt-mordforsok/

"Två män i 20-årsåldern knivskadades i Långshyttan i natt, varav en så pass allvarligt att han fick hämtas med ambulanshelikopter."

"Tre misstänkta gärningsmän är gripna misstänkta för mordförsök"

"enligt polisen och vittnen på plats ska de tre männen som nu har gripits ha kört ner med en bil i ett dike"

"men de uppgifter vi har av vittnen och korta samtal med en av målsägarna är att det är det är personerna i trafikolyckan som sedan skadat de två målsägarna"

"De två skadade personerna ska enligt vittnen och polisen ha sprungit fram till en bil efter att den råkat ut för en olycka. I bilen färdades tre personer som då ska ha gått till attack av en hittills okänd anledning."

Kan det finnas någon vettig förklaring till der extremt ovettiga agerandet? Eller ska man se det som en varning för att vara behjälplig i samhället?
Citera
2017-04-23, 06:10
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Långshyttan igen?! Sjukt ställe det måste vara.

Lustig sits, låter inte som att dom skulle vara förvirrade pga olyckan eftersom dom var två som gjorde det samt hade kniv.. kan olyckan vara iscensatt för ev plundring?
Citera
2017-04-23, 06:24
Medlem
BlurryFace69s avatar
Man kan undra vad som händer i denna håla egentligen..??

Inte ett ställe man skulle vilja flytta till precis...

Hur har det gått för BO?

Ska man inte ens våga hjälpa andra människor ?
Citera
2017-04-23, 06:26
Medlem
En kvinna och två män som är gripna enligt dt.

http://www.dt.se/blaljus/brott/tva-p...das-allvarligt

Finns även bild i länken. Vinröd Ford Mondeo hoplappad med delar från en silvrig Mondeo.
Citera
2017-04-23, 06:29
Bannlyst
Road rage?

20-åringarna körde ju bil och det får mig att tro att de kan ha vållat olyckan. Höga hastigheter på glesbygden är ju inte direkt ovanligt. Så om bilen som hamnade i diket tvingats veja så kan man nog förstå deras ilska.

Ett annat tänkbart scenario är att dikeskörningen orsakats av rattfylla. Om jag hade kört rattfull och nojat mig för konsekvenserna så hade jag nog gjort vad jag kunnat för att undvika oönskad uppmärksamhet från förbipasserande.
Citera
2017-04-23, 06:33
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Road rage?

20-åringarna körde ju bil och det får mig att tro att de kan ha vållat olyckan. Höga hastigheter på glesbygden är ju inte direkt ovanligt. Så om bilen som hamnade i diket tvingats veja så kan man nog förstå deras ilska.

Ett annat tänkbart scenario är att dikeskörningen orsakats av rattfylla. Om jag hade kört rattfull och nojat mig för konsekvenserna så hade jag nog gjort vad jag kunnat för att undvika oönskad uppmärksamhet från förbipasserande.

Skulle du ha attackackerat andra med kniv menar du om du kört rattfull??

Hur som har Dala-polisen mkt att göra nu för tiden..
Citera
2017-04-23, 06:38
Medlem
BlurryFace69s avatar
En knasig fråga kanske men varför är alla rutor på bilen trasiga tro??
Vem har slagit sönder dem?
Är det ngt polisen gör?

Det kan ju knappats hunnit komma något *bus* dit och gjort det eftersom platsen varit bevakat,
eller hur kan det komma sig helt enkelt??

Någon som vet??
Citera
2017-04-23, 06:39
Medlem
ursprungligens avatar
Låter väl lite som om de i de olika bilarna kände varandra redan innan. De kanske körde tillsammans och stannade när kompisarna körde i diket.

Det känns inte så troligt att random personer blir knivhuggna och att alla inblandade är i 20-årsåldern.

Jag tror det kommer fram någon förklaring till det hela och inte att de bara stannade och blev knivhuggna utan anledning.
Citera
2017-04-23, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Skulle du ha attackackerat andra med kniv menar du om du kört rattfull??

Hur som har Dala-polisen mkt att göra nu för tiden..

Nej det skulle jag inte. Jag kör aldrig rattfull och jag bär inte på kniv. Men vissa blir väldigt aggressiva av alkohol och om en sådan individ har tillgång till kniv i en situation som han vill fly från så blir det lätt så att den åker fram. Då kan såna här saker inträffa. Det är dock inget scenario som jag tror på överhuvudtaget.

Jag tror som sagt att det är ett bråk mellan trafikanter som spårat ut.
Citera
2017-04-23, 07:06
Medlem
Inget bråk mellan trafikanter som spårat ur.
Inget race heller.
Dom tre gripna är kända av polis sen tidigare pga av droger och allt skit som följer i dess spår.

Tyvärr har orten blivit känd pga av allt skit som hänt men tänk på att i fallet Madelene som hittades i gruvhålet så är det EN person som är uppväxt i Långshyttan (B.H)
M.H inflyttad på senare år.
Resten av dom 11 har ingen koppling till Långshyttan.
När det gäller mördade Therese var hon relativt nyinflyttad (2 år?) och MGM hade flyttat in hos henne.

Och dom här tre jönsarna vet jag inte om dom är uppväxta i Långshyttan.
Ungdomarna som skadades är uppväxta i Långshyttan.
Citera
2017-04-23, 07:17
Medlem
Inget som har med ämnet att göra men fan vad risigt huset i bakgrunden har blivit.

Ska höra med lite folk där och se om man kan få reda på något.
Citera
2017-04-23, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Inget bråk mellan trafikanter som spårat ur.
Inget race heller.
Dom tre gripna är kända av polis sen tidigare pga av droger och allt skit som följer i dess spår.

Tyvärr har orten blivit känd pga av allt skit som hänt men tänk på att i fallet Madelene som hittades i gruvhålet så är det EN person som är uppväxt i Långshyttan (B.H)
M.H inflyttad på senare år.
Resten av dom 11 har ingen koppling till Långshyttan.
När det gäller mördade Therese var hon relativt nyinflyttad (2 år?) och MGM hade flyttat in hos henne.

Och dom här tre jönsarna vet jag inte om dom är uppväxta i Långshyttan.
Ungdomarna som skadades är uppväxta i Långshyttan.

Har du möjligtvis namn på de tre jönsarna eller registreringsnumret på bilen?
Tar gärna pm om du inte vill outa någon här.

Tack på förhand
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in