Citat:
Ursprungligen postat av bruket
MFC Syd, den 1700 kvadrat stora bunkern under Staglaberget, står just nu öppen.
Kommunen har en intressent som eventuellt vill köpa anläggningen, därför har man billat upp huvudingången för att kunna visa utrymmet...
Jag var utanför idag och kollade läget. De har satt upp någon form av gallergrind som eventuellt måste forceras. Se bild.
http://oi45.tinypic.com/2m3mm4i.jpg
Det jobbiga med denna plats är det känsliga läget där mellan villorna med mycket folk i rörelse kvällstid.
Men framförallt så är det ju så, som det även står på en skylt där, att all el och ventilation har varit avslagen där inne sen den plomberades. Vilket medfört stora mögelangrepp och gasbildningar(?). Gasmask kanske är att föredra om man går in?
Just nu är det iallafall bara en gallergrind som hindrar inkräktare i denna topphemliga bunker mitt i stan. Anläggningen har ett femtiotal rum och planritning finns i "Kalla krigets kronoberg".
Om någon vågar sig in förväntar jag mig lite smaskiga bilder!
Kommunen har en intressent som eventuellt vill köpa anläggningen, därför har man billat upp huvudingången för att kunna visa utrymmet...
Jag var utanför idag och kollade läget. De har satt upp någon form av gallergrind som eventuellt måste forceras. Se bild.
http://oi45.tinypic.com/2m3mm4i.jpg
Det jobbiga med denna plats är det känsliga läget där mellan villorna med mycket folk i rörelse kvällstid.
Men framförallt så är det ju så, som det även står på en skylt där, att all el och ventilation har varit avslagen där inne sen den plomberades. Vilket medfört stora mögelangrepp och gasbildningar(?). Gasmask kanske är att föredra om man går in?
Just nu är det iallafall bara en gallergrind som hindrar inkräktare i denna topphemliga bunker mitt i stan. Anläggningen har ett femtiotal rum och planritning finns i "Kalla krigets kronoberg".
Om någon vågar sig in förväntar jag mig lite smaskiga bilder!
Det var som fan! Är detta ingången som ligger vid Ingelstadsvägen alltså? Hade varit fantastiskt att komma in där ju. Hur som helst har bunkern i Staglaberget varit plomberad i tio år så självklart är klimatet inte det fräschaste där nere... Det är ju dock ett ypperligt tillfälle att se om man kan ta sig in där, kanske tittar förbi i dagarna. Tror ni man behöver gasmask?
Sen kan man fråga sig vilken vansinnig människa som vill köpa denna sjö att kasta pengar i!