2017-04-18, 10:00
Medlem
Disko-Bosses avatar
Köp dig en trimmad moppe istället - mycket lättare att finta bort dom. Varför göra det svårt för sig själv
Citera
2017-04-18, 10:17
Medlem
beardbraids avatar
Det handlar inte om bilen utan om nerv. Polisen vill hem och äta middag med skuggan och kultingarna. Han kommer inte riskera livet. Inte andras liv ens. Gör du det kan du lätt köra ifrån.
Citera
2017-04-18, 10:22
Medlem
Är du smått efterbliven eller under 18? hur som helst så kommer du ha problem med att köra ifrån polisen med din trötta Audi, köp en sporthoj istället.
Citera
2017-04-18, 10:23
Medlem
Machiavellys avatar
I staden jag bor har dem en BMW 550i GT som civilpolis, den har 407 hästar. Dem har även en Mercedes E500 Kombi men jag vet inte vad för effekt den har, i allafall över 300.

Sen undrar jag vad du tror Quattro räddar dig ifrån? En bil kör inte snabbare bara för att den har Quattro. Har du tänkt att köra Off-Road så är du körd. Ett snesteg där & bilen går sönder. Medan polisbilen OCKSÅ har fyrhjulsdrivet men har förstärkt chassi & klarar det bättre än du.

För de andra har polisbilarna 250hk dieselmotor. De väger mycket men de är fortfarande kapabla att göra minst 200-220 på motorväg om inte mer. Du är rökt med den skrutt Audin.
Senast redigerad av Machiavelly 2017-04-18 kl. 10:26.
Citera
2017-04-18, 10:34
Medlem
IceEyess avatar
Införskaffa en Lotus Omega

https://www.youtube.com/watch?v=6yptiCYBSZo&t=77s
Citera
2017-04-18, 10:36
Bannlyst
Tror faktiskt det handlar mest om dina rattnings färdigheter. En riktigt duktig förare kan nog fly polisen i en gammal mazda medan en dålig förare snabbt kör fast sig även om han har en racing bil till sitt förfogande!
Citera
2017-04-18, 10:50
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Det handlar inte om bilen utan om nerv. Polisen vill hem och äta middag med skuggan och kultingarna. Han kommer inte riskera livet. Inte andras liv ens. Gör du det kan du lätt köra ifrån.

Stämmer väl inte riktigt.
Finns ju några exempel när förarna/smitarna dött samt riskerat andras liv pga jakten.
Som tex MC-jakten i Sthlm för några år sen http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...ik-for-mc-jakt
Citera
2017-04-18, 11:02
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Cool kille.

Det är inte som på film när de glider i mellan bilar, tar kurvorna perfekt och hinner över järnvägen precis innan bommarna gått ner..

Betänk följande; du drar på som fan drar på i en kurva och just där är ett hål i marken (som kommun inte lagat de senaste 10 åren) hjulet slår i, du tappar kontrollen.

Eller. Du gasar på i 100+ genom stan, 100 meter fram ser du Bertil 75 ratta ut sin sketna Nissan Qashqai framför dig - på andra sidan vägbanan kommer en buss - vart tar du vägen? Trottoaren? Tvärnit? Rakt in i röven på gubben mest troligt.

Eller du kör på som fan ute på landet, 180+ en lååång kurva kommer, du missbedömmer längden på kuvan × din hastighet - flyger av voltar ligger 200 meter bort på taken på en åker. Eller sitter i ett träd.

Antingen tappar du kontrollen p.g.a. någon faktor eller så kör du ihjäl någon. Kanske dig själv med lite flyt.

Är det värt det?
Citera
2017-04-18, 11:10
Medlem
Nu vet jag inte om du vill utmana polisen, eller om du bara vill ha en utväg ifall du kör utan körkort/obes/oskattad osv..

I det första fallet om du vill utamana, gäller givetvis att du köper en bil med många hästar och snabba acceleration. Finns videos och information om polisbilarna på både Google och Youtube som kan hjälpa dig.

Vill du däremot köra olagligt och inte nödvändigtvis utmana, behövs inte en bra bil. Det du behöver är en plan! När det kommer till polisjakt, så kommer polisen avbryta om dom känner att det blir för farligt. Här gäller det alltså att köra som "en tok" kanske på trottoarer eller var det är mycket folk.

Givetvis är det inte 100% säkert att det fungerar, men om polisen slagit på dina skyltar och ser att bilen är obes och vill stanna dig, du kör som en tok. Då kan man i det läget välja att avbryta då brottet inte är allvarligt nog sett till e.v konsekvenser.

Det finns aldrig några säkra tips på hur det kommer gå till. Mycket beror nog på vem polismannen bakom ratten också är, om det finns möjlighet till förstärkning osv. Överlag tar man en mycket stor risk om man smiter enligt mig.
Citera
2017-04-18, 11:14
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerop
Hej, jag söker efter tips på hur man drar ifrån polisen men har hittat väldigt lite efter många flashback och google sökningar. Finns det någon erfaren chaffis som har tips på fintningar osv?

Planerar på att köpa en audi a4 quattro 2.0 TFSI automat och chippa den till 260~ hästar. Hur ser mina chanser ut att dra ifrån polisen med detta fordon? Vad är mina styrkor med denna audi; försöka hålla mig till motorvägarna och zig zaga mellan bilar tills jag tappat polisen då jag sitter på quattro? Leta efter mindre vägar där jag och polisen behöver sakta ner i svängar så jag kan utnyttja accelerationen? Vill veta så mycket som möjligt.

Hoppas du kör sönder både dig själv och din "chippade" skitbil.
Citera
2017-04-18, 11:30
Medlem
Firewaias avatar
Körde ifrån polisen full med en 206 gti i en halvtimme. De fick mig då jag krockade. Kraften i polisbilar är GRAVT överreklamerad.
Citera
2017-04-18, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fettknopp1
Han är en edgelord som tror att han lever i GTA.

Till TS: Testa att åka till en repair shop och färga om bilen. Kommer garanterat att få alla stjärnor att försvinna.
Haha han behöver en motorcykel eller kross!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in