2017-04-18, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerop
Leta efter mindre vägar där jag och polisen behöver sakta ner i svängar så jag kan utnyttja accelerationen?

Med den bilen kan du köra ifrån Polisen om du är en ganska duktig chaufför.
När du vill bli av med snuten så bör du leta dig in i bostadsområden, eller typ lägenhetsområden och göra snabba svängar, gasa fullt ca 50-100 meter och svänga igen. Repetera tills dom inte har någon sikt på dig och sväng av från vägen, parkera snabbt bilen där den inte syns från den väg du just svängde av och spring ifrån bilen och låtsas som att det regnar. Stanna kvar en bit ifrån bilen så du ser om dom också stannar vid den, ifall dom märker att du ställt bort bilen och åker fram till den så lämna bilen och ring in den stulen nästa morgon. Är planen att du ska ut och bli jagad så skruva av plåtarna innan.
Märker dom inte att du har stannat så lämna bilen tills nästa dag så åker du tillbaka och skryvar på plåtarna igen och kör hem i lugn och ro.

Så alltså, du vill köra i ett område med mycket svängar och försöka hålla dom på ett avstånd så dom har dålig sikt på dig och fega fan inte på gasen efter krokarna. Helst på typ natten också, så kan du stänga av lycktorna så dom har ännu svårare att se dig. Gärna svart bil och heltonade rutor.
Är planen att du ska ut och bli jagad så skruva av plåtarna innan.

Men ja, alla deras bilar har mer Hk än vad du har i A4:an. Ca. 80% av Polisbilarna 2013 var Volvo V70 T6, den har 304 Hk och vissa har 319 Hk. Den enda polisbilen med färre Hk än vad du har är Volvo D5orna, dom har 215 Hk. Dessutom har dom jävligt bra väghållning och annan teknik. Det går självklart att köra ifrån dem med bilen du nämnde. Men då måste du köra taktiskt och va bra på det också.

Men det är ju bara att gasa så ser du ju! Allt ligger inte i bilen heller. Har "en vän" som kört ifrån Polisen i klart mycket sketnare bilar än den du nämner. Bara man kör smart så!
Senast redigerad av KefftLiv 2017-04-18 kl. 07:21.
Citera
2017-04-18, 07:12
Medlem
Är du en duktig förare så tror jag inte bilen spelar så stor roll om du har en bil med 120-150 hästar...dem kanske kommer vara bakom dig o raksträcka men inte i kurvor i innerstan.

Haft allt från Audi a4 2.4 v6 gamla modeölen eller passat 2.0fsi...bara lek med dem, dem är duktiga på raksträcka. ..så undvik stora vägar.
Citera
2017-04-18, 07:48
Medlem
l150s avatar
Du får väl kolla på fräcka getaway filmer och studera. ( Plattan i mattan mitt i nattan )
https://www.youtube.com/watch?v=ck3qglEAIr4
Citera
2017-04-18, 07:54
Medlem
elmhedens avatar
Vill minnas att det var några dårar i liknande tag som kopplade ur bromsljusen. Det såg ut som om dom gav fullt ös även vid nödvändiga inbromsningar. Farbror blå försökte hänga på, bromsade inte och körde därmed i diket.
Citera
2017-04-18, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vill minnas att det var några dårar i liknande tag som kopplade ur bromsljusen. Det såg ut som om dom gav fullt ös även vid nödvändiga inbromsningar. Farbror blå försökte hänga på, bromsade inte och körde därmed i diket.

Det var smart gjort måste jag säga! Bara man inte blir påkört i röven och drar på sig whiplash-skador!
Citera
2017-04-18, 08:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilket jävla bilval för en wannebe hardcore thug...

Nä, minst 400 hk o då inbakad i erkänt bra banbil, inga jävla svensson bilar o leka allan. Sedan trän med polare, poliser är rätt duktiga förare o kan sina bilar, det bör du oxå kunna. Köra fort är lätt men köra fort o säkert är svårare.
Citera
2017-04-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da3och
Är du en duktig förare så tror jag inte bilen spelar så stor roll om du har en bil med 120-150 hästar...dem kanske kommer vara bakom dig o raksträcka men inte i kurvor i innerstan.

Haft allt från Audi a4 2.4 v6 gamla modeölen eller passat 2.0fsi...bara lek med dem, dem är duktiga på raksträcka. ..så undvik stora vägar.
Det är precis vad jag tror. Och om man ska slira runt i innerstaden så kanske det vore bäst med cykel eller moped. Då pratar vi framkomlighet.
Citera
2017-04-18, 09:07
Medlem
Jag tror många gravt överskattar polisens bilar.

Nu kommer folk säkert skrika att jag trollar och allt möjligt, men en omarkerad polisbil (civilpoliser dvs) hade svårt att hänga på mig när jag körde för fort på en motorväg med en Passat 1,8t.
Jag hade ingen aning om att de var bakom mig och när de väl kom ikapp, när jag svängde av motorvägen, så erkände de att de inte kunnat mäta min hastighet på motorvägen då de inte hängt med (160-170hm/h).
Istället klockade de mig på avfarten i en betydligt lägre hastighet.
De hade vid tillfället då en V70 modell av nyare årgång, men man får betänka att de ofta har mycket extra utrustning som väger en del.

Det svåra är inte att gasa ifrån enstaka polisbilar, det svåra är att de kan koordinera flera bilar/resurser för att skära av/möta dig.
Citera
2017-04-18, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerop
Hej, jag söker efter tips på hur man drar ifrån polisen men har hittat väldigt lite efter många flashback och google sökningar. Finns det någon erfaren chaffis som har tips på fintningar osv?

Planerar på att köpa en audi a4 quattro 2.0 TFSI automat och chippa den till 260~ hästar. Hur ser mina chanser ut att dra ifrån polisen med detta fordon? Vad är mina styrkor med denna audi; försöka hålla mig till motorvägarna och zig zaga mellan bilar tills jag tappat polisen då jag sitter på quattro? Leta efter mindre vägar där jag och polisen behöver sakta ner i svängar så jag kan utnyttja accelerationen? Vill veta så mycket som möjligt.

Det enda chansn du har är om du blir jagad av en vw buss.
Citera
2017-04-18, 09:18
Medlem
Skaffa nya Nissan GT-R med hybriddrivlinan. 800+ Hk. Då kommer du dra ifrån ganska enkelt.
Citera
2017-04-18, 09:24
Medlem
goodstuff123s avatar
Audi RS6 du kommer axxa snabbt från dom. E18 rushen kompis😉
Citera
2017-04-18, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Skaffa nya Nissan GT-R med hybriddrivlinan. 800+ Hk. Då kommer du dra ifrån ganska enkelt.

Tror inte han har råd med en bil i 500k+-klassen om han funderar på en ådi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in